Ikea 'Broder' racks

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.797
Locatie
Mijn eigen kleine universum
... zien er goed en stevig uit!
En allerlei opties / accessoires, bijv. verschillende planken (ook schuin voor synthjes en drumcomputers) en voetjes (L, T en I).
Linkage: http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=broder&category=all&pageNumber=0

77334_PE198874_S4.jpg


77336_PE205110_S4.jpg


0087765_PE217479_S4.JPG


Modulaire racks, in allerlei soorten en smaken.
Iemand al ervaringen mee opgedaan?
 
Op een ander forum zit een gast met deze racks en hij is er erg content mee.

Zijn foto's:

imgp0074qt4.jpg


imgp0076rt5.jpg


Ik zit er zelf ook aan te denken om dit te nemen, weet het nog niet helemaal zeker omdat ik er bureau ruimte voor zou moeten opofferen. Maar ik ga pas serieus kijken als ik genoeg knaken heb om m'n hele studio onder handen te nemen.
 
Morgen, 2e paasdag, is de Ikea vast wel open... zie ik je daar? :D
 
Het lijkt zo onstevig.. (voor mij dan)
 
Ik vind het wel een zeer geschikt systeem. Het neemt zo te zien geen extreem veel ruimte (in de diepte) in beslag, dus handig in (altijd te kleine) studio kamers.

(eerst nog meer gear verzamelen... o nee eerst verhuizen, shit wat kost dat een geld zeg!)
 
Het lijkt zo onstevig.. (voor mij dan)

Zal wel meevallen, hoor (idee had ik ook een beetje). Maar als je die foto's ziet van die gast, moet 't geen probleem zijn; die heeft er van die zware analoge bakken op staan en niet van die moderne troep zoals ons..
 
Relaxt, met bijpassende haak voor je patchkabels enzo.

Die schuine planken zijn ook lekker handig om allemaal desktopbakkies op te zetten.
(heel leuk dat desktop spul, maar als je er meer dan een hebt, staan ze altijd in de weg)

Degene vd studio foto lijkt trouwens de L poot (ipv T) te gebruiken. Da's misschien nog iets om rekening mee te houden.
 
Ik liep het laatst al te zoeken in de IKEA van Eindhoven maar die klojo's daar "nee nee meneer dit hebben we niet" :frons:
 
Morgen, 2e paasdag, is de Ikea vast wel open... zie ik je daar? :D
Dat is toevallig; ik had precies hetzelfde idee om vandaag die Broders te halen. Ik kan de onderste regel van het scherm van mijn Kawai K-5000W niet goed lezen en dit is de oplossing.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb ze gezien, erg stevige racks.

Ik was vorige week in Duitsland, zag bij Ikea (ja, ook daar willen ze naar de Ikea) toevallig wat handig klein spul en ging dat van de week even in NL halen. Bij het winkelen was ik al wat verbaasd over sommige prijzen. Maar het blijkt dat als je flink wat spul nodig hebt en dichtbij een Duitse Ikea woont, je dat zeker even moet checken. Wat ik nodig had kostte me hier € 80, en na checken op de Duitse site was ik daar €28 goedkoper uitgeweest.

En een voorbeeldje van een dubbel Broder rack met tien planken.

In Duitsland € 261. http://www.ikea.com/de/de/catalog/products/S19847843

Precies hetzelfde rack in Nederland: € 332. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39847366

Da's op een simpel systeempje al € 71 goedkoper. Eigenlijk te bezopen voor woorden.
 
Super dit, goeie tip Hanz :halleluja

Leuk project voor in de zomervakantie. Ik heb nu van die beuken planken met L profielen eronder. Die planken kosten ook een aardige cent. Als ik dit eerder had geweten.... vooral dat schuine is handig bijv. voor groefdozen.

ikea schreef:
Iedere sectie is dan bestand tegen een gewicht van 225 kg.
Lijkt me sterk genoeg.
 
Ik kwam trouwens ook dit tegen, niet erg duur lijkt het, 6,95 voor een setje 40 cm verstelbare F frame dragers http://www.dewinkelinrichter.nl/basic/basic.htm.

Prijsvoorbeeldje voor iets gelijkssoortigs aan dat broder-systeem wat in duitsland 261 euro moest kosten, alleen dan met verstelbare dragers in plaats van die fixed rechte of vast in een stand gekantelde dragers:

wandrails 200 cm 3 keer € 8,80 = € 26,40
paar verstelbare dragers 8 keer € 6,50 = € 52,00
Totaal € 78,40

Hier komen dan nog de kosten voor planken bij en het is ex btw, en je moet het natuurlijk wel aan een muur hangen (geen probleem voor de meesten), maar ik denk dat losse oplossingen nog steeds niet duurder zullen worden dan die kant-en-klare niet flexibele IKEA meuk.
 
Laatst gewijzigd:
Ik blijf die IKEA oplossing interessanter vinden dan de winkelinrichter. Vergis je niet in de prijzen van planken...
 
Ziet er leuk uit, lijkt me alleen wel dat er veel 'moment' op de verbinding komt te staan tussen verticaal en horizontaal deel bij de op zichzelf staande variant.
Ikea kennende is alles aluminium tegenwoordig en zijn de lasnaden zo minimaal mogelijk.

Lijkt me in ieder geval dat bij een wat hogere opstelling en bij enthausiast synth-spelen er sprake zal zijn van enig gewiebel wanneer de opstelling vrij komt te staan van muren of plafonds, wat kan resulteren in metaalmoeheid op op de lasnaden waardoor de kans op termijn zich mogelijk zal aandienen om een paar hele mooie samples te maken van crashende synths.

Ik zou in ieder geval iets proberen te verzinnen om het wiebelen tegen te gaan, bijv vast zetten aan de muur mbv slagplugjes oid.
 
Handig ding, maar ik begrijp dat je hem aan het plafond moet vastmaken ?
En is ie voldoende afgenokkeld ?

edit: ok ik begrijp dat er varianten zijn, en dat het hoe dan ook verstandig is om hem vast te stellen. Lang geleden trouwens weer dat ik het fenomeen "moment" weer eens zie, wat was dat ook alweer, kracht maal afstand of zo ?
 
Back
Top