Speakerkabels?

Isolatie is voor mietjes!

Je bent trouwens bezopen als je een mooi goud glimmende kabel in gaat pakken. 8o)
 
Origineel geplaatst door Arv
Jongens, die dure shit kabels met gouden randjes en Teflon tubing en titanium connectors in een zijden zakje is de grootste geldklopperij dat ik ooit heb gezien.. Maja, als je je zuurverdiende centjes daar aan uit wilt geven, ga je gang...

en dan die verhalen dat je als je een andere speaker kabel neemt in eens je een betere bass en mooier gedefineerde hoge tonen hoort, ja.. MY ASS

Arv

Met de aanvulling: koop WEL goeie tulpkabels. In Haarlem bij Hobo Hifi geweest. Ik zag die kabels (vd Hul) van ƒ125 per stuk: hahaaa wat een onzin. Die verkoper zegt: neem maar mee, gratis. Ik voorspel dat je morgen komt betalen en dan nog een set wilt hebben. Ik neem het risico wel dat je niet eens terugkomt, want je komt TOCH terug. En?

Ik kwam met het schaamrood op de kaken terug! Ze waren VRE SE LIJK goed!!! Alles was veel helderder, gedetailleerder, minder druk vooral, of je nieuwe boxen had (heb B&W CDM7, niet onaardig dacht ik zo).

Thuis zitten ze tussen de CD en voorversterker en tussen voor- en eindversterker. In de studio tussen mixer en recorder.

Leen eens een paar, en lof voor Hobo.
 
Ik ook van den Hul fan

Ik ook van den Hul fan

Ik heb zelf The Second interlinks en CS-122 speaker kabels
Met een arcam versterker en JMLab speakers, als ik me interlinks vervang, dan wordt ik gek (als het mindere kwaliteit is). Het verschil is echt niet normaal
 
Origineel geplaatst door fuse
Wel snel verdiend dan. Maar als iemand tevreden is met die kabel en d'r helemaal niet stil bij staat dattie belazerd is dan is het toch ook goed. Want we worden met z'n allen belazerd want alles maar dan ook alles wat je in de winkels koopt tegenwoordig is allemaal opgeklopte lucht. ;)

gewoon opgeklopte melk

Doe jij nou maar gewoon fuse, dan doen we al gek genoeg :W
 
Origineel geplaatst door wesko
Met de aanvulling: koop WEL goeie tulpkabels. In Haarlem bij Hobo Hifi geweest. Ik zag die kabels (vd Hul) van ƒ125 per stuk: hahaaa wat een onzin. Die verkoper zegt: neem maar mee, gratis. Ik voorspel dat je morgen komt betalen en dan nog een set wilt hebben. Ik neem het risico wel dat je niet eens terugkomt, want je komt TOCH terug. En?

Ik kwam met het schaamrood op de kaken terug! Ze waren VRE SE LIJK goed!!! Alles was veel helderder, gedetailleerder, minder druk vooral, of je nieuwe boxen had (heb B&W CDM7, niet onaardig dacht ik zo).

Thuis zitten ze tussen de CD en voorversterker en tussen voor- en eindversterker. In de studio tussen mixer en recorder.

Leen eens een paar, en lof voor Hobo.
ik had je eerder andere kabel aangeraden

de css-122 van ><i zijn echt de beste (niet de bijzonderste) kabels van de vdHUL reeks

koolstof vond ik toch niets ;)

Kimber, Oehlbach en XTC
dat is tenminste zoals het hoort :P
 
zwakste schakel

zwakste schakel

Het is ook hier weer een kwestie van 'schakels'.. het heeft pas zin om te investeren in dure interlinks of speaker-kabels.. als de signaal-verbetering die je daarmee kunt halen in verhouding staat tot de kwaliteit van al je andere componenten (vraag me niet dit wiskundig op te schrijven).
 
Re: zwakste schakel

Re: zwakste schakel

Origineel geplaatst door CraZ
Het is ook hier weer een kwestie van 'schakels'.. het heeft pas zin om te investeren in dure interlinks of speaker-kabels.. als de signaal-verbetering die je daarmee kunt halen in verhouding staat tot de kwaliteit van al je andere componenten (vraag me niet dit wiskundig op te schrijven).
dat is inderdaad onmogelijk bijna (wiskundig op te schrijven)

maar goed ...zo is het dus wel :)

verder zou je als je een betere kabel wilt hebben
de prefer kabel (mk-zoveel) kunnen gebruiken met neutrik pluggen... vaak zijn die dingen nog wat beter dan vd-hul
 
Origineel geplaatst door Arv
Jongens, die dure shit kabels met gouden randjes en Teflon tubing en titanium connectors in een zijden zakje is de grootste geldklopperij dat ik ooit heb gezien.. Maja, als je je zuurverdiende centjes daar aan uit wilt geven, ga je gang...

en dan die verhalen dat je als je een andere speaker kabel neemt in eens je een betere bass en mooier gedefineerde hoge tonen hoort, ja.. MY ASS

Arv


Primo: Het gaat natuurlijk niet op als je derderangs hifi speakers hebt staan.

Secundo : Je hoort wel verschil als je oren dat toelaten. Ik weet intussen waarom ik al jaren oorstopjes draag op concerten, festivals en in discotheken. Als je dus geen verschil hoort tussen verschillende soorten kabel (bv stroomkabel en Monsterkabel) onder voorwaarde dat je dit probeerd op topkwaliteit speakers, dan is er wat fout met jouw flapjes
beste Arv.

Als je dan toch niet gelooft in de kwaliteits verschillen en het feit dat dat in een aantal gevallen echt hoorbaar is, gebruik dan rustig mama's verlengkabel als speakerkabel. :)

Maw, Arv's stelling indachtig begin ik me af te vragen waarom professionele PA's en studio's merken als Mogami, Neutrik, Bantam, Harting, Socapex ea gebruiken...geldklopperij? Ik dacht van niet.
 
Dat een kabel van 1mm2 verschilt van een kabel van 3mm2 dat snapt me kont ook wel.. Maar dat kabels met goud, zilver titanium en PTFE etc etc dat is voor audiofielen en ik kan nog wel een link plaatsen met de titel "audiofiel bullshit" maar ik wil geen eindeloze discussie voortzetten..

En Skeleton, mijn 'flapjes' zijn nog in goeie conditie hoor..

Arv
 
arv, kijk even naar de capaciteit van isolatie materiaal.

PTFE is hogere isolatie dan pvc.. kan je rustig opzoeken

net als ze netwerk kabels twisten.. geldklopperij? nee volgends mij is het standard namelijk!

zilver/goud is tegen oxidatie met lucht... anders gaat je spul fungeren als halfgeleider..zijn gewoon normale technische dingen.. helemaal eigenlijk geen audiofiele bullshit

en zoals ik al zei, verzilverd (om oxidatie tegen te gaan) is slecht omdat je dan dus een minder dikke geleider heb (=meer weerstand) omdat electronen de snelste weg nemen..
dat is in dity geval het zilver.. de rest "blijft achter" dus echt een goeie geleieder zal het niet zijn

het is niets audiofiels dus.. gewoon pure technische waarheid

kijk het an als je het niet gelofot,.. je hoeft het spul iet te kopen..
maar vorodat je met stellingen komt en alles zomaar als bullshit te zeggen.. vind ik een beetje cru..

dus neem eens een kijkje voordat je nog meer loze termen plaatst ;)
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk
arv, kijk even naar de capaciteit van isolatie materiaal.
PTFE is hogere isolatie dan pvc.. kan je rustig opzoeken

>>Dus dat zou de geluidskwaliteit beinvloeden? Vreemd..
net als ze netwerk kabels twisten.. geldklopperij? nee volgends mij is het standard namelijk!
>>Zijn hoogfrequente signalen, geen audio signalen.. En datakabels moeten foutloze overdracht garanderen..
zilver/goud is tegen oxidatie met lucht... anders gaat je spul fungeren als halfgeleider..zijn gewoon normale technische dingen.. helemaal eigenlijk geen audiofiele bullshit
en zoals ik al zei, verzilverd (om oxidatie tegen te gaan) is slecht omdat je dan dus een minder dikke geleider heb (=meer weerstand) omdat electronen de snelste weg nemen..
dat is in dity geval het zilver.. de rest "blijft achter" dus echt een goeie geleieder zal het niet zijn
>>als halfgeleider fungeren????????? LOL
>>Voor aansluitingen ben ik het met je eens dat die niet mogen corroderen enzo, maar de hele kabel van zilver en goud
>>voorzien, ja kom op zeg..
het is niets audiofiels dus.. gewoon pure technische waarheid
kijk het an als je het niet gelofot,.. je hoeft het spul iet te kopen..
maar vorodat je met stellingen komt en alles zomaar als bullshit te zeggen.. vind ik een beetje cru..
>>Ik noem niet ALLES bullshit, maar het gros van de high end audio spul is gewoon big boys toys.. :)
dus neem eens een kijkje voordat je nog meer loze termen plaatst ;)
 
Origineel geplaatst door Arv
>>Dus dat zou de geluidskwaliteit beinvloeden? Vreemd..

>>Zijn hoogfrequente signalen, geen audio signalen.. En datakabels moeten foutloze overdracht garanderen..

Waarom zou audiokabels dat niet meoten doen dan? je wilt toch foutloos anar muziek kunnen luisteren, helemaal in de studio..right? ;)

>>als halfgeleider fungeren????????? LOL
Tja, dit is het enigste wat ik tot nu toe zelf niet heb begrepen, amar dat ik dat aan mocht nemen gewoon... iig, het lijkt mij redelijk aanneembaar dat oxidatie niet echt lekkeris voor een kabel

>>Voor aansluitingen ben ik het met je eens dat die niet mogen corroderen enzo, maar de hele kabel van zilver en goud
>>voorzien, ja kom op zeg..
Precies.. daar ben ik het helemaal mee eens, toch wil ik eens een puur zilver dingetje proberen, het kost geen drol, zo een draad, dus ik heb wat metertjes liggen.. kan nooit kwaad nietwaar?

>>Ik noem niet ALLES bullshit, maar het gros van de high end audio spul is gewoon big boys toys.. :)
high-end is geen bullshit... het is perfectie wat ongeveer 90% overdone is... Marge is veelstehoog, en van prijs/kwaliteits verhouding hebben ze nog nooit van gehoord..
het is belangrijk om er gewoon even nuchter tegenaan te kijken.

Het is wel goed dat je niet alles aanneemt...dat zou je bakken met geld kosten


Iig beinvloed de di-electrum(PTFE / PVC etc) zeker het geluidsbeeld..
je kan het vergelijken als de kanaalscheiding... als je kabels die dicht tegen melkaar aan hebt zitten en storen op melkaar heb je minder stereobeeld..

dat mag je geloven, niet geloven, testen etc etc.. maar daar houd ik voet bij stuk bij

verder no hard feelings :) ik kan begrijpen dat veel mensen hier niet eens willen over nadenken. Ik wel, want als ik wat wil kopen, of ergends mee bezig wil zijn, wil ik er zeker van zijn dat ik niet opgelicht word, teveel betaal, troep koop etc..

als jij het toch niet wilt kopen, hoef je het ook niet te weten ;)
lekker makkelijk :)
 
Back
Top