[dvd] beyond 44.1 branden

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Er zijn al een aantal maanden DVD branders te koop. Zo rond de 300€ nu.
Ideaal als backup mede vanwege de grote hoeveelheid data die erop kan. En qua prijs ook erg interessant.
Ware het niet dat de fikkers zelf nog redelijk aan de prijs waren.
Aan het eind van het jaar komen de 8x branders op de markt en dan is volgens mij de stap naar goedkope DVD branders wel zo makkelijk dat iedereen massaal over gaat stappen. (meerlagen komt pas volgend jaar of nog later trouwens)

Maar wie heeft er al zo'n ding en heeft al audio DVD's gemaakt?
 
voor m'n werk moet ik regelmatig video DVD-s branden. probleem voor consumenten is op 't moment nog een beetje dat er verscheidene normen en standaarden zijn, die onderling niet uitwisselbaar zijn. DVD-R, DVD+R enzo. d'r is wel een Sony brander die de meeste gangbare types aankan. is een beetje een VHSvsV2000 verhaal aan 't worden, maar dan met meer spelers. ik denk dat de huidige soorten DVD branders pas echt goedkoop worden als die 27+GB op een DVD d'r is. gaat wel vaker zo.
en over de brandsnelheid; 2x is bij DVD's branden nu max dacht ik, maar dan heb je 't tuurlijk wel over een datarate die vele malen hoger ligt dan bij een CD. dus nog behoorlijk snel.

o ja en over die 44.1 in de titel van deze thread; voor een videoDVD moet het audio altijd 48 zijn als je 'm in je gewone DVD speler af wilt kunnen spelen.
 
Back
Top