Harddiskrecorder

Modular Marty

Stamgast
Lid sinds
28 januari 2003
Berichten
229
Hallo mensen,

Ik ben al een tijdje stukjes (muziek) aan 't opnemen op ouderwetse bandjes, maar ik wil nu toch maar eens zo'n harddiskrecorder aan gaan schaffen, maar daar heb ik nog weinig kaas van gegeten, dus zou ik graag wat advies van jullie willen krijgen, ik zat zelf te denken aan een Akai DPS16 of een Korg D-1200.
Ik wil niet met de pc gaan opnemen, daar heb ik geen ruimte voor, en ben ook niet zo handig met pc's

Bedankt
 
Laatst gewijzigd:
Als je geen ingebouwde effecten nodig hebt en het niet erg vind om zonder faders te werken zou je eens kunnen kijken naar een Mackie SDR rackmultitracker. Kan je voor een paar honderd eurootjes nog een kleine remote controller bijhalen. Lijkt mij persoonlijk een hele mooie recorder gezien de huidige prijs van 1500 euro.
 
kijk ook eens naar de FOSTEX' en, ikzelf werk met een VR800 (desktop 8ch adat io) Fostex, ben er zeer tevreden over. Maar alle Fostex HD recorders zijn zeer intiutief en hebben quasi dezelfde bedieningsinstructies (heb ook met een D80 reeds gewerkt) gemakklijk zalig om in rond te navigeren, feilloos punch innen, copy, paste, moven, audio scrubben ..... undo's , 100 locaterpunten te programmeren etc etc.. alles aan boord. Zeer gemakkelijk en de fronten kan je eraf nemen en zijn dan een remotepad met de allure waar de concurentie van kan dromen.

Maar heb net ook dat artikel in SOS gelezen van die Mackie SDR en dat lijkt me ook een zeer goede machine( wel weinig locater punten las ik, 4 ? beetje crap, maar ze zijn de aan de software nog volop aan het sleutelen, er zitten ook knappe functies in).

Enfin ik ben alvast een Fostex fan, simpel nog NOOIT gecrashed of iets anders abnormaal, clicks ofzo, nada, nix.

:koffie:
 
Back
Top