[PMC] TB2

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Ik kon het niet laten.. en heb ze gisteren maar 'even' opgehaald. De TB2's van PMC. De bijpassende versterker (Bryston 3B) had ik eerder deze week al opgehaald.

Vanmiddag de boel maar even aangesloten.. en gaan met die handel!

Dat was dus iets te snel gedacht.. want de TB2's moeten "indraaien". Hoe of waat weet ik niet precies.. maar volgens PMC is het "to allow for settling of the materials used in the drive units". Tja.. ik kan me er iets bij voorstellen.

Maar goed.. de échte luister-experience heb ik nu dus nog niet.. maar een paar dingen kan ik wel al melden:

- Het geluid is enorm veel 'groter' dan je van deze kastjes zou verwachten. Echt een "waar is die subwoofer" effect.
- Het stereobeeld is enorm..
- Detaillering is absurd goed. Je hoort echt alles..

Zodra ik een uurtje of 5 a 6 hersenloos wat mp3'tjes en CD'tjes heb gedraaid zal ik eens wat kritischer gaan luisteren. Ik ben benieuwd.

Zijn er nog meer forumleden met PMC ervaring ?
 
Dat inspelen kan kloppen. Men heeft mij uitgelegd dat de bewegende onderdelen van de speakers moeten 'inslijten'. Zodat deze optimaal presteren. Bijv dat de rubber van de conus van de basspeaker nog stug is en dan het laag minder goed weergegeven wordt. Dat kan wel een jaar duren eer dat goed ingesleten is.

Ook moeten de elektronische onderdelen van het filter 'inspelen'. Dus warm worden en afkoelen en dat soort dingen.
En dan zou je over een maand duidelijk kunnen horen wanneer het filter goed 'klapt'.

Maar ik weet niet of jij je ook helemaal rot bent geschrokken wat je nu allemaal hoort. En je spontaan in een depressie schiet omdat al je mixen in vergelijking met commerciele dingen veel minder klinken. ;)
Je luistert nu met een microscoop lijkt het wel vond ik. De mijne zijn dan geen PMC's (maar wel beter natuurlijk :duivels: ) denk dat ze wel vergelijkbaar zijn.

Wel jammer dat ze niet magnetisch afgeschermd zijn. Zet je ze naast een computermonitor is het een en al regenboogkleurtjes. Maar na plaatsing van .8 mm platen (van m'n computerkast) tussen de monitoren en monitoren is dat ook weer opgehefd. :) (ziet er niet uit, maar werkt wel)

Wat ik wel jammer vind is dat de hotspot buiten m'n kamer ligt. De akoestiek is niet echt goed. Als ik de bas goed wil horen dan zit ik met m'n hoofd tegen de achtermuur.
 
Luistertest

Luistertest

Leuk om een keer een vergelijkende luistertest te doen wellicht ?

Volgens PMC is de inspeelduur ongeveer een uur of 20... maar na een avondje rommelen ben ik nu al ontzettend tevreden.

Meest opmerkelijke vind ik dat ik nu mijn BBE uitschakel om een beter geluid te krijgen.. terwijl dat eerst andersom was. Al leert me dat wél dat ik met die BBE aardig in de buurt kwam van een 'gecorrigeerd' geluid.
 
Back
Top