Mackie 32-8bus

crossroad

Op Naar De Climax
Lid sinds
17 november 2002
Berichten
414
Locatie
Haarlem
Ben van plan een Mackie 32-8 bus aan te schaffen
Wat is vandaag de dag een redelijk prijs?

Alvast dank voor de antwoorden
 
Strakke tafel !

2e hands prijs is zwaar afhankelijk van de staat, je hebt erbij die zijn als nieuw maar anderen zijn echt mishandeld.

Nieuw zit ie rond de 6000 euro.

Voor een goed exemplaar zou ik zo rond de 3000 a 3250 eurootjes denken.
 
Zat te denken aan een in goed verkerende staat rond de 3 jaar oud
Als het even kan met meterbrug
 
mekkie

mekkie

Rob,

Ik heb met wat mazzel mijn 32-4 gekocht voor 1100 euro, vorig jaar augustus. Tegelijk in die
periode stonden er twee 32-8 tafels te koop, beiden voor 1850 euro, zonder meterbrug,
maar eentje wel met "poten". Aan de foto's te zien in goede staat.

Dit ter indicatie....

Overigens: ben zeeeer tevreden over mackie! Heb ook nog een Spirit staan, maar het verschil
is echt overduidelijk.
 
Is een 2e hands Ghost niet wat?

Die zitten rond de 3400 volgens mij.
 
Meterbrug kan eventueel later ook wel, zou alleen handig zijn als ik er toevallig 1 met tegen zou komen

Momenteel werk ik nog met een Soundcraft Spirit Studio 24-8
De sound van een Mackie spreekt me meer aan
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Mackie is veeeel beter gebouwd en betrouwbaarder.

Alle mensen die ik ken met een Ghost hebben daarmee problemen, vooral met de inserts.

[OT:]

Hoeveel mensen ken je met dat probleem?
Slepen die ook met de tafel?

Wil dat graag ff weten omdat ik misschien een Ghost wil aanschaffen.

[/OT]

De klank van de Soundcraft Ghost is zéker niet met spirit te vergelijken, vind de EQ op de Ghost heel fijn.

Probeer 'm eerst naast een Mackie zou ik zeggen. Heb het naast een VLZ-pro gedaan, qua geluid was Soundcraft mijn ding.
 
De Spirit vind ik wat wollig klinken en slipt snel dicht
Insert-probleem van Soundcraft is wat minder.
De Mackie is naar mijn mening eerlijker van klank en een nauwkeurige EQ
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Mackie is veeeel beter gebouwd en betrouwbaarder.

Alle mensen die ik ken met een Ghost hebben daarmee problemen, vooral met de inserts.

heb een mackie geruilt tegen een ghost....de mackie eq zuigt zwaar in vergelijk met de ghost..de ghost klinkt veel warmer..mackie is harsh.
had het veel eerder moeten doen:)

bij de mackie zou ik veel outboard nodig hebben om hem een beetje te laten klinken naar smaak..met de ghost heb ik wat ik wilde....warmte
 
Hmm, ben zelf ook al wat aan het rondneuzen geweest in mixerland.

Volgens mij zijn zowel de Mackie als die Ghost goeie tafels. Echter niet voor iedereen. Volgens mij is de Mackie vooral geschikt voor echte akoustische muziekopnames en leent de Ghost zich meer voor het 'hardere' werk. Misschien dat de ervaring van Soundcraft in het live-circuit terug te vinden is in de Ghost, terwijl ik Mackie meer als een productietafel fabrikant zie en waar je veel subtieler mee kan omgaan.

Het blijft natuurlijk wel subjectief, voor de ene is tafel x de top, voor de ander een flop.
 
Er staan 3 recente mackie 8 bussen op de advertentiepagina van musicstorekoeln; hier de link

BTW; kan de Allen & Heath GS3/GS3000 zeer zeker aanbevelen.

Stevige tafel met een goeie sound. De sterke punten liggen in de flexibele routing, EQ en midi automatisering.
De solide opbouw maakt 'm ook geschikt voor live gebruik. Alleen is de grootse uitvoering 24 ch inline, de 8 ch expander is redelijk zeldzaam.
 
Back
Top