Mackie Big Knob ( Kapot! )

Mark66

Ingeburgerd
Lid sinds
7 oktober 2008
Berichten
46
Dag, ik heb nog geen 2 weken geleden een Mackie Big Knob.

Mooi en handig appaaraat, maar sinds vandaag werkt hij niet meer. Ik zette hem aan, ik liep even weg. En later deed hij het niet meer. De lampjes branden niet meer, ik krijg hem niet aan met de power on schakelaar, en zelfs een andere kabel werkt niet meer.

Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? toch vreemd dat hij het nu oppeens niet meer doet?

Groet Mark.
 
Dat zou misschien ook kunnen, hoe kom ik dat te weten?
en waar moet ik anders voortaan op letten?
 
Ik ben geen groot kenner. Maar volgens mij moet je de Big Knob daar voor opendraaien en dan op zoek gaan naar de zekering. Deze zal in de buurt van de voeding zitten. Als die doorzichtig is kun je makkelijk zien of hij stuk is. Indien de zekering niet doorschijnend is moet je deze doormeten. Je kunt zekeringen vast en zeker kopen in de winkel waar je de Mackie gekocht hebt of bij een elektro-handel. De specificaties staan meestal op die zekering.

Suczes,
 
Ik ben geen groot kenner. Maar volgens mij moet je de Big Knob daar voor opendraaien en dan op zoek gaan naar de zekering. Deze zal in de buurt van de voeding zitten. Als die doorzichtig is kun je makkelijk zien of hij stuk is. Indien de zekering niet doorschijnend is moet je deze doormeten. Je kunt zekeringen vast en zeker kopen in de winkel waar je de Mackie gekocht hebt of bij een elektro-handel. De specificaties staan meestal op die zekering.

Suczes,

Ik heb gelukkig nog garantie, maar dit mag niet nog een keer gebeuren.
Ik ga niks openschroeven, want dan vervalt al helemaal mijn garantie
 
Daarin heb je gelijk! Wat vind je van die Big Knob trouwens. En welke monitors gebruik je?
 
Wat ik er van vond?

Mooi en leuk, maar ben nu niet echt in een leuke bui. Ik vind het maar raar dat de zekering kapot is gegaan. Ik weet echt niet waardoor dat nou kan komen.

1 pc stond aan, zet ik die bigknob aan. Doet hij het niet meer.

Toch vreemd! terwijl hij het altijd goed gedaan had.
 
zekering zit bij de ingang van je voedingskabel

let wel op bij het vervangen van je zekering dat je de juiste glaszekering neemt.

grt ixilion
 
Een zekering kan door vanalles kapot gaan (en de ene zekering is gevoeliger dan de andere).

Die dingen zitten erin om schade aan het apparaat te voorkomen dus wees blij dat dat doorbrand ipv het apapraat zelf.

Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn....maar de zekering is een goede eerste plek om te zoeken.
 
Probleem is opgelost, ik heb hem omgeruild. :D

( Gelijk de stroom verdeeld )

( Nu alleen nog het probleem dat mijn boxen kraken als ik over internet scroll, waaraan kan dat liggen? zeker door m'n pci internet kaart? )
 
Laatst gewijzigd:
Gebruik je een draadloze muis? Die geven wel eens storing op speakers of kabels. Als je goedkope kabels gebruikt (slecht afgeschermd vaak), leg ze dan eens anders neer, dat kan het al oplossen. Of probeer eens een muis met een snoer en kijk of dat helpt.
 
Back
Top