Allen&Heath, Soundtracs of Behringer ?

equate

Ouwe rot
Lid sinds
12 januari 2002
Berichten
959
Locatie
Venlo
Dilemma:

ik had me voorgenomen om volgende maand de digitale mixer van Behringer
(ddx3216) aan te schaffen. De goede reviews en vele mogelijkheden spraken
mij aan (midi automatisatie, interne fx, en compressors).

Nu was ik de afgelopen dagen met mijn band in de studio van een welbekende
nederlandse producer, die o.a. Daryll Ann, Bettie Serveert en Johan heeft
geprocudeerd. Hij raadde mij aan om toch zeker, voor het geld dat die Behringer
kost, een te kijken naar 2de hands grote analoge tafels van gerenomeerde merken.

Dat heb ik dus eens gedaan: wat ik o.a. gevonden heb is het volgende:

- Soundtracs MR32 mengtafel 40 channel inline
MRX 32-channels 8 buss with 16 metered "tape returns". (32/8/2) Engelse console.

- Allen & Heath GS3
Allen & Heath GS3 24 kanaals inline mengtafel, dus 48 kanalen!
8 subgroepen, MIDI mute automatisering, 4 fx send/return
direct out per kanaal externe voeding, 3 bands eq met mid-sweep en low-sweep

Deze tafels zijn dus analoog, maar zien erg qua specs behoorlijk indrukwekkend uit:
EN: ze zijn 2de hands zo'n 100 eyro goedkoper dan die Behringer.

voordelen die deze tafels hebben t.o.v. de ddx3216 zijn: goede klank, goede eq en routing
mogelijkheden en veel IO's !!

dus...dilemma..dilemma...wat te doen...? Toch kiezen voor het gemak van een digitale
Behringer tafel (automatisatie) of gaan voor een van deze gerenomeerde monsters !

iemand met advies??

equate
 
Belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is: werk ik liever analoog of digitaal?

Ik werk persoonlijk liever met analoge tafels en heb zelf een GS3... drie keer raden wat ik zou kopen ..? :engel:

Alle gekheid op een stokje: Zou in het analoge geval voor de A&H gaan omdat je meer tafel hebt voor je geld en een betere support. Soundtracs heeft de hele analoge handel afgestoten en geeft geen support meer.

Ook is de A&H compacter én heeft midi automatisering, voor wat de klank betreft; die doet zeker niet onder voor de Soundtracs.

Ga anders ff luisteren en probeer 'm "hands-on" met een mike, wat cd's en frutsel een beetje met de bediening en de EQ. Heb aardig wat tafels in handen gehad voor ik mijn GS3 kocht.

* Q koopt iig géén Berebootinger tafels meer *
 
De keuze van mixers is persoonlijk en volgens mij moet je op je eigen gevoel afgaan, ook al druist dat tegen de voorkeur van iemand anders in. Wat jij lekker vind werken en goed vind klinken is toch het belangrijkst?
 
Tja, ik ga toch voor analoog. Die GS3 heb ik ook gezien. Van 1500 euro's toch? Lijkt me een mooie tafel, alleen kan ik hem niet kwijt. Overweeg zelf een Mackie 24.4Vlz vanwege het formaat en omdat ik, afgezien van de hoeveelheid inputs, dik tevreden ben met m'n 1402VlzPro.

De Behringer leek mij ook heel relaxed, zeker gezien de prijs. Ik ben persoonlijk alleen bang dat ik straks weer de hele tijd met m'n neus in de manuals moet zitten. Verder heeft de Behringer een ventilator welke ik toch een wat hinderlijk toontje vind hebben. Ze hadden mijns inziens beter een groot koelblok erin kunnen leggen of een grote, langzamer draaiende ventilator.
 
lijkt me duidelijk ...

zolang het singaal er ieliger van word hoef ik geen digitale tafel
 
heb zelf een 02r en 01v gehad maar ik denk dat wanneer ik een nieuwe zou gaan kopen toch voor de analoge zou gaan.
reden voor mij persoonlijk:

-automatisering heb ik op die digi tafels nooit gebruikt
-ook de save functies niet.
-ik het idee heb dat het grafich aflezen van bij voorbeeld eq niet echt lekker werkt
-routing
-de effecten heb ik ook nooit echt gebruikt


tja klank ik ervaar de klank van digitafels niet echt als iel, die is gewoon goed alhoewel ik van de behriger niet echt goede verhalen heb gehoord

maar ja digitale hebben ook voordelen
-digi I/O
-compressor gate op elk kanaal

en de dingen die ik eerder boven noemde maar waar ik niks aan heb
 
Dus....je twijfelt of je een Behringer of en Soundtracs/A&H zal kopen??? Nou lijkt me heel makkelijk. Behringer is troep wat totaal geen waarde heeft en zeker niet postief meewerkt aan je signaal.
Ik heb zelf net een Soundtracs Topaz gekocht en ik ben er hilarisch over! Supergoed geluid, zeer flexibel en degelijk gebouwd. Met een A&H heb ik geen ervaring al lees ik in de SOS wel eens dat die wel een geluid hebben waar je van moet houden. Dat heeft een soundtracs ook en ik moet zeggen dat die heel goed klinkt. Rob Papen zei dat die Soundtracs hele goede en bekende voorversterkers hebben. Het fijne weet ik daar niet van maar het resultaat is er wel naar.
 
Mamma ze doen weer es gemeen tegen Ulli Behringer!

Als je een digitale navelstreng tussen computer en mixer hebt is erg handig hoor.
En dat is met veel IO nog vet goedkoper ook nog, en het ruist niet eens.
Als je automation op analoge mixers wilt dan betaal je daar heel veel voor en het niet gebruiken op een digital mixer is zonde. (net zoiets als LFO via midi sync niet gebruiken op een synth)
Sidechaining op je compressors, of handige gates. Leuke effecten processoren. Geen extra midi controller nodig hebben om andere aparaten aan te sturen.

Een digitale mixer heeft gewoon heel veel mogelijkheden, als je daar geen gebruik van wilt maken dan niet. Maar met elke nieuwere generatie worden ze beter en halen op een gegeven moment analoge mixers in qua geluidskwaliteit.

(Ik zal maar niemand gaan vervelen met het feit dat ik helemaal :luv: ben op die 01v96)
 
Origineel geplaatst door fuse
Mamma ze doen weer es gemeen tegen Ulli Behringer!

Wat wil je ook, met zo'n bijdehande knar. Gaat stier over mien nek beijht zien van Ulli :[>

On topic vind ik het een beetje bot uitgedrukt dat Behringers troep zouden zijn. Zeker de laatste tijd komen ze steeds beter uit tests. Zo was SoS al erg positief over de digitale tafel en ook deze maand lovende woorden over een budgetmixer. Ik heb de digitale ook overwogen om z'n formaat, maar ja, handleidingen, handleidingen... Duivelse dingen. De klank ervaar ik niet als dun. Misschien erg clean.

Mensen kraken Behringer denk ik erg snel af om de vroegere ervaringen.
 
Historie

Historie

Ik zit me net iets te bedenken.. niets hoogdravends of zo.. maar toch.

De digitale techniek van pak 'm beet 5 jaar geleden (protools mix systemen.. de eerste digitale tafels van Yamaha.. etc.) is op het moment voor een grijpstuiver beschikbaar voor iedere thuis-muzikant.

De analoge techniek van pak 'm beet 25 jaar geleden (Neve, Urei.. ga zo maar door) is nog steeds niet achterhaald.. en nog steeds peperduur.

Als er dan 'toevallig' van die tafels tussenzitten, zoals de GS3 en de Topaz 8bus, die nu opeens betaalbaar worden.. dan is dat in mijn ogen een buitenkansje!
 
Daar heb je natuurlijk gelijk in, digitale apparaten van 4-5 jaar geleden zijn meestal al niet zo veel meer waard ( wie wil er nu bv. nog een O2R, ik alleszins nie), tenzij ze een cultstatus opgebouwd hebben zoals de Ensoniq DP4. Maar een digitale tafel is wel stukken handiger als je met de computer zoekt op te nemen etc. En die analoge tafels waar julie het hier over hebben zijn ook geen Neve's of Tridents hé, dus die prijzen zullen ook nog wel serieus zakken.
 
Origineel geplaatst door Toon
die analoge tafels waar julie het hier over hebben zijn ook geen Neve's of Tridents hé, dus die prijzen zullen ook nog wel serieus zakken.

* Kuch *

Die zijn al serieus gezakt...
 
Re: Historie

Re: Historie

Origineel geplaatst door CraZ
De digitale techniek van pak 'm beet 5 jaar geleden (protools mix systemen.. de eerste digitale tafels van Yamaha.. etc.) is op het moment voor een grijpstuiver beschikbaar voor iedere thuis-muzikant.

De analoge techniek van pak 'm beet 25 jaar geleden (Neve, Urei.. ga zo maar door) is nog steeds niet achterhaald.. en nog steeds peperduur.

Een Protools setje van 5 jaar oud kost je nog steeds een middenklasser auto hoor. Maar geen huis meer zoals vroeger.

En een Urei heb je ook in UAD vorm voor leuke prijs.

En als je Behringer minder vind klinken dan lus je hem door naar je computer en fix je dat met plugins. Toch? ;)
 
voor de prijs die ze vragen kocht ik latijd een Tascam 3500 technisch en wat degelijkheid betreft veruit
de beste tafel (klinkt zelfs mooier dan de mackie 8 bus) hij is wel behoorlijk groot :-)
 
Hoe ver gaat de automatisering van de A&H?

Alleen track mutes of ook volume?

Bestaan er ook totall-recall analoge tafels met zeg 24 sporen, dus redelijk klein?
 
Origineel geplaatst door bikkel
Hoe ver gaat de automatisering van de A&H?

Alleen track mutes of ook volume?

Bestaan er ook totall-recall analoge tafels met zeg 24 sporen, dus redelijk klein?

De A&H GS3 heeft midi-mute; de GS3V heeft daarbij VCA automatisering. Deze tafel is behoorlijk schaars en daarom "sought-after". Een "normale" GS3 heeft dus geen fader automation.

Via de funktie buttons op de tafel kan je de GS3 ook externe dingen laten automatiseren zoals sequencers en recorders.

8)
 
Origineel geplaatst door fuse
Mamma ze doen weer es gemeen tegen Ulli Behringer!


Behringer mixer zijn IMO slappe aftreksels van de Mackie mixers....
 
Tikkeltje kort door de bocht Bass.
Dat zijn vroegere tijden. Tegenwoordig worden ze aangepast naar inzicht. En de digitafel van Behringer is absoluut niet Mackie. Eerder een verbeterde O1V. Slecht klinken doen ze ook niet meer.
 
Ah ja..

Ik bedoelde IDD dat een aantal jaar geleden de Behringer mixers zo verdacht veel op de Mackie SR serie leken!.

Ik loop achter geloof ik...:o:
 
Back
Top