[Doepfer MSY2] stroom lekken?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.265
Locatie
Grou
Heren, dame,

Heb een week of 2 terug een Doepfer MSY2 syncboxje binnengekregen. Deze is als volgt aangesloten:

RM1X ---> Syncboxje --> Thru --> Juno 106
--> Sync uit 1 --> Tr808

De MSY2 wordt van stroom voorzien door een externe adaptor / travo op 7,5V

Sinds ik de MSY2 heb aangesloten is het een keer of 3 gebeurt dat m'n RM1X, en Juno106 niet door de opstart cyclus heen komen. Wanneer ik van alles de stroom afhalen en weer opstart is het probleem verholpen. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is dat er op de MSY2 teveel stroom staat, en dat dit teveel aan stroom, middels de midi kabels wordt doorgeven?
Hebben jullie weleens zulke ervaringen gehad?
Moet ik de uitgangen van de MSY2 door de td op m'n werk laten controleren op spanning, en hoeveel mag deze zijn, en welke tolleranties gelden hiervoor?

Groets,

Yawgmoth
 
org hoord er een outp 9 V/800 mA 47Hz-63hz/200 mA z,n hele smalle adapter
 
Mijn MSY krijgt z'n stroom gewoon uit de midikabel. Werkt tot nu toe prima. Zowel pc midi uit als die van instrumenten.
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Mijn MSY krijgt z'n stroom gewoon uit de midikabel. Werkt tot nu toe prima. Zowel pc midi uit als van instrumenten.

Heb ik geprobeert, lukt wel als je reeds gestart bent, maar om um de 1e keer aan te swengelen heeft ie net niet genoeg power.
 
MSY dan als laatste in je midichain hangen?

Ik snap je voorgaande post niet helemaal. Volgens mij doet ie het of doet ie het niet, maar niet kunnen starten? :confused:
 
Neen het is de eerste na m'n midi out op de sequencer, de chain gaat de via de midi-thru op de MSY2 naar de Juno106. Op de sync uit 1 zit die zwoele negerin. Start niet, maar zodra 1 keer gestart met power input aan wel. Om het simpel te houden
 
Vaag! Waarschijnlijk levert de rm1x te weinig peut of trekt de 808 teveel. (lijkt me sterk ik had nooit een voeding op de msy, maar sjonnie had ooit eens zoiets gepost). Of je MSY is gewoon gaar.

Ik bedoelde: Probeer de MSY eens na de juno-106 te hangen. Die heeft toch wel een thru? ;)

En anders moet je maar effe een zeehond met een sequencer en een X0X aan z'n broek trekken en kijken of die hem kan testen. :eureka:

ps: Bij mij zat er een voeding bij. Die heb ik toch over....
 
Mijn hangt ook op een laat stadium aan de ketting en de treu gebruik ik ook en zonder voeding heb ik geen sync met voeding er op ken ik 2 keer sync 24 en treu door lussen en werkt al een behoorlijke tijd prima :)
 
Klinkt mij meer als een soort aardlus, maar dan op midi, waardoor er corrupte midi doorgestuurd wordt en je synths blijven hangen. Ik doe ook maar een gooi hoor. :)
 
Origineel geplaatst door draqoon
Klinkt mij meer als een soort aardlus, maar dan op midi, waardoor er corrupte midi doorgestuurd wordt en je synths blijven hangen. Ik doe ook maar een gooi hoor. :)

hmm jah, kweet het ook niet, het was maar 1x.. het gaf iig geen statisch elec. geluid.
maar khad het paar jaar terug ook met m'n versterker, die gaf dan ook vaak een brom, sinds ik geaard stopcontact had was dat weer eindelijk :) maar blijft weird..:)
 
Heb dat syncbpcje nu op m'n 106 aangesloten, met stroom werkt ie perfect, met z voeding synct ie wel maar start / stopt commando's worden niet opgevolgt.
 
Origineel geplaatst door mindtwist
ik heb al wel eens een schok gehad van mn doepfer pocket fader :( (buitenkant is metaal)
waarom is me een raadsel.. sindsdien raak ik alleen de plastic faders aan :)

En ik van mijn maq16/3, al vanaf het begin, niet erg, maar ik voel het wel als ik bv met de rug van mijn hand de kast aanraak.
 
Origineel geplaatst door mindtwist
moet je het eens met je tong proberen :P :bekdicht:

Ja, en daarna ga ik er tegen staan pissen, nou goed ;-)
 
Back
Top