aux of bus in digi001

linda

Stamgast
Lid sinds
13 december 2002
Berichten
170
Locatie
tilburg
Hallo

Ik heb digi 001.
Nu heb ik een groep van koortjes, deze wil ik toewijzen naar een auxillerytrack.
Zodat ik deze ene track kan equelizen op het totale koor.
Moet ook hoorbaar zijn in de master out.
Ik heb nu al 24 tracks volgespeeld

Hoe kan ik zo'n track aanmaken
 
Je maakt een aux. kanaal aan (dat heeft niets met je 24 audio sporen te maken), de ingang zet je op een v.d bussen,
Van de sporen die je via dit kanaal wil laten lopen zet je de uitgangen ook op de zelfde bus. Hiervan komt het signaal nu alleen binnen op de auxillery.
 
Ja dat wist ik al, daar wil ik dat ook.
Maar mijn vraag is hoe maak ik dit aan in protools digi001.
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Gaat het om een instelling op de hardware? Of het bijgeleverde Protools LE?

nee 't gaat om de protools LE.
Hoe ik die auxillery en bus maak.

Dit heeft de vorige keer iemand voor mij gedaan, er zit al een aux op.

Maar nu wil ik er nog een alleen voor het koorwerk.
 
Origineel geplaatst door boestaman
met welk programma werk je?

protools LE digi 001
 
Je gaat naar 'file' menu boven in je venster en kiest 'new track' . Hiermee kun je sporen aanmaken, dus ook een aux kanaal.
kies 1 stereo aux . Als het goed is verschijnt er nu een kanaal op je scherm, hiervan zet je de input op een stereo bus. (b.v. bus 5-6). Nu kun je de audiosporen die via deze bus wil laten lopen
instellen. Dit doe je door de output hiervan op de zelfde bus te zetten als de input van je auxillery.

succes!
 
Origineel geplaatst door ªh?
Je gaat naar 'file' menu boven in je venster en kiest 'new track' . Hiermee kun je sporen aanmaken, dus ook een aux kanaal.
kies 1 stereo aux . Als het goed is verschijnt er nu een kanaal op je scherm, hiervan zet je de input op een stereo bus. (b.v. bus 5-6). Nu kun je de audiosporen die via deze bus wil laten lopen
instellen. Dit doe je door de output hiervan op de zelfde bus te zetten als de input van je auxillery.

succes!

Ik ga het morgenvroeg als eerste doen, ik had de aux stereo track al.
Maar wist niet welke bus ik moest nemen.
Bedankt voor het goede advies.

Linda
 
Back
Top