audio-opname met pc ?

jelle99

Nieuwkomer
Lid sinds
21 januari 2003
Berichten
9
Locatie
Brussel
Hallo,

ik ga er geen doekjes om winden: ik ben een leek op vlak van thuisopname met de pc =(

Nu ik mij echter een nieuwe pc ga aanschaffen, wil ik daar verandering in brengen. De bedoeling is om o.a. bas, gitaar, piano (elekrisch) op te nemen.

De configuratie die ik waarschijnlijk ga bestellen is de volgende:
Ecs moederbord; amd 2000 + processor, 256 DDR 266 geheugen, 60 Gb Hdisk maxtor, cdwr

Ik heb al een aantal muziekwinkels bezocht met de vraag hoe ik het goedkoopst en het efficientst aan de slag ga

De enen raden mij de geluidskaart SW1000XG (met synth-effecten en opnamemogelijkheid) van Yamaha aan. De opname-kwaliteit met deze kaart zou echter minder zijn.

De anderen raden mij o.a. Roland UA-20 en UA-5 aan. Dit zijn louter D/A convertors, maar men verzekerde mij dat er software genoeg bestaat om synth-effecten en drums te bekomen. Ook meersporen-recording zou mogelijk zijn met bepaalde software ( o.a. soundforce). Ik weet echter niet of je hiervoor dan nog een speciale geluidskaart dient te voorzien in je pc (of volstaat de standaard geluidskaart of geluidschip ?)

Nog anderen hebben me aangeraden om met Lexicon Core en Soundforce te werken

Het resultaat is dat ik het bos door de bomen niet meer zie...

Zou iemand mij aub enige duidelijkheid kunnen verschaffen ???

Mijn eeuwige dankbaarheid zal uw deel zijn!
:halleluja
 
wil je meersporen opnames maken? maw: meerdere tracks tegelijk?

heb je al een mixer waar je je instrumenten in kan prikken?

Olaf
 
Als je niet veel geld uit wilt/kunt geven

Als je niet veel geld uit wilt/kunt geven

Is bijvoorbeeld Hoontech DSP 2000 C-Port een mooi setje. 8 inputs en 8 outputs, heel lekker spulletje voor niet al te veel geld.

In ieder geval kan je beter NIET iets met usb kopen, omdat je dan met meerder kanalen audio in de knoei gaat komen. USB is dan niet meer snel genoeg kan je zeggen.