Mixers met headroom.. Mackie 1604 bijvoorbeeld.

Re: Re: Re: Mixers met headroom.. Mackie 1604 bijvoorbeeld.

Re: Re: Re: Mixers met headroom.. Mackie 1604 bijvoorbeeld.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
... als Microwave geen algemeen regelbare volumeknop.

euh... helemaal rechtsonder? (iig XT) :D
 
Is het niet verstandig om op extreme analoge gear een subtiele limiter/compressor te zetten? Dan kan je de dynamiek wat in de klauwen houden. Ik heb zelf een Pulse die de boel snel dichtflikkert, dus daar zet ik vaak een compressor tussen. Is even uitkijken met de settings want anders klinkt het voor geen meter meer..

Arv
 
Re: Re: Re: Mixers met headroom.. Mackie 1604 bijvoorbeeld.

Re: Re: Re: Mixers met headroom.. Mackie 1604 bijvoorbeeld.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Volgens mij hebben zowel m'n Pulse als Microwave geen algemeen regelbare volumeknop. Misschien vanwege het feit dat er ook geen koptelefoonuitgang opzit, wat die knop dus overbodig maakt? :geslaagd:

bij mijn XT( rechts onder, en in muti mode het tussen het filter en lfo nog een volume knop) en pulse(5 rij en 1 na laatste knop)zitten allebei een volume knop, maar anyway....

als ik uit mijn Machinedrum een kick neem en deze op vol volume uit stuur, dan moet ik de gain van mijn mixer helemaal dicht draaien en dan nog komt hij zwaar in het rood binnen, en dan heb ik de faders op nul en de eq ook op nul.dan kan ik de faders natuurlijk naar beneden halen maar dan knijp je als het ware de geluid dicht, dus dat zijn de momenten waarop ik dus naar m'n synth ofzo gaat en hem daar zachter uit laat sturen.en analoog geweld heeft vaak deze neiging en zit vaak een volumeknop op. ik heb eens gekeken, maar ik heb bei mij op elk apparaat een volumeknop zitten zowel analoog als digitaal.
 
Re: Re: Re: Re: Mixers met headroom.. Mackie 1604 bijvoorbeeld.

Re: Re: Re: Re: Mixers met headroom.. Mackie 1604 bijvoorbeeld.

Origineel geplaatst door marten
euh... helemaal rechtsonder? (iig XT) :D

Off topic, maar Marten, een Microwave versie 1 heeft alleen een aan/uit knop rechtsonder. Het enige wieltje op de synth is de grote rode jogdial. Voor de rest nog een paar drukknopjes en dan is het wel op ;)
 
Origineel geplaatst door mikemix

Idd fader op 0db en gain dicht, app. volume helemaal open,
en dan langzaam opendraaien tot 0db.

Dit is idd de manier om te beginnen.

Wat het 'dichtlopen' (gekke term, maar goed) betreft : de oorzaak hiervan ligt dikwijls aan de voeding van een mixer die in de meeste gevallen onderbemeten is.
Bij de betere mixers zit de voeding dan ook niet voor niets appart, en ik bedoel met de 'voeding' in dat geval niet dat tering adaptortje dat bij vele kleine mixertjes zit.

Dus als je dan idd alle kanaaltjes vol hebt zitten en ook nog eens gaat pompen, dan laat de voeding het afweten en kan niet meer voldoende stroom leveren waardoor je geluid in zekere zin gaat 'plooien' De punch is weg en het gaat allemaal wat minder transparant klinken. Een echte 'hot' tip is dan ook : wil je "X" harder hebben klinken, zet dan alles behalve "X" stiller ipv "X" harder te zetten.
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Een echte 'hot' tip is dan ook : wil je "X" harder hebben klinken, zet dan alles behalve "X" stiller ipv "X" harder te zetten.

En een EQ is geen versterker... meer bas wil zeggen, mid en hoog eruit.. Toch?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Mixers met headroom.. Mackie 1604 bijvoorbeeld.

Re: Re: Re: Re: Re: Mixers met headroom.. Mackie 1604 bijvoorbeeld.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Off topic, maar Marten, een Microwave versie 1 heeft alleen een aan/uit knop rechtsonder. Het enige wieltje op de synth is de grote rode jogdial. Voor de rest nog een paar drukknopjes en dan is het wel op ;)

offt:
Je hebt heelemaaal gelijk... Was voor 't gemak uitgegaan van de XT, Ik verkracht die van Bass-Molecules nog wel eens, vandaar...:D
En ont. maar weer!
 
Back
Top