Opname kamer

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Lid sinds
18 oktober 2002
Berichten
565
Locatie
N-B
Terwijl Sam spaart voor een nieuwe mixer (zie ander topic) zijn we bezig met opnieuw indelen van de Studio...
We willen ook een kamer maken voor het opnemen van stemmen. We hebben al een studio microfoon.
In de kamer is een soort kast die best diep is, daar willlen we een opname kamer van maken. Nu is mijn vraag wat voor materiaal we moeten gebruiken voor het bedekken van de muur. We wilden van dat schuim gebruiken met van die kuiltjes erin. Iemand vertelde ons dat je net zo goed Eierdozen ervoor kunt gebruiken, en dat is een stuk goedkoper.
Wat is hier het beste geschikt voor?

Aan de voorkant van de kamer komt een best dunne houte deur en houte plaat als afsluiting (2 cm dik denk ik) is dat genoeg of moet dat dikker gemaakt worden?

Misschien hebben jullie nog wat tips..

Avast bedankt..
 
wat eierdozen en dergelijke creatieve ideetjes betreft : het doel van iets dergelijks is er voor te zorgen dat het geluid niet meer weerkaatst (absorptie) en verstrooid wordt in en tussen het materiaal zelf (diffusie), en dat het geluid niet er voor zorgt dat de rest van de woning meetrilt (resonantie). eierdozen hebben wel de juiste vorm maar schuim is ook nog wat 'luchtiger' dus werkt dat denk ik iets beter (het ziet ook beter uit).
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top