muziek hangt in protools

linda

Stamgast
Lid sinds
13 december 2002
Berichten
170
Locatie
tilburg
hallo

Ik heb al een paar dagen een probleem.

als ik mijn midi opneem via mijn Tyros op protools blijft de muziek steeds hangen, na enige seconden ratelt ie, en gaat weer verder.

Ook gaf hij aan dae, dit heb ik al verandert.
en nu krijg ik steeds het probleem acces violation en protools moet afsluiten.

Neem ik een song op met de roland sc88 heb ik dat probleem niet.

Ook blijft de song soms hangen in mijn cakewalk.

werk met een pentium 3 600 - 256 mb - windows 98.

Heeft altijd goed gewerkt maar dit probleem heb ik sinds ik de Yamaha tyros heb.

weet iemand waar dit aan kan liggen.
 
Heb je de Tyros midi local off?
Midi common off? Misschien stuurt de Tyros zelf een signaal, bijv clock of andere data?

Suc6,

Cozko
 
dat hebben er al meer gevraagd , maar ik kan in mijn hele keybord geen midi locall vinden wel transmis clock
 
Hangt het ook als je de midi out van de Tyros afkoppelt?
Zo niet dan weet je misschien iets beter waar je moet zoeken.
 
ja dat heb ik al gedaan probleem blijft hetzelfde.
 
Is de midi data die je stuurt misschien te veel van het goede? Teveel controllers/sysex tegelijk.
Gebruik je wel een goed midi-interface? Een 'slechte' wil ook nog wel eens over-z'n-nek-gaan cq crashen.
 
ik heb een steinberg midiinterface.

en pak ik dezelfde song met dezelfde data en sysex en zet hem op de roland, dan hapert ie niet.

kan gewoon niks meer opnemen.
de cpu staat ook op 85%
 
Dat je CPU op 85 staat lijkt me zeer ongezond!

Dus: als je data via je Steinberg-interface naar je Roland stuurt gaat alles goed, maar als je naar je Tyros stuurt (midi out afgekoppeld) gaat het mis?

Maar hapert je computer dan of de Tyros?
 
nee de cpu in de protools heb ik op 85% ingesteld.
dus hij benut tot 85%.

nee mijn cpu op mijn scherm staat mar op 20% als ik begin.

De tyros staat aan als ik een midisong opneem.

En na een paar minuten opname in protools begint hij te ratelen, ik denk het keybord.

Want hij doet het ook af en toe in cakewalk.

maar dit probleem heb ik een paar maanden eerder ook gehad met mijn Yamaha psr 8000.

misschien een yamaha probleem.
maar die hoef ik niet te bellen weten helemaal niets van midigebeuren af, laat staan protools
 
Dan vrees ik toch dat het probleem in de Tyros zit. Is daar nog geen update voor? Kijk daarvoor misschien het beste ff op de Engelse/Duitse of internationale site, de Nederlandse......niet dus ;)

Als je nou een hele kale midifile stuurt zonder sysex en weinig controllers, gaat de Yamaha dan ook haperen?
 
Origineel geplaatst door linda
De tyros staat aan als ik een midisong opneem.

En na een paar minuten opname in protools begint hij te ratelen, ik denk het keybord.

Want hij doet het ook af en toe in cakewalk.

Speel je alles partij voor partij in of ... ?
 
Kijk anders ook even of hij het met 1 midi spoor doet. Alleen een melodie of zo. En dan opbouwen en dan weet je wanneer het evt fout gaat.
Als het bij de melodie al zo is dan zul je die Yamaha even onder handen moeten nemen.

Trouwens staan bij die Yamaha's de midi sync out standaard ook aan. (Staat wel in de manual als het goed is)
Die sync out is bedoeld als er andere midi instrumenten als slave aan de Tyros zitten, maar die is nu slave van Protools (neem ik aan).

En worst case is het de Tyros die de midi niet kan verdragen. Misschien wel een te vroege conclusie, maar m'n synth had ook zoiets en pas na een (paar) OS update(s) was het minder erg. (het is nog steeds niet 100%)
 
een update is er niet, ik denk dat ik een van de eerste ben die 'm heeft, hij is net uit.

en hij doet het ook met 1 spoor.

ook zonder sysex blanco ratelt ie
 
Origineel geplaatst door fuse
Kijk anders ook even of hij het met 1 midi spoor doet. Alleen een melodie of zo. En dan opbouwen en dan weet je wanneer het evt fout gaat.
Als het bij de melodie al zo is dan zul je die Yamaha even onder handen moeten nemen.

Trouwens staan bij die Yamaha's de midi sync out standaard ook aan. (Staat wel in de manual als het goed is)
Die sync out is bedoeld als er andere midi instrumenten als slave aan de Tyros zitten, maar die is nu slave van Protools (neem ik aan).

En worst case is het de Tyros die de midi niet kan verdragen. Misschien wel een te vroege conclusie, maar m'n synth had ook zoiets en pas na een (paar) OS update(s) was het minder erg. (het is nog steeds niet 100%)

aan de tyros hangen verder geen instrumenten.
ik heb de steinberg interface
 
Origineel geplaatst door fuse
Misschien wel een te vroege conclusie, maar m'n synth had ook zoiets en pas na een (paar) OS update(s) was het minder erg. (het is nog steeds niet 100%)

EX-5? ;)
 
Origineel geplaatst door Cozko
Speel je alles partij voor partij in of ... ?

heb ik ook geprobeerd partij per partij, maar maakt niks uit.

hij doet het op 1 spoor en op 16 sporen en op 24 maakt allemaal niks uit.
 
ik heb gisteren ook digidesign gebeld, en gevraagd of protools het midigebeuren van de tyros misschien niet aankan, maar dit was zeker het geval niet volgens hen.

Maar wat het was wist ie ook niet.

Nu heb ik wel gelezen dat protools slecht is in midi.
maar hij doet het ook af en toe in cakewalk dat is het rare ervan.
Dus moet het denk ik toch aan de tyros liggen.

of iets in mijn PC
 
Misschien iets omslachtig. Maar kun je niet die muziek als midi file saven en in die Tyros laden?
En dan die Protools/Cakewalk synchroniseren via midi en dan afspelen/opnemen.

Onder het motto: De beste methode is degene die werkt. :)

Maar ik zou absoluut zeker je dealer (en die weer Yamaha NL/BNL) waarschuwen dat het niet in de haak is. (en je niet laten afpoeieren als 'beginner', wat ze met mij ook wel eens geprobeerd hebben)
 
Ja dat is het nou net
Yamaha heeft geen service of helplijn is alleen maar een verkooppunt in Nederland en belgie.
En wat ik vraag snappen ze helemal niks van.

Ze sturen je dan naar degene die het keybord heeft verkocht, maar die man heeft hier helemaal geen kaas van gegeten.

maar via keybord kan wel op floppy, je bedoelt simuleren.
maar ik heb alles apart staan.

doe ik het track by track vanaf het keybord , moet ik toch weer opnemen met protools, maar kan het wel eens proberen.
 
Kun je anders de midi niet inspelen via een ander toetsenbord en alleen de Tyros als module gebruiken?
Dus alleen de ingang van de Tyros gebruiken?

Als dat ook niet gaat denk ik toch dat je alle midi op de Tyros zelf moet inspelen en afspelen. Je kunt dan alleen de audio opnemen in Protools. Dat kan anders toch ook in meerdere sporen. (mocht dat nodig zijn)

En jammer dat die dealer een 'nono' is met die Tyros. Want volgens mij zijn er voor die dealers best wel demonstraties/cursussen geweest om te laten zien hoe hij werkt. Dat beweerde Yamaha tegen mij nl. wel.
 
Back
Top