"akoestiek" van studioruimte?!?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
2.371
mensen,

nou heb ik wat heel vervelends aan mijn fiets hangen.

Ik heb 3 jaar in een studentenhuis gezeten waarin mijn studioruimte schots en scheef was. Geen rechte muur/plafond te bekennen. Toen zei een soort studio-technicus tegen me: mazzelaar, da's fantastisch, dan heb je geen last van staande basgolven enzo. Ik had geen idee waar ie het over had en heb er dus nooit verder aandacht aan besteed.

Nou ben ik onlangs verhuist en zit ik in een bijna vierkante kaarsrechte ruimte met mijn zooi. En ik hoor geen klote meer!
Ik hoor alleen maar (sub)bas door de kamer golven en zingen, zoveel dat ik de rest niet meer hoor tenzij ik het heel hard zet. Ofwel moet ik de bas op de versterker helemaal dicht draaien. En dan nog klinkt het bagger maar goed.
En mijn apparatuur hoor ik ook 10 keer beter 'aanstaan'. Het heeft me nog nooit geirriteerd en nou zit dat gezoem gewoon rechtop door mijn mix heen te zingen.
Tevens heb ik de boxen niet op dezelfde hoogte staan. Het komt even niet anders uit.
(is dat een factor voor het verotte geluid?)

Aldus weet ik nu waar die technicus het over had.
Gevolg: ik haat het nu om met de boxen te werken. De koptelefoon draait overuren, en die's nog cheaper dan de boxen. Als dat geen vreselijke eindmixen worden weet ik het ook niet meer.

Nou zit ik dus te denken aan isolatie of zoiets van wat mij de belangrijkste boosdoeners lijken: de muren.
WAT moet ik erop doen (dat wordt eieren eten?), wat kost dat, waar krijg ik dat en dempt dat dan ook het volume ivm mijn lieftallige nieuwe buurvrouwen?

Enne waar is een thread over goeie neutrale "afmix-koptelefoons"?
(ja het is vloeken in de kerk maar je moet toch wat 's nachts in zo'n gehorige flat)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top