genelec 8040 of 8050 ??

toetser

Nieuwkomer
Lid sinds
24 november 2007
Berichten
1
Ik ben van plan om genelec studiomonitoren aan te schaffen.
Nu twijfel ik tussen de 8040 en de 8050.
Deze monitoren wil ik gebruiken in mijn huiskamer voor eigen opnames met digitale piano/keyboards en zang. Tevens wil ik ook hierop cd's beluisteren.

Mijn huiskamer is 5 bij 10 meter, houten vloer.
Is het verstandig om hiervoor de 8040 aan te schaffen of kom ik dan laag tekort en kan ik beter de 8050 kiezen.
Of klinkt een 8040 gecombineerd met subwoofer beter dan de 8050.
Ik zie dat een subwoofer van genelec erg prijzig is.
Is er ook een goedkopere subwoofer van een ander merk, die goed bij de 8040 past?
Kan iemand mij hierover advies geven?
 
Je kunt ze het beste bij een winkel kopen waar je ze kunt uitproberen
voor een weekendje, dus dat je ze thuis gaat proberen welke nu
het beste tot zijn recht komt, bij een beetje winkel is dit geen probleem.

Bij Feedback kun je bijvoorbeeld de 8040 kopen en bevalt die achteraf
niet dan kun je ze binnen 8 werkdagen ruilen , spreek dit ook af met de
verkoper.
 
ik heb zelf net een setje 8040's gekocht... echt te gek.. Maar ik had natuurlijk nog liever 8050's gehad. Ik heb ze vergeleken in een winkel. De 8050's gaan nog een stuk verder in het laag en daar profiteerd ook de rest van het geluid van.
De keuze hangt denk ik vooral af van je budget. En eventueel van de ruimte die hebt om ze te plaatsen. Die 8050's zijn best groot. Die van mij heb ik heir gehaald, voor een hele mooie prijs.

http://www.4design.nu/lobbes/?res=1024
 
ik sta ook op het punt 8040's te kopen, maar heb gisteren de 8050's nog even gehoord
ongeveer hetzelfde karakter als de 8040's, maar inderdaad nog dieper/breder
voor mij zijn echter de 8040's perfect - niet te groot, niet te klein en nog best leuk geprijsd!
 
De Genelec 8050A is van 1 van de meest toegepaste studiomonitor. Ze klinken super diep en strak.

Het nadeel is dat ze nieuw inclusief Genelec vloerstatief zo'n 1200 euro per stuk kosten.

Wegens weinig gebruik bied ik 2 speakersetjes aan voor maar 1800 euro.

Kom ze beluisteren en doe een bod!
afz. uit Alkmaar
harrynieuw@hotmail.com
 
Back
Top