BD DT 990 Pro

Tarabass

Ik vast niet!
Lid sinds
30 mei 2005
Berichten
188
Locatie
Hellburg
Vandaag mezelf getrakteerd op deze toch wel erg vette koptelefoon. Wat een geluid zit erin zeg. Had het al een tijdje in gedachte hem te kopen en omdat ik nu geld had toch maar overstag gegaan.

En had nooit zonder het synthforum geweten dat dit zo'n goeie koop zou zijn, dus bedankt voor de tips jongens. Het is echt een toppertje, en zeker aan te raden voor een ieder die vaak een koptelefoon draagt en daar ook op poogt af te mixen. :luv:
 
Vandaag mezelf getrakteerd op deze toch wel erg vette koptelefoon. Wat een geluid zit erin zeg. Had het al een tijdje in gedachte hem te kopen en omdat ik nu geld had toch maar overstag gegaan.

En had nooit zonder het synthforum geweten dat dit zo'n goeie koop zou zijn, dus bedankt voor de tips jongens. Het is echt een toppertje, en zeker aan te raden voor een ieder die vaak een koptelefoon draagt en daar ook op poogt af te mixen. :luv:


Is inderdaad een superkoptelefoon. Ik gebruik hem nu ook een tijdje en ik ben er erg tevreden over. Goed geluid over het hele spectrum en kraakhelder :)

Ook ik heb e.e.a. over deze koptelefoon gelezen voordat ik hem kocht, dus bij mij heeft het forum ook wel een rol gespeeld in de aanschaf.

Veel plezier met je nieuwste aanwinst!!
 
Ik ben er ook blij mee maar moest wel even wennen aan dat ENORME laag wat er in zit!!!
 
deze koptelefoon heeft inderdaad erg veel laag. Daardoor worden bijvoorbeeld vocals ook wat naar de achtergrond geduwd, naar mijn idee.

Puur op de 990 mix ik dan ook niet graag af. Maar hij is zoooo fijn voor de nachtelijke pielsessies. Die pads zitten ook heerlijk, kan 'm uren achter elkaar ophouden.
 
Twee keer gehad maar toen de tweede ook ging kraken toch maar overgestapt op de HD 250 II.

Bijkomend voordeel van de sennheiser is dat het nu ook nog een beetje klinkt zoals ik het bedoeld had als ik switch naar m'n monitors ;)
 
Twee keer gehad maar toen de tweede ook ging kraken toch maar overgestapt op de HD 250 II.

Bijkomend voordeel van de sennheiser is dat het nu ook nog een beetje klinkt zoals ik het bedoeld had als ik switch naar m'n monitors ;)

En ik kon maar niet wennen aan die sennheisers. Vooral omdat ze zo naar zitten en gaan zweten. En omdat ik toch vooral het laag opzoek in mijn muziek is dit denk ik (de tijd zal het leren) voor mij beter. Zo zie je maar weer dat het voor ieder iets wils is en dat je op een forum als dit jezelf goed in kan lezen en met die moeilijke keuzes het net iets makkelijker kan maken voor jezelf als je dat ook doet. Er zijn zoveel koptelefoons, en om ze allemaal maar even langs te gaan is onbegonnen werk en kost ook een hoop geld.

Vind het laag dan ook erg fijn tot zover. Heb niet echt het gevoel dat het het hoog weg zou drukken maar wat ik zeg, heb hem pas vandaag in gebruik. Maar ben tot nu erg tevreden en hoop dat dat zo blijft. :biertje:
 
leuk om te horen, ik ben zelf al heel lang aan het gluren naar deze koptelefoon.

de keren dat ik er een op mijn hoofd heb gehad viel het me op hoe lekker hij ook zit.
maar nu vraag ik me trouwens af, het is een open systeem. als iemand anders heb op zijn hoofd heeft, in hoeverre hoor je het geluid dan van de koptelefoon komen ? dat vraag ik omdat ik hem ook wil gebruiken bij microfoon opnames, en de koptelefoon hoeft ook niet snoeihard...
 
En had nooit zonder het synthforum geweten dat dit zo'n goeie koop zou zijn

Ik vond het drie keer niks.
Zoveel smaken zoveel keus.
Je kan altijd beter zelf naar de winkel gaan om te luisteren.
 
Fijn ding, die 990. Gedetailleerd maar wel wat vermoeiend bij langere sessies. Voor het componeren en tweaken gebruik ik de Philips SBC HP890, zit ook erg lekker. Voor de eerste mix de 990. Afmaken op de monitors en de home stereo, iPOD, auto, PC speakertjes etc.
 
leuk om te horen, ik ben zelf al heel lang aan het gluren naar deze koptelefoon.

de keren dat ik er een op mijn hoofd heb gehad viel het me op hoe lekker hij ook zit.
maar nu vraag ik me trouwens af, het is een open systeem. als iemand anders heb op zijn hoofd heeft, in hoeverre hoor je het geluid dan van de koptelefoon komen ? dat vraag ik omdat ik hem ook wil gebruiken bij microfoon opnames, en de koptelefoon hoeft ook niet snoeihard...

Dan zou je denk ik beter af zijn met de dt770, de dichte versie. Die is daar ook voor bedoeld. Heb je geen geld voor allebei de versies (die toch allebei hun eigen voordeel hebben) dan is de dt880 misschien een optie, een combinatie van de dt990 en de td770. Semi-dicht volgens mij :koffie:


Allemaal geleerd op het synthforum :kont:
 
De DT 880 is idd semi open. Heb nu net een nieuwe DT 880 Pro. Klinkt errug fijn maar cleane vocals kan je dr niet mee recorden, daar voor lekt ie veel te veel naar buiten.
 
Back
Top