near field

beau

Ingeburgerd
Lid sinds
8 oktober 2006
Berichten
29
Locatie
amsterdam
ok guys..

ik ben nieuw hier en hoop op deze site vragen beantwoord te krijgen die ik heb over van alles en nog wat.

als ik antwoorden op een van jullie vragen weet zal ik die ook zeker geven.

ik heb alvast twee vragen...

1) als je op ongeveer 1 meter afstand van je near field monitor zit, hoe belangrijk is dan nog de akoestiek van je ruimte?

2) ik ben op zoek naar een paar monitors zodat ik thuis mijn dingen optimaal kan laketn klinken (dmv mixen dus)
ik heb al heel wat specs bekeken en ik weet dat je het zo gek kan maken als je wilt wat prijs betreft. maar ik ben niet van plan om heel veel meer uit te geven dan zo'n 500 euro...
heeft iemand tips, suggesties en of iedeeen? ik heb mijn oog laten vallen op de krk rp of de yamaha hs80m..

alvast bedankt...
 
ja de zoekfunctie had ik al gebruikt... daar staat idd best veel in. maar niet alles.
ik vond veel over verschillende monitors.

maaaar, helaas kon ik niets vinden over mijn vraag betreffende de akoestiek...

iemand?
 
Hey Beau,

Over nearfields, je hebt gelijk dat deze een gouden driekhoek hebben. Dit om juist in minder optimale omstandigheden toch goed te kunnen monitoren. Maar kijk toch naar punten waar het geluid zou kunnen refecteren. Ik zit zelf in mijn slaapkamer, met dikke gordijnen, een bed en een boekenkast. Ik vind het wel mooi zo. ;-)

Heb zelf trouwens Samson Rubicon R6a, met ribbon tweeters... ik ben er erg blij mee!
 
als je dicht op je monitor zit heb je waarschijnlijk meer direct geluid, wil niet wegnemen dat de acoustiek van je ruimte er dan niet meer toe doet. zoek even op het forum over staande golven dan vind je vast wel wat nuttige info.
 
denk dat je voor 500 idd naar de krk-rp6 kan kijken.
net iets duurder maar alleen maar goede verhalen: emes kobalt

of natuurlijk marktplaats
 
Laatst gewijzigd:
Nog een tip, zet je monitors nooit direkt op je studio tafel, maar op een verhoging zodat je golfen niet direkt tegen je tafel kaatsen en tegen andere spullen, zoals koppen koffie, asbakken, zakken patat en gear.....
 
hmmzz staande golven he? cool, dat ga ik even bekijken...
marktplaats heeft op dit moment niet veel...
 
hmmzz staande golven he? cool, dat ga ik even bekijken...
Wedden dat je straks door je kamer loopt, en denkt shit shit shit..:D
 
Bij mij gaan ze 's avonds altijd ff liggen (waarschijnlijk een beetje moe), dus ik ben vooral 's avonds bezig...
 
Back
Top