help mij, bryston amps uitzoeken

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een amp nodig voor m,n monitors, en ik wil het in 1 keer goed doen niet dat ik achteraf toch weer wat beters had kunnen kopen. en uiteindelijk een duurkoop doe.

ik had interresse in een bryston 2b, daar heb ik ook al opgeboden 200 euro, leek me heel erg weinig, daar gingen ze mee akkoord, maar na even wat rondvragen blijkt dat deze ouwe 2b serie leuk zijn om hard op te draaien maar details etc hoef ik het niet voor te doen. dus daar zit ik niet op te wachten.

Mij werdt de bryston 3b of de bryston 4b serieus aangeraden, maar die vindt ik weer alleen vanaf 700 tot 1000 euro en ik vindt ze ook wel een beetje aan de zware kant kwa vermogen, oke ik heb al hier en daar opgevangen dat je beter een versterker met te veel vermogen kan hebben omdat een versterker met weinig vermogen gouw overstuurd en clipt en daarmee juist eerder je monitors verneukt als met een overpowered amp die rustig op zachjes power staat te werken,

maarja die prijzen van de 3b en 4b zijn wel heel wat anders dus als die 200 van de bryston 2b,

dus wat doen gewoon doorsparen voor een 3b of 4b ?
 
Als je een beetje handig bent zou ik zelf een hypex versterkertje bouwen .www.hypex.nl doet niet onder
 
wow dat ziet er goed uit die hypex dingen en niet duur!
zo je ze ook kunnen gebruiken voor p.a. bijvoorbeeld?
 
ja dan zou ik voor de ucd 700 gaan . je kunt ze trouwens ook schakellen voor 1400 watt . En dit zijn echte watts niet de gebruikelijke maximum piek op 1 khz gedurende 1 milli seconde ( din 1khz )
 
ze lijken me opzich wel interresant, maar dan heb ik ook nog een behuizing en ringkern trafo etc nodig? elk
mono blok eigen voeding en eigen behuizing? zoiezo wordt het wel de kleinste denk ik, die zwaardere ampjes van hypex zijn denk ik net iets aan de zware kant

vondt deze wel erg interresant
 

Attachments

  • d200_i.jpg
    d200_i.jpg
    20,7 KB · Bekeken: 78
er zijn genoeg manieren om een behuizing te knutsellen . Zelf heb ik al een paar keer een alu doos van conrad gebruikt . Deze versterkers worden nauwelijks warm .

Alles met alles is het geen goedkoper versterker . De st voeding zou voldoende moeten zijn en voor de hienders een hg .
 
Beste mensen.

Ik heb ook een vraag over Bryston versterkers. Ik heb net een 4b gekocht maar als ik de versterker uitzet hoor ik aan 1 kant eerst een soort ruis en dan via de andere speaker een harde plop. Die plop klinkt netzoals wanneer je een xlr uit een mixer trekt terwijl alles aanstaat.

Zou iemand weten waar dit aan kan liggen ? Of is het normaal ? Er zit namelijk ook geen aan en uit knop op de versterker. ( De versterker is wel gemod trouwens .. er zit een groundlift op en er zijn xlr ingangen naast de tulp ingangen geplaatst)

Ik heb al een mailtje naar de reparateur van de importeur gestuurd maar nog geen reactie. Heb wel de elco's gechecked tijdens het kopen en dat zag er prima uit. Geen bollingen of lekkages.

Alvast bedankt !
 
dat ploppen zou normaal zijn op de oudere bryston versterkers, alleen de nieuwere brystons met type toevoeging, ST of SST ploppen niet op de monitors, ik denk dat die nieuwere dus een soort van inschakel vertraging op de speaker uitgangen hebben. dat ruisen lijkt me niet oke, maar misschien viezigheid ergens in de bryston?

dan had je ook nog weer verschil tussen een studio 4b en een normale 4b, dat kan je zien of bryston groot op de frontplaat staat gedrukt, dan is het de studio, en klein erop gedrukt is de normale hififreak versie.

verder heeft de studio versie xlr ingangen naast de cinch ingangen en waarschijnlijk een gain regeling, de normale met kleine bryston print heeft dit niet, dus ik denk dat jouwe is omgebouwd naar de studio versie.

ook zouden de 3b/4b series na 1989 ringkerntravo,s hebben gekregen ipv bloktravo,s op de voorgaande modellen, ook zouden de modellen na 1989 een mooiere en betere sound moeten hebben. en hebben ze vanaf de 3de generatie een aan/uit knop.

dat was wel zo beetje alles wat ik er van weet. ik ben wel erg benieuwd hoe je hem vindt klinken, op welke monitors je hem hebt, en wat voor versterker je hiervoor gebruiikte ?

ben zelf ook op zoek naar een 3b of 4b, maar ik zie dat ploppen niet zo zitten eigenlijk, en zelf een inschakel vertraging erin bouwen lijkt me ook niet echt meehelpen aan de kwaliteit van de bryston.

btw heb je nog wel die 20 jaar garantie nu hij gemod is ?
 
Txs .. hij is ouder dan 20 jaar heb ik me laten vertellen en het is de hifi versie. De speakers zijn Yamaha NS-10's en ik had een Alesis ra 150 versterker. Ik heb er nog niks mee gedaan. Wel 4 mm speakerdraad gekocht. Maar dat ploppen is dus normaal ? oke kan ik me iets bij voorstellen .. Echter hij doet het maar aan 1 kant. Bij het uitzetten begint eerst links er een ruisje wat in freq afneemt en dan op rechts een plopgeluid. Zodra ik antwoord heb van de reparteur laat ik het nog effe weten. Ik was trouwens 400 euro kwijt. Ben benieuwd of dat een beetje redelijk prijs is. Andere B4's gaan voor zo'n 800 euro. Welke speakers wil jij ermee aansturen ?
 
Origineel geplaatst door MadR
Beste mensen.

Ik heb ook een vraag over Bryston versterkers. Ik heb net een 4b gekocht maar als ik de versterker uitzet hoor ik aan 1 kant eerst een soort ruis en dan via de andere speaker een harde plop. Die plop klinkt netzoals wanneer je een xlr uit een mixer trekt terwijl alles aanstaat.

Zou iemand weten waar dit aan kan liggen ? Of is het normaal ? Er zit namelijk ook geen aan en uit knop op de versterker. ( De versterker is wel gemod trouwens .. er zit een groundlift op en er zijn xlr ingangen naast de tulp ingangen geplaatst)

Ik heb al een mailtje naar de reparateur van de importeur gestuurd maar nog geen reactie. Heb wel de elco's gechecked tijdens het kopen en dat zag er prima uit. Geen bollingen of lekkages.

Alvast bedankt !

Dat korte ruisen en ploppen hoort zo. Vreemd maar waar.
 
400 is wel een hele nette prijs inderdaad, ik zie de 4b,s ook alleen maar voor 700/800 of daarboven. dat hij maar aan een kant plopt en aan de andere kant ruist, klinkt me wel raar, even afwachten wat de importeur zegt, misschien ook wel viezigheid. ik wil er zelf yamaha ns40m's mee aansturen.

ik ben wel erg benieuwd naar hoe jij het verschil ervaart tussen die ra150 en de bryston, dus als je die bryston eraan heb hangen, zou je dan je bevindingen even willen delen ?
 
Doe ik anoniempje ... anders stuur ff een pb als ik het vergeet ! En txs Catalunya .. !
 
Back
Top