Ruis......

Koma

Nieuwkomer
Lid sinds
6 augustus 2005
Berichten
13
Hoi

Ik heb laatst mijn Krk rp6 monitoren via rca angesloten op m'n m-audio audiophile 2496 geluidskaart. Nu komt er ruis uit m'n monitoren terwijl dit nooit het geval was toen ik een versterker had aangesloten. Het rare is ook dat die ruis meeklinkt met sommige activiteiten op m'n beeldscherm. Als ik bijv naar beneden scroll in een pagina (ook deze) hoor je dat ook aan de ruis! :confused: Ook bij het aanklikken van ander programma's wordt dit ook wergegeven door ruis.

Heeft iemand dit probleem gehad en/of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

alvast bedankt....pz
 
Dit heb ik dus ook als ik mijn laptop gebruik. Op het moment dat ik de voeding eruit trek is de ruis verdwenen.
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het heeft met aarde te maken. Wat ik tegenwoordig doe is mijn laptop adapter aansluiten op een ongeaard stopcontact, en de ruis is weg.
 
Ik kreeg dus toevallig net hetzelfde idee dat het iets met de voeding te maken zu kunnen hebben. Heb nu de monitoren in een andere stekkerdoos gedaan en het probleem is opgelost.

Dat was van korte duur dus dit, wat mij betreft mag deze thread weg. Al hebben andere er misschien wat aan.
 
Back
Top