HH Electronics

Globeye

Stamgast
Lid sinds
13 oktober 2006
Berichten
274
Locatie
Eindhoven
Hallo,

Kent hier toevallig iemand deze versterker : HH Electronics VX-200 Mos-Fet ?

Zo ja....denk je dat deze geschikt/goed genoeg is om passieve nearfields mee te versterken ?
Bv. Dynaudio BM6 of die nieuwe Yamaha's HS80

Ik wil namelijk betere monitors gaan kopen en passieve zou natuurlijk een hoop knaken schelen...
gebruik deze versterker nu om 2 Tannoy T145 boxen mee te versterken en ben best tevreden over het geluid maar ik heb natuurlijk niet echt iets om het mee te vergelijken.
Dus misschien is hier wel iemand die meer ervaring heeft met deze versterker of dit merk.

Grappig feitje : Deze versterker komt van het podium-afluistersysteem van de Rotterdamse Stadsschouwburg.


Nouja alvast bedankt voor de antwoorden/hulp !
 
podium afluister systeem? Klinkt als PA en dat zou ik nou niet direct gebruiken als hoofdversterker voor m'n monitors
 
wij gebruiken HH V800 voor onze PA set en HH is zijn ook wel veel gebruikte amps voor PA
ik zou hem niet zo snel in de studio zetten maar een gewoon een alesis amp kopen ofzo die zijn denk ik meer geschikt voor dat werk
of zo'n huismerk van thomann amp ofzo t.amp heten die dingen geloof ik volgens mij zijn die ook nog best goed!
 
was dat niet de stage - monitor versterker van 20 jaar geleden, en dat was toen al niet eens
het beste wat er was.

ik vond nog deze info:

"In 1990 old friends Laney Electronics acquired the HH company of Cambridge and invited Michael to purchase the obsolete stock of this company, and look after the spares and servicing of the old models. This we did, and still do today. "

lijkt erop dat je versterker minstens 16 jaar is.
 
het zijn inderdaad oude bakken maar niet te verwoesten!
Wij hebben er eentje waar een keer een vrachtwagen overheen is gereden en die doet het nog steeds! (was daarom ook heeeel goedkoop maar hij werkt :))

Voor PA zijn ze echt prima hoor, tenzij je echt pro gaat natuurlijk dan ga je lekker aan de crest audio ofzo maar voor kleine jongens prima spul! maar voor de studio zou ik toch echt wat anders gaan zoeken :)
 
Bedankt allemaal....zal wel vooral aan mn speakers liggen dan dat het geluid nu zo lekker klinkt :)
Hele ouwe dual concentric Tannoy's T145 die klinken echt nog steeds goed...zelfs nu de kasten bijna uit elkaar vallen haha is wel iets minder voor de bas soms. Moet een keer nieuwe kasten maken eigenlijk.

Die versterker in inderdaad onverwoestbaar...kan goed 20 jaar oud zijn.

Hij is trouwens niet voor PA gebruikt zoals jullie bedoelen....komt uit een schouwburg geen stage waar bands optreden enzo....er hangen microfoons hoog boven het podium en die acteurs hebben dan zo'n oortje in dat ze zichzelf beter horen. Is ook maar 200 watt...is dat niet weinig voor PA ?

euuh nog iets...die tannoy's zijn maar 60 watt..ik gebruik het al een paar jaar zo en kheb er nooit problemen mee gehad maar kan het slecht zijn dan om die versterker daaraan te hangen ?


Greetz !
 
HH Electronics V500 MOS-FET

HH Electronics V500 MOS-FET

Hoihoi,

Kick ( lees: luister ) nu al n poosje op een combinatie van HH Electronics V500 MOS-FET poweramp ( voorheen Revox B750 mkII ) en T+A Criterion T100 speakers en dat bevalt prima,

mvg zappa
 
HH Electronics dino's

HH Electronics dino's

Kijk voor n glimp HH electronics..... Pink Floyds ( "Live in Pompeii")
 
Origineel geplaatst door Globeye

Hij is trouwens niet voor PA gebruikt zoals jullie bedoelen....komt uit een schouwburg geen stage waar bands optreden enzo....
:confused:

Volgens mij heeft een schouwburg ook wel PA alleen heet het dan weer netjes geluidssysteem. PA is gewoon een verzamelnaam voor geluidssystemen, PA betekend public address wiki link

Maar on topic, H(enk+H(enk) systemen ken ik wel en zo ook uit de (jaren 80) geluidsversterking heb onlangs een zangsetje d'r van gehad. Best te pruimen maar idd geen studioversterking.
 
Back
Top