Koptelefoons

Christov

Soul Brabo no 1
Lid sinds
30 juli 2003
Berichten
1.996
Locatie
Oss
Hallo

aangezien ons moeder tijdens bepaalde tijde niet geheel achter mijn keuze staat om hiphopbeats te maken heb ik iets van een goede koptelefoon nodig. Waarschijnlijk denken de buren er ook zo over tegen de tijd dat ik op kamers ga dusja...

Mn budget is tussen 100 en 175 euro

Mij zijn de volgende modellen al aangeraden (prijzen heb ik van thomann.de)
- Sony MDR 7506 - 138 euro
- Beyer DT770 - 139 euro
- AKG K240 studio - 99 euro
- Technics RP-DH1200

Wat ik dr precies mee wil doen
- 's Nachts kunnen werken
- Om te kunnen gebruiken bij draaien
- en natuurlijk om op af te mixen, ik weet ook wel dat dit niet ideaal is omdat geluid zich toch anders gedraagt maar als extra referentie kan het handig zijn
- een lange snoer zou ook fijn zijn, zodat ik met gemak van pc naar draaitafel kan lopen zonder hem af te hoeven zetten.

dus wat raden julie me aan?
 
Laatst gewijzigd:
Is het niet goeiekoper om s'moeder een setje oordoppen te geven? :eureka:
 
De beste keus en naar mijn idee niet alleen uit jou rijtje is absoluut de akg !!

'Helaas' heb ik zelf een beyer dt770 en iedere keer als ik een akg hoor sta ik weer verbaasd. De andere merken kleuren de sound naar mijn mening teveel.
 
Welke dan voor het budget wat je aangaf of heb je nog geen goede gevonden ?:biertje:

EDIT Mmmmm net te laat.
 
Hehe sorry......ik dacht echt dat het al een ouder topic was.....lekker cakeje8~ en ik moet ook een goede kopen snel.
 
Ik ben het met glennplumber eens.

Op mijn werk gebruik ik ook AKG240 en persoonlijk vind ik hem erg goed klinken.
Prachtige balans tussen hoog mid en laag.

Overigens heb ik de andere hoofd telefoons nooit uitgeprobeerd.

Thuis gebruik ik een Sony MDR CD250 (klinkt wel aardig, maar niet briljant).
 
Origineel geplaatst door D Sinister
Zou deze dan ook goed zijn?
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/6480.html

Ik vind dat ding voor geen meter zitten, klemt op je oorschelp in plaats van er omheen. Er zijn andere modellen van AKG met een beter draagcomfort.

Zelf heb ik een hoofdtelefoon van Beyerdynamic, de DT770 pro (de oude versie op 600 ohm). Daarnaast heb ik een DT150 veel vet laag heerlijk om muziek te beluisteren maar verder volstrekt ongeschikt voor het maken van een mix. Een vriend van mij heeft de Beyerdynamic DT831 en daar ben ik zeer enthousiast over alleen heb ik de indruk dat ze deze uit productie hebben genomen, erg jammer...
 
waarom staat de DT 990 niet in t rijtje?
uitgesloten of niet bekend bij je?

klinkt super, zit ook super fijn op je hoofd, en voldoet verder aan alle eisen die je stelde

toen ik zelf een koptelefoon ging kopen werd ik door de meerderheid overtuigd een DT990 te kopen ..
sowieso werd ik aangeraden een open koptelefoon te kopen, de 770 is closed..
en de rest zou ik eigenlijk gelijk schrappen..

http://www.thomann.de/thoiw7_beyerdynamic_dt990pro_prodinfo.html

139 euro dus :)
 

Attachments

  • beyerdynamic_dt990pro_pimx_106865.jpg
    beyerdynamic_dt990pro_pimx_106865.jpg
    13,5 KB · Bekeken: 187
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
waarom staat de DT 990 niet in t rijtje?
uitgesloten of niet bekend bij je?

klinkt super, zit ook super fijn op je hoofd, en voldoet verder aan alle eisen die je stelde

toen ik zelf een koptelefoon ging kopen werd ik door de meerderheid overtuigd een DT990 te kopen ..
sowieso werd ik aangeraden een open koptelefoon te kopen, de 770 is closed..
en de rest zou ik eigenlijk gelijk schrappen..

http://www.thomann.de/thoiw7_beyerdynamic_dt990pro_prodinfo.html

139 euro dus :)

die kende ik niet! maar t lijstje was van wat mensen me aangeraden hadden, waarom een open tov een closed? wat was je reden daarvoor?
 
of..

of..

een sennheiser,vindt ik zelf het lekkerste op mijn oren,ook bij lange sessie o.i.d...
Maar ja ik zit in een bunker,zonder buren dus knallen geen probleem...
Akg of Sennheiser zou ik zeggen...heb je een gesloten koptelefoon nodig,of half open?
Denk aan je oren en aan het draagcomfort!!Ik heb wel eens weken lang last van mijn oren gehad na intensief met een koptelefoon op drums (vooral de bekkens/hats zijn link )geprogrammeerd te hebben..:okdan: 8D
 
Origineel geplaatst door Christov
die kende ik niet! maar t lijstje was van wat mensen me aangeraden hadden, waarom een open tov een closed? wat was je reden daarvoor?

Open is veiliger voor je oren,gesloten is makkelijker werken in een lawaaige omgeving...(dj,etc)
 
Origineel geplaatst door Christov
die kende ik niet! maar t lijstje was van wat mensen me aangeraden hadden, waarom een open tov een closed? wat was je reden daarvoor?

open is meer comfort.. je heb minder druk van een koptelefoon op of rond je oren..
daarbij komt dat het geluidsbeeld van de muziek verder vervormt bij een dichte koptelefoon
 
Origineel geplaatst door FrankH
Ik vind dat ding voor geen meter zitten, klemt op je oorschelp in plaats van er omheen. Er zijn andere modellen van AKG met een beter draagcomfort.

Zelf heb ik een hoofdtelefoon van Beyerdynamic, de DT770 pro (de oude versie op 600 ohm). Daarnaast heb ik een DT150 veel vet laag heerlijk om muziek te beluisteren maar verder volstrekt ongeschikt voor het maken van een mix. Een vriend van mij heeft de Beyerdynamic DT831 en daar ben ik zeer enthousiast over alleen heb ik de indruk dat ze deze uit productie hebben genomen, erg jammer...

Draagcomfort is heel belangrijk...mixen met een hoofdtelefoon vind ik niets en ik heb(een gare na jare) senheiser hd595 die heel lekker zit maar qua geluid is het niet speciaal voor het geld.
 
Ik adviseer ook die K240 van AKG
Ik heb dat ding al iets van 10 jaar, en het is nog steeds m'n lievelingskoptelefoon. nooit een draadbreukje of wat dan ook gehad (ben er al biljoenen keren met mn bureaustoel overheen gereden).
en hij klinkt nog eens fantastisch ook..
 
zelf een BeyerD dt990 en een sennheiser Hd-555
persoonlijk vind ik die sennheiser het lekkerst en prettigst die van beyer is het stevigst.
maar een koptelefoon is heel persoonlijk dus ga ze gewoon eens passen en beluisteren!
 
De keuze is erg afhankelijk van de muziekstijl die je wilt weergeven. Neem de tijd bij het beluisteren.
 
Back
Top