Koptelefoons

Niet noodzakelijk... Soms wordt er een nieuwe versie gemaakt met goedkopere materialen of een ander productieproces om de winstmarge te verhogen zoals bij de VW Golf VI bvb...

Blijkbaar was de marge op een 20k euro kostende Golf V vrij klein. Daarom besloten ze snel een update (Golf VI) uit te brengen die goedkoper in elkaar gezet wordt maar aan dezelfde prijs verkocht zal worden. Dus meer winst voor VW en de aandeelhouders...

En nu terug on topic! Iemand ervaring met de AKG mkII's?

Dat van de Golf wist ik niet!

Ehm.. echt veel info kon ik niet vinden van de AKG K240 MkII, afgezien van het feit dat ik 'm wel mooi vind (op de foto). Maar, mijn counter vraag.. wat is het verschil met de AKG K240 MkII en de AKG K242 HD??

De AKG K242 HD ziet er echt vet mooi uit en verkrijgbaar vanaf zo'n 129 euro.

Tja.. ik zal wat verder zoeken naar eventuele reviews. Ik houd je op de hoogte.
 
Ik heb mijn Sennheiser HD-650 een paar maanden geleden gekocht via Ebay UK (verkoper Electromonster), voor ruwweg 240 euro.
En dat is wel een wat prettiger prijs dan de 399 waar je 'm her en der voor ziet liggen in de winkel...

Nou is het niet zo goedkoop als de HD-580 die ik ooit in een winkel nieuw kocht voor 99 D-mark (zo'n deal kom je nooit meer tegen...), maar toch ben ik erg blij met de 650. Iets meer draagcomfort en betere afwerking dan de 580.

Wat betreft de snoertjes, dat was inderdaad altijd een zwakke plek van Sennheiser. M'n 580 heeft inmiddels een gammel snoertje (na al die jaren gebruik) maar dat is makkelijk te verhelpen met een nieuwe. De 650 heeft toch wel een wat steviger snoer.
Verder heeft m'n 580 door het 'harde studioleven' één driver die niet helemaal 100% meer is, je hoort daar met die 808 decay kicks wat 'kgggk' in komen in de bass, maar niet zo erg dat het onbruikbaar is - 90% van de mensen zou het niet eens opvallen, denk ik. Dus als backup mag-ie voorlopig nog wel dienst doen.
 
akg k701

akg k701

Ik zit een beteje met het volgende: Ik heb onlangs diverse types getest wat betreft hoofdtelefoons (akg,senheiser,sony) en ben met een akg k240 (90 euro's) naar huis gegaan. Opzich een redelijk eerlijk geluid, maar zijn grootste stroggel is toch wel zijn beprekte volume.

Nu heb ik toch wel een interesse gekregen voor de akg k701 als eerste hoodtelefoon daar deze nu qua prijs wat is gaan meevallen. Ik wil deze gaan inzetten voor; recreatief luisteren, analytisch luisteren,mixen en vocalen. Ik zit alleen met het feit dat deze vrijwel nergens te testen is (helemaal niet in mijn directe omgeving). Ik zou deze eigenlijk willen bestellen ergens (zal wel duitsland worden). Maar moet hem wel kunnen terug sturen mocht deze tegenvallen. Iemand die weet wat omtrent daarvan de mogelijkheden zijn? Toch wel een beetje 'leip' om zo'n ding over te laten komen zonder hem beluisterd te hebben.
 
Dat beperkte volume zal wel weer moeten om ons niet doof te laten worden...
Vroeger gingen walkmans ook harder dan vandaag de dag (we hebben ook geen walkmans meer haha :dj: )

Heb zelf al een paar jaar een Sennheiser HD580 precision...super ding ben pas 5 maanden aan een nieuwe kabel bezig heb met de oude dik 3 jaar gedaan.
Kabeltje was wel erg duur iets van 25 a 30 Euro geloof ik...:stupid
 
Ik heb zelf een AKG K240 Studio gehad en ik vraag me af hoe het met je oren gesteld is, als je vindt dat hij niet luid kan. Ik vond 'm wel degelijk luid!

Super luid is vrijwel nooit verstandig. Niet goed voor je oren, en je kan al helemaal niet meer goed mixen als iets te luid staat.

Toch? Of zie ik iets over het hoofd?
 
is er al iemand die de dr. Dre Beats headphone van monstercable heeft uitgetest?
http://www.beatsbydre.com/
beats-headphones.jpg


hij kost 350,- bij apple (alleen daar te koop)
http://store.apple.com/nl/product/TS232?mco=MTQ4OTg5NA


en begin nu niet gelijk van "oh dr dre's naam is eraan verbonden dus is ie kut en blablabla'

graag alleen reacties van mensen die het ook daadwerkelijk gebruikt hebben
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf een AKG K240 Studio gehad en ik vraag me af hoe het met je oren gesteld is, als je vindt dat hij niet luid kan. Ik vond 'm wel degelijk luid!

Super luid is vrijwel nooit verstandig. Niet goed voor je oren, en je kan al helemaal niet meer goed mixen als iets te luid staat.

Toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Inderdaad, ik heb een K240 II en die kan zodanig hard dat het pijn doet aan mijn oren. Zelf gebruik ik hem nooit voluit. Ik zou niet weten waarom je een koptelefoon zou willen die NOG harder kan, tenzij je graag doof wilt worden (of al bent)
 
is er al iemand die de Tiësto's choice PRO 2000 Stanton heeft uitgetest?

http://www.stantondj.com/v2/headphones.asp

en begin nu niet gelijk van "oh Tiësto"s naam is eraan verbonden dus is ie kut en blablabla'

graag alleen reacties van mensen die het ook daadwerkelijk gebruikt hebben

8D:engel::D

ja deze heb ik uitgetest

de pro 2000 is een populaire dj koptelefoon waar veel djs tevreden over zijn hier zijn trouwens behoorlijk wat reviews van

zelf een pro 3000 gehad en die klinkt ook niet verkeerd en gaat lekker hard
wat ik zowel een voordeel als nadeel vond was dat hele inklap systeem
makkelijk op te bergen maar zat wat iritant als je het om je nek had hangen

aub;)
 
HD250 lin II
FUCKDRAADJES
gaan veels te vaak kapot

geluid wel mooi
 
HD250 lin II
FUCKDRAADJES
gaan veels te vaak kapot

geluid wel mooi

Klopt.

Jammer dat ze erg moeilijk aan te komen zijn meer tegenwoordig.
 
Allen & Heath Xone-53.

Erg goede koptelefoon voor zowel studio als live..
 

Attachments

  • xone 53.jpg
    xone 53.jpg
    18,9 KB · Bekeken: 85
Hoofdtele

Hoofdtele

Mijn interface de headphone outputs kunnen niet zo hard vandaar.
Allen & Heath, ziet er erg stevig uit. Prijs 300 dollar.
Maar weet dat ze goede mixtafels maken (maakte).
Hoe zijn de hoofdtelefoons. Je zult ze zo goed als nergens kunnen testen.
Feitelijk gezien koop je zoiets nog meer op de gok dan iets van AKG bijv.
 
Mijn interface de headphone outputs kunnen niet zo hard vandaar.
Allen & Heath, ziet er erg stevig uit. Prijs 300 dollar.
Maar weet dat ze goede mixtafels maken (maakte).
Hoe zijn de hoofdtelefoons. Je zult ze zo goed als nergens kunnen testen.
Feitelijk gezien koop je zoiets nog meer op de gok dan iets van AKG bijv.

Heb er één van allen & heath gekregen om uit te proberen. werkt voor mij prima! mooie eerlijke hoofdtelefoon, sluit erg goed af en blijft bij hardere volume erg helder. werkt in de studio ook erg lekker.
 
Hoe kom je eraan, waar en hoe luid je afspraak (zie; heb er een gekregen om uit te proberen)? Wat ga je ervoor betalen. Heb je al betaald? Hoe werkt dat ''proberen''.

Toch niet draadloos mag ik hopen?
 
HD250 lin II
FUCKDRAADJES
gaan veels te vaak kapot

geluid wel mooi


Hee die heb ik ook al een jaar of 5 intensief in gebruik. Ben al 1000 x met m'n bureaustoel over de draden gereden maar ze doen het nog steeds. Lucky me... Trouwens wel fijn dat de draad heel lang is. Heb sinds kort ook een Beyer DT 880 pro, die klinkt ook echt heel goed (ik zeg beter in de lage freq's dan de Senn.), maar my god, dat veels te korte krulsnoer is een RAMP!
 
Ik zit een beteje met het volgende: Ik heb onlangs diverse types getest wat betreft hoofdtelefoons (akg,senheiser,sony) en ben met een akg k240 (90 euro's) naar huis gegaan. Opzich een redelijk eerlijk geluid, maar zijn grootste stroggel is toch wel zijn beprekte volume.

Nu heb ik toch wel een interesse gekregen voor de akg k701 als eerste hoodtelefoon daar deze nu qua prijs wat is gaan meevallen. Ik wil deze gaan inzetten voor; recreatief luisteren, analytisch luisteren,mixen en vocalen. Ik zit alleen met het feit dat deze vrijwel nergens te testen is (helemaal niet in mijn directe omgeving). Ik zou deze eigenlijk willen bestellen ergens (zal wel duitsland worden). Maar moet hem wel kunnen terug sturen mocht deze tegenvallen. Iemand die weet wat omtrent daarvan de mogelijkheden zijn? Toch wel een beetje 'leip' om zo'n ding over te laten komen zonder hem beluisterd te hebben.


Ik was laatst bij feedback apeldoorn en zei ook interesse te hebben in deze koptelefoon. Ze hadden hem niet liggen, maar ze konden hem wel bestellen voor me en dan kon ik hem beluisteren zonder dat ik verplicht was tot koop. De AKG 240 hadden ze daar wel liggen, die heb ik toen beluisterd en die vond ik al vrij goed.

Gister heb ik de AKG 701 bij thomann besteld zonder hem eerst geluisterd te hebben, ik vond de AKG 240 al goed en de AKG 701 is volgens de reviews en ervaringen (na 300 uur inspelen wordt hij pas op zijn best) unaniem een erg goede koptelefoon (en een stuk beter dan de 240). Gezien deze alom positieve reacties heb ik besloten hem gewoon te kopen. Ik verwacht hem met een paar dagen binnen te hebben, tegen die tijd post ik mijn ervaringen.
 
Erg fijn, ben benieuwd naar je ervaring. Vooral gezien in vergelijking tot de akg k240. Veel plezier ervast mee!
Heb je iets afgesproken mocht hij je niet bevallen?
Wat heb je ervoor betaald?
 
Back
Top