vraag over Behringer keyboardversterkers

thetorpedo

Nieuwkomer
Lid sinds
20 juli 2006
Berichten
2
Hoi allen,
Wellicht kunnen jullie me hierbij even advies geven, want ik weet er zelf niet zoveel van af.
Ik was van plan om een Behringer keyboardversterker te kopen. Vind ik wel handig met een 7-band equalizer en 100 effect-presets en 4 kanalen. Het gaat om het live versterken van een Technics P30 electrische piano zonder PA. Meestal in combinatie met een hele band (drums, bas, blazers etc.)
Nu zit ik te twijfelen tussen een K1800FX en een K3000FX. De 3000 is 30 kilo en de 1800 is 20 kilo, wat voor mij een stuk prettiger is (ik woon 3 hoog zonder lift...lol)
De 3000 heeft 300 Watt en 15" Woofer en 1" hoge tonen hoorn, de 1800 heeft 180 Watt en 12" Woofer en 1" hoge tonen hoorn.
Mij is verteld, dat een K1800FX ruimschoots genoeg is om te gebruiken bij bandoptredens voor zalen van bijv. 100 bij 20 meter.
Mijn vragen zijn als volgt:
1) Ligt het wezenlijke verschil tussen de 1800 en de 3000 slechts in het bereik van het geluid in grote zalen? Of klinkt de 3000 in het algemeen warmer of helderder dan de 1800 of maakt dat niks uit tussen deze 2 ?
2) Indien er in de kwaliteit van het geluid geen verschil is, weet iemand dan tot hoe groot een zaal ongeveer zou kunnen zijn om de K1800FX optimaal te kunnen gebruiken (zonder verdere PA). Is 100 bij 20 meter een realistische mogelijkheid?

Alvast mijn dank en met vriendelijke groet,
Wim
 
Hoi,

ik ben de 'gelukkige' eigenaar van een Behringer KX1200 monitor.
Over het geluid: loeihard, maar niet echt mooi.
Voor waar ik hem voor nodig heb is dat niet erg.
Het gewicht valt mee, maar is niet leuk.
Voor de rest van de band zijn we op zoek naar monitor-speakers, en kwamen we in Dordrecht het volgende tegen:

dordrecht, the house of music
Skytronic Aktieve P.A. Speaker: 129 euri
2 weg P.A. speaker van 300 Watt, Zeer stevige ABS behuizing, 12" woofer, Als speaker of als monitor bruikbaar.

Nog wat details:
ABS Behuizing
Line & 2x Mic. ingangen
2-Bands Toonregeling
extra speaker uitgang
ingebouwde echo effect
Components: 12" woofer, 1,35"horn
Aansluitspanning230Vac / 50Hz
Vermogen RMS 300W
Uitgangsvermogen (Piek):600W
Impedantie8 Ohm (Woofer & Tweeter)
Frequentiebereik 45 - 20.000Hz
Gevoeligheid 102db
Gewicht15kg
Afmetingen43x39x63cm

Large mid-range horn
2-way crossover
Powerful bass via voluminoushousing and bass-reflex tubes
Ideal as floor-monitor,standing or on a speaker-stand
Strong protective grille forperfect protection
Scratch-resistant plastichousing
Compact speaker-system for cartransport
Ideal for live music or for permanent installation in party-rooms

Hoe die klinkt weet ik nog niet. Ik ben van plan om aanstaande zaterdag even te kijken/luisteren.
Maar: voor de prijs van die ene Behringer heb je ruim 2 van deze dozen, die dan een stuk draagbaarder zijn.
En: lekker stereo. Van mijn part ééntje de zaal in, en ééntje als monitor voor jezelf.

Ze staan ook ergens in Roermond (zag ik op www.marktplaats.nl), maar dan voor 159 euri per stuk.

Misschien is dit een leuk alternatief.

Peter
 
Vandaag eens gaan luisteren.
klinken aardig tot goed, zeker voor dat geld.
Die 300 watt RMS kan je schudden, dat haalt 'ie echt niet.
Die microfooningangen zijn jack's die kennelijk mic én line-signaal aankunnen.
Simpel galmpje op die mic-ingang, en een mic-volume knop.
Als monitor een prima ding, maar om een zaal van geluid te voorzien, dat zie ik nog niet gebeuren.
Met 2 stuks kom je natuurlijk al verder, maar toch.
 
thanks

thanks

In ieder geval bedankt voor je reactie.
Inmiddels weet ik van Behringer.com zelf, dat er qua geluidskwaliteit geen verschil zit tussen de 1800 en de 3000, alleen in vermogen. Maar beiden gaan behoorlijk hard en volgens Behringer (uiteraard...hahaha) is het geluid heel goed. De 1800 moet ruimschoots voldoende zijn voor wat ik nodig heb.

Jouw alternatieven van Skytronic....ja, daar heb ik van gehoord via collega's van me. Heel goed als monitor, maar voor zaalversterking trekken zelfs 2 van deze doosjes het niet echt. Zeker niet als er een hele band meespeelt.

Ach....20 kilo weegt die 1800 van Behringer. Da's nog te overzien. Zo slap ben ik ook weer niet...hihi.
De 3000 weegt 30 kilo. Tja, da's ook te doen, maar waarom 10 kilo extra sjouwen als het niet nodig is?

Groetjes,
Wim
 
ik ben de 'gelukkige' eigenaar van een Behringer KX1200 monitor.
Over het geluid: loeihard, maar niet echt mooi.
Voor waar ik hem voor nodig heb is dat niet erg.

Wanneer je tussen je mixer en de Behringers een parametrische eq. zet is er best wel een mooi geluid uit te halen (imho). Ik moet wel toegeven dat zang over de KX1200 eigenlijk niet z'n sterke punt is.
 
ik heb trouwens de KX1200 even op de weegschaal gezet: ook goed voor 30 kilo.
had al zo'n gevoel, maar wist niet dat het echt zoveel was
 
keyboardversterker

keyboardversterker

Beste?

ik lees dat je zoekt naar goede keyboardversterking.

Ik heb een beest te koop op dat gebied!!!

De Roland Cube 100 (voor keyboard, ze zijn er nl. ook voor bass).

Kost (vaste prijs) 325 euro, maar dan val je om van verbazing. Weet ik 100% zeker!!!
Vraag maar eens aan mensen op 't forum.

Voor foto's, mail me even, dan stuur ik die.


Voor een zaal van 100 bij 20 meter moet je je echter zeer zeker door een PA laten versterken, anders wordt het een theekransje. Maar speel je piano in bijv. een bigband, dan is de Cube 100 een monster. Geen blazer op drummer die jou wegblaast.



Met vriendelijke groet,
Piet van Opdorp
 
Beste?

ik lees dat je zoekt naar goede keyboardversterking.

Ik heb een beest te koop op dat gebied!!!

De Roland Cube 100 (voor keyboard, ze zijn er nl. ook voor bass).
Zijn inderdaad goede versterkers. Zou ik zeker boven een Behringer adviseren. Roland Jazz Chorus:luv:, nog beter maar duurder.
Voor een zaal van 100 bij 20 meter moet je je echter zeer zeker door een PA laten versterken, anders wordt het een theekransje. Maar speel je piano in bijv. een bigband, dan is de Cube 100 een monster. Geen blazer op drummer die jou wegblaast.
Als je in grotere zalen speelt, zelfs in zo'n zaal van 100x20, zou ik met een PA spelen als je in een rockband speelt tenminste. Het is niet voor het hard gaan, maar eerder voor de goede balans tussen de instrumenten. Een jazz trio met piano, bas en drums gaat nog zonder PA.
 
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Inmiddels weet ik van Behringer.com zelf, dat er qua geluidskwaliteit geen verschil zit tussen de 1800 en de 3000, alleen in vermogen. Maar beiden gaan behoorlijk hard en volgens Behringer (uiteraard...hahaha) is het geluid heel goed.


Het is onmogelijk om vanaf een tekst van een website te beoordelen of iets een goede geluidskwaliteit heeft. (zeker als het de website van de fabrikant zelf is, die zal natuurlijk nooit zeggen dat het geluid kut is).

Je zult gewoon zelf moeten gaan luisteren naar verschillende systemen in een muziekzaak. Het is dan gewoon een afweging van: "vind ik dit geluid goed genoeg (voor het geld) of niet". Als jij het geluid van die Behringer prima vind dan is dat voor jou wellicht gewoon een goede keuze. Maar ik kan je wel vertellen dat er zeker merken zijn die (veel) beter klinken!
 
Back
Top