Alesis Monitor one MKII <> Yamaha MSP5

Die Rokits ( RP8 ) heb ik eens gehoord in de synth shop, er was net een klant die ze wilde beluisteren en daar stond ik dan natuurlijk naast. Vond ze erg goed klinken, maar heb dan ook helemaal niks om mee te vergelijken (behalve mn Sony Brolkastjes en de HiFi set van mn ouders), was ook niet een CD die ik kende natuurlijk die ze ginds lieten horen.

Los daarvan denk ik niet dat speakers met 8" low drivers echt nodig zijn voor de muziek die ik maak; ik heb niet de indruk dat die bvb de bassen erg doordreunen...

Als ik geld heb zal ik eens gaan luisteren. Bedankt voor de meningen en gedachten, ik ben er heel wat mee.
 
Origineel geplaatst door Steven V
Die Rokits ( RP8 ) heb ik eens gehoord in de synth shop, er was net een klant die ze wilde beluisteren en daar stond ik dan natuurlijk naast. Vond ze erg goed klinken, maar heb dan ook helemaal niks om mee te vergelijken (behalve mn Sony Brolkastjes en de HiFi set van mn ouders), was ook niet een CD die ik kende natuurlijk die ze ginds lieten horen.

Los daarvan denk ik niet dat speakers met 8" low drivers echt nodig zijn voor de muziek die ik maak; ik heb niet de indruk dat die bvb de bassen erg doordreunen...
B]


Toch moet je natuurlijk juist het laag kunnen horen om te kunnen beoordelen of het doordreunt / in orde is.
Probeer al het geld dat je ervoor vrij kunt maken, in je monitors te investeren.
Je zult wel begrijpen waarom, zodra je ze gewend bent en merkt wat voor verschil het maakt voor je producties !
Die RP's zijn echt geweldig voor het geld btw.
 
't Is nog niet voor direct helaas... Eerst wat andere zaken.

Maar ik hou zeker rekening met de tips!

Trouwens... Als de bass niet toereikend is met 5" monitors, wat ik heel sterk betwijfel (ik maak geen hardkoor of hoe heet het), kun je nog steeds een subwoofer erbij kopen. Eentje die je goed kunt afstellen uiteraard.
 
Back
Top