Welke monitors op appartement???

Origineel geplaatst door Burp
heb KRK's 5 Rockits, fijne actieve monitors en sinds ik die heb klagen mijn huisgenoten een stuk minder als ik m'n koptelefoon niet op zet... (zegt misschien wat meer over de basweergave van mijn hifi speakers...).
 
wat ik er aan toe wilde voegen:

ik heb ze te koop, maandje jong, ik stop met thuis muziek maken, vandaar.
ze kostten 400 euro het stel, voor 350 doe ik ze van de hand, spring ik er nog redelijk uit en heeft de nieuwe eigenaar een leuk koopje. ze zijn als bij de geboorte, met doos, boekjes, netkabels en bon met garantie.
 
tog knap dat ze van een monacor woover nog iets leuks weten te maken :)
 
reveal

reveal

Ik heb de reveals (passief) nu zo wat 2 jaar en ize klinken uitstekend.
Ik ken iemand die de KRK-8 monitors heeft en eerlijk gezegd ben ik er niet kapot van, Ik vind ze nog al scherp klinken. Aggressief is misschien een beter woord. Een belangrijk punt bij monitiors vind ik het feit dat je er lang kan naar luisteren, en op dat punt scoren de Reveals zeer goed. Ze klinken niet echt spectaculair maar na een hele dag intensief luisteren kan je ze nog steeds goed verdragen. De KRK - 8 monitors zijn wat mij betreft vrij vermoeiend....

Maar dat is mijn mening.
 
Zorg tevens voor een goede studio-versterker. Veel muzikanten sluiten hun monitors aan op een home-versterker. Zolang dat een Britse is, kan het geen kwaad, maar zodra het een Japanse versterker, dan.........
 
hmm ik denk dat 99 % van de componenten uit taiwan etc komt . een versterker moet gewoon power genoeg hebben . je kunt uren neuzelen over klankleur maar zeker in combinatie met ruimte/ monitor is de versterker de minst kleurende factor.

ja er zijn versterkers die niet zo warm klinken .. maar goed warm klinken betekend dat hij te langzaam is . het liefst gebruik ik gewoon eis koude versterkers.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top