Hoe een 2e subwoofer aan te sluiten?

allstyles

Stamgast
Lid sinds
30 oktober 2018
Berichten
443
Locatie
Vriezenveen
Wil een 2e sub aansluiten, maar mijn is niet duidelijk hoe,..

moet ik de omcirkelde connectie doorlussen naar de nieuwe sub?!

of moet ik toch de outputs links ernaast gebruiken?!

als ik de handleiding lees zou het via de omcirkelde connectie moeten, maar dat lijkt mij een ingang op een ingang aansluiten ,...

wie helpt mij even voort ?!? :okdan:
 

Attachments

  • 8855D981-2806-4B83-9732-103E354F6A4A.jpeg
    8855D981-2806-4B83-9732-103E354F6A4A.jpeg
    51,8 KB · Bekeken: 191
Op het moment lijkt mij 2 van deze kabels aan te schaffen en dan de output van deze sub ( de niet omcirkelde uitgang ) aan te sluiten op de lijningang van de nieuwe.

gaat dat werken?!
kabel.jpg
 
Ik verwacht t wel. De xlr is mannelijk, dat zou dus een output zijn alle 4
ik zie t nut niet vd trs jack. Is toch unbalanced aan je input te zien. Je kan dan even goed xlr xlr kabel nemen ook trouwens. En t lijkt me eerder link dan output, voor je toepassing.
 
Als in de handleiding staat hoe je het moet aansluiten, waarom twijfel je dan? Er staat ook ‘link’ bij die omcirkelde aansluiting.
Als je ingang op ingang aansluit kan er sowieso weinig misgaan mocht het niet goed zijn, dus gewoon proberen?
 
Een xlr kabel female naar female is niet echt standaard volgens mij,.. vandaar de twijfel ook,.

maar als het toch geen kwaad kan ga ik het proberen, thanks :mega:
 
xlr female naar male natuurlijk, je input op sub 2 is een fem xlr (combi met fem jack) dus je kabel male xlr daar. Die push boven de input stekker is voor de male xlr kabel uit te trekken, bij induwen klikt ie vast
 
Wil een 2e sub aansluiten, maar mijn is niet duidelijk hoe,..

moet ik de omcirkelde connectie doorlussen naar de nieuwe sub?!

of moet ik toch de outputs links ernaast gebruiken?!

als ik de handleiding lees zou het via de omcirkelde connectie moeten, maar dat lijkt mij een ingang op een ingang aansluiten ,...

wie helpt mij even voort ?!? :okdan:

Hoe heb je dan jouw systeem momenteel aangesoten; van de (satliet) monitors naar de 1e sub, of eerst naar de sub en doorgelust naar de monitors?

In ieder geval, als je 2 subs wilt gaan gebruiken in een stereo setup, dan gebruik je de linker input (en output) voor de ene en de rechter I/O's voor de andrere.

Ik hoop dat ik jouw vraag goed heb begrepen.

Succes. :)
 
Hoe heb je dan jouw systeem momenteel aangesoten; van de (satliet) monitors naar de 1e sub, of eerst naar de sub en doorgelust naar de monitors?

In ieder geval, als je 2 subs wilt gaan gebruiken in een stereo setup, dan gebruik je de linker input (en output) voor de ene en de rechter I/O's voor de andrere.

Ik hoop dat ik jouw vraag goed heb begrepen.

Succes. :)


Vanuit mijn mixer rechtstreeks naar de sub.

(heb 3 outputs op mijn mixer, de eerste gaat naar een versterker voor mijn main boxen, de 2e naar een wat luxer stereosetje en de 3e voor mijn sub.)



Zoals jij het zegt had ik al ergens gelezen, maar dat begreep ik niet goed, maar nou dus wel.

Heb persoonlijk niet echt het idee dat het veel uitmaakt of je nu de sub in stereo zou koppelen, of dat je hem nou doorlinkt van de ene sub naar de andere.
het scheelt wel weer extra kabels kopen :engel:

Ik gok dat de "goede" manier is om links en rechts van mekaar los te koppelen, of zijn daar nog meer meningen over?!


Dank voor het meedenken :okdan:
 
afh vd freq die je uit die sub verwacht heb je al dan niets aan stereo. Onder de pakweg 250Hz denk ik niet dat je veel richtingsgevoeligheid hebt, en op 80 hz al zeker niet
 
Vanuit mijn mixer rechtstreeks naar de sub.

(heb 3 outputs op mijn mixer, de eerste gaat naar een versterker voor mijn main boxen, de 2e naar een wat luxer stereosetje en de 3e voor mijn sub.)

Dat betekent dus wel dat je, zonder een aparte X-over, geen afstemming hebt tussen de subs en de stereo boxen; dus ofwel een overlap danwel een gat in het frequentiegebied rond de speakers bottom end/ subs top end.


Heb persoonlijk niet echt het idee dat het veel uitmaakt of je nu de sub in stereo zou koppelen, of dat je hem nou doorlinkt van de ene sub naar de andere.
het scheelt wel weer extra kabels kopen :engel:

Ik gok dat de "goede" manier is om links en rechts van mekaar los te koppelen, of zijn daar nog meer meningen over?!

De subs in serie doorverbinden, doe je louter om extra SPL (volume) te verkrijgen, maar met links/rechts apart kun je ook dat volume voordeel krijgen, maar dan met behoud van de stereo imaging over het hele laagbereik.

Maar, aangezien jouw speakers en subs elk apart via verschillende outputs en zonder X-over of controller gevoed worden, kan het best zijn dat het inderdaad niet uitmaakt in jouw geval.
Afhankelijk van het beoogde gebruik van de setup (mixing, muziek maken, recreatief luisteren, etc.), zal de ene methode de voorkeur hebben over de andere.
De "goede" manier is de manier die het resultaat levert waar jij tevreden mee bent. :okdan:
 
Dat betekent dus wel dat je, zonder een aparte X-over, geen afstemming hebt tussen de subs en de stereo boxen; dus ofwel een overlap danwel een gat in het frequentiegebied rond de speakers bottom end/ subs top end.




De subs in serie doorverbinden, doe je louter om extra SPL (volume) te verkrijgen, maar met links/rechts apart kun je ook dat volume voordeel krijgen, maar dan met behoud van de stereo imaging over het hele laagbereik.

Maar, aangezien jouw speakers en subs elk apart via verschillende outputs en zonder X-over of controller gevoed worden, kan het best zijn dat het inderdaad niet uitmaakt in jouw geval.
Afhankelijk van het beoogde gebruik van de setup (mixing, muziek maken, recreatief luisteren, etc.), zal de ene methode de voorkeur hebben over de andere.
De "goede" manier is de manier die het resultaat levert waar jij tevreden mee bent. :okdan:

Heerlijk eerlijk uitgesproken mening :):okdan:
het is inderdaad geen studiokwaliteit qua afstellingen,.
maar ben er verdomd happy mee :mega:
 
afh vd freq die je uit die sub verwacht heb je al dan niets aan stereo. Onder de pakweg 250Hz denk ik niet dat je veel richtingsgevoeligheid hebt, en op 80 hz al zeker niet

In een adequaat formaat en behandelde ruimte zal veelal rond de 50Hz de speakers inderdaad akoestisch gaan koppelen met de ruimte; maar daarboven zul je zeker in staat zijn om de richting accuraat te bepalen.

Rond 250Hz kun je altijd zeker wel de richting waarnemen.
Afhankelijk van de grootte van de ruimte en/of de akoestische behandeling kan de richtingswaarneming tot vrij laag gaan (veel lager dan 80Hz).

Dus of je richting kunt waarnemen beneden bepaalde frequentie ligt meer aan de luisteromgeving dan of lagere frequenties in zichzelf richtingsongevoelig zouden zijn.


:)
 
Back
Top