Suggesties gevraagd voor tweede hoofdtelefoon

Lid sinds
12 oktober 2016
Berichten
6.308
Momenteel gebruik ik een Superlux HD-662F, een budget hoofdtelefoon die het voor de prijs verrassend goed doet qua geluidskwaliteit. Daar mag ik dan ook niet over klagen, maar ik heb er wel een ander probleempje mee. Al vrij snel krijg ik last van warme, soms wat zweterige oortjes... :frons:

Ik zoek daarom een tweede hoofdtelefoon erbij, zodat ik op zo'n moment even iets anders kan gebruiken en m'n oren wat lucht krijgen. Zoek iets wat een beetje valt in dezelfde prijsklasse, maar als een leuke een paar tientjes meer kost is het geen probleem. Liefst eentje die vrij neutraal klinkt. Suggesties zijn welkom! :)
 
DreamXcape : Bedankt voor de suggestie. Weet niet meer om welk type het ging, maar die Superlux schijnt een kloon te zijn van een AKG. Maar zal nu ook 'ns kijken naar een echte AKG. ;) Eentje die een beetje "luchtig' is.
 
Let wel dat AKG ondanks de goede kwaliteit wel'ns verkeerd kan uitpakken want bij een aantal modellen zoals de 701 en 702 heeft die een systeem met een soort trekbanden die de schelpen goed tegen je hoofd trekken maar na enige tijd voor irritatie bovenop je hoofd kan zorgen. (zie het gehoorschade koptelefoon draadje)
Ikzelf kon na een paar dagen de 702 niet meer verdragen zo'n druk op m'n hoofd gaf het dus die heb ik teruggestuurd en ben uitgekomen bij BeyerDynamic.
De Beyers, Sennheisers en Sony staan over het algemeen goed bekend alszijnde kwaliteit van luisteren en het draagcomfort.
Zelf kies ik altijd voor eentje met velours schelpen wellicht dat dat ook wat prettiger kan zijn ivm (kunst)leer?
Ik heb geen ervaring in de prijsklasse waar je in zoekt dus ik kan je niet echt een model uit eigen ervaring aanbevelen..
Voordeel met internet is dat je gewoon wat dagen kan proberen, ook kan inspelen en dan voel en hoor je vanzelf of eentje bevalt.
Ik hoop dat je nog goede tips krijgt in jouw prijsklasse.
 
Laatst gewijzigd:
willem1958 : Bedankt voor de info. Ja, dat lijkt me ook niet fijn als je door zo'n systeem met trekbanden irritatie krijgt. Misschien ben ik nog beste af met een op-oor hoofdtelefoontje die heel licht op de oor drukt en ook vrij losjes op het hoofd rust. Wie weet dat iemand zoiets kent, met een redelijke geluidskwaliteit. Voor een budget hoofdtelefoon ben ik best tevreden met de Superlux, het geeft een mooi evenwichtig geluidsbeeld zonder dat bas-, midden- of hoge tonen te sterk of juist te zwak worden weergegeven. En omgevingsgeluiden worden redelijk goed gedempt. Het is alleen dat je oren het na een tijdje niet meer fijn vinden om "opgesloten" te zitten. In de toekomst komt er vast nog wel 'ns iets dat beter is, voor nu kan ik wel een poosje doen met iets uit het budgetsegment.
 
Ik zou eens kijken naar AKG.
Dat heb ik dus gedaan en kwam uit op een AKG K402 die nog geen 19 euro kost. Je hebt niet het idee dat je iets in handen hebt dat van echt goede kwaliteit is, het is allemaal gemaakt van nogal dun en licht materiaal. Voor mij een voordeel, het drukt niet zo hard op je oren. Dan de geluidskwaliteit, die is echt beter dan je zou verwachten voor die prijs. Wil ik nog 'ns een betere hoofdtelefoon in een duurdere prijsklasse, ik denk dat AKG het merk is dat ik het eerst zou bekijken, als ze deze geluidskwaliteit al kunnen leveren voor een bodemprijs. :) Mechanisch is deze goedkope niet van je het, maar dat zal met de duurdere modellen vast beter zijn.
 
Back
Top