Genelec 8010

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.658
Locatie
Utrecht
Al jaren op de markt, maar wil toch even kwijt dat ik er van onder de indruk ben. Had ze een keer gehoord op een beurs, toen vielen ze me niet zo op. Het mini-formaat was me wel bijgebleven. Ik had iets nodig voor een mobiel setje, buiten de studio (die langzaam tot lab verworden is). Iets dat ook makkelijk mee te nemen zou zijn. Heb ze al op verschillende locaties opgesteld deze week en het klinkt overal echt erg goed. Zowel met live (modular) synths als afgewerkte producties. In de studio heb ik 8040's staan en ik vind ze erg verwant aan elkaar. Ideaal dat ze samen in een oude fototas passen en zo draagbaar zijn. Heerlijk om precies te vinden wat je zocht :)
 
Die ervaring zocht ik . T lijken mij ook erg fijne draagbare speakers. Komt er ook een beetje bas uit?
 
Ja, sub-bas valt me helemaal niet tegen. Ik heb er thuis een subwoofer tussen hangen (7050C), maar op locatie niet. Ook zonder die sub vind ik het heel goed werken. Ik heb uitgebreid ge-A/B'd met behulp van de bypass op de sub. Het geeft eigenlijk ongeveer wat je zou verwachten op basis van de specs. Bij mijn manier van spelen met analoge synths vind ik het heel erg meevallen. Bij een mix is het, afhankelijk het soort muziek, wel duidelijk als de extra baslaag erbij komt of afgaat. Ik vind een flink deel van die laag "plezierbas". Voelt lekker maar is niet essentieel. Een beperkter deel is "verdiepingsbas". De bas die als je er meer op gaat concentreren, echt meer detail geeft in bijvoorbeeld een basgitaar of in de drums. Maar luister je een tijdje alleen naar de 8010, dan is het daarbij toch ook in de lage tonen prima toeven. Laat ik het zo zeggen: over de 8010's heb ik geen seconde getwijfeld. Wat betreft de 7050 heb ik wel wat overtuigingskracht uit moeten oefenen om 'm te houden ;)
 
Dat klinkt goed. Ik denk dat ik ze binnenkort ga kopen.
Ik speel nu alweer een jaar via een hifi systeem,( daarvoor met powered monitors van 8 inch ). Ik ben nu de hele tijd bang dat ik mn Sonab od 11’s kapot brand met de bas. Bedankt voor je recensie.
 
Back
Top