De zin en onzin van studio monitors.

mischa

Ouwe rot
Lid sinds
3 december 2002
Berichten
1.217
Locatie
Groningen
Hi !

Ik zou graag het een en ander met jullie willen delen over mijn kennis die ik de laatste 10+ jaar heb opgedaan op het gebied van studio monitors & akoestiek.

Inzicht krijgen over wat nodig is en wat beter of soms minder goed is. Op die manier krijg je wellicht een beter beeld wat belangrijk is voor jou zelf.
Geluid is niets meer als trillende lucht. Het is de basis van elke studio en het krijgt niet vaak de aandacht die het nodig heeft / er is onvoldoende kennis.

Twijfel je wat je wilt dan help ik je graag een bewuste keuze te maken.
 
Aardig aangeboden :okdan: Ik zal vanavond wat foto's maken van mijn situatie, ben benieuwd wat je voor verbeteringen aan kunt bevelen :engel::mega:
 
Ik zou wel wat inzichten willen hebben over het gebruik van subs, plaatsing van subs in een 2.2 opstelling en tips en trucs over de x-over filter instellingen i.c.m. plaatsing van subs. Het aanstoten van golven door een andere sub door specifieke plaatsing, om een betere weergave in het laag te krijgen. Snap je een beetje waar ik naar toe wil?
 
Ik wil wel eens weten in hoeverre mijn gear opstelling alleen al het geluid 'helpt' om niet tegen de muur te weerkaatsen. Ik zie vaak heleboel racks enz in studio's en daar kleeft alvast geen absorber tegen, net zoals je monitor (scherm dus) tss je speakers waar je met je neus tegen zit enz.

Nog een vraag: stel je mixed zonder sub op je monitors en voor 't laag in de mix te tweaken gebruik je je headphone. Werkt dat?
 
Back
Top