nearfields keuze voor thuis

distorted

Ingeburgerd
Lid sinds
21 februari 2013
Berichten
37
Hoi allen,
Ik ben al enige tijd bezig met het produceren van muziek zonder kwalitatief goede monitoring en heb nu de knoop doorgehakt.
Kwa gear heb ik een RME Freface UC als main interface en op mijn DAW word voornamelijk Cubase en FL Studio gebruikt. Verder heb ik een mooie hardware 1176 clone van Hairball Audio en als het goed is komt daar een La-2a clone bij (van Warm audio, of een ander merk). Voor instrumenten en als mic-pre heb ik nog een Universal Audio Twin Finity 710 liggen maar daar wil ik nog van af omdat deze amper gebruikt word.

Kwa monitors had ik het volgende in gedachte:

Dynaudio BM5a MK3
Genelec 1031A

De dynaudios zijn vaak voor een schappelijke prijs te vinden (rond de 500-600 eur per setje) en zijn in deze de wat modernere monitors, aangzien de genelec nu al een tijdje oud zijn (mid jaren 90 als ik me niet vergis). Ik heb helaas geen mogelijkheid om beide te A/B'en ergens en daarom besloten om de vraag hier neer te zetten. Wat zou een verstandige keuze zijn in deze, en is er wellicht een beter alternatief voor de prijs range van 500-800 euro (tweedehands mag dus ook) ?
 
Er staat hier een setje HEDD05's te koop. Ik ben hier zelf erg tevreden over, verbazingwekkend hoeveel geluid eruit deze relatief kleine speakers komt. Een maat van me hier vroeg waar mijn woofer stond, die staat er dus niet. Verder mooi helder en goed gedefinieerd midden. Nu kwam ik zelf van een setje krk rockits rp6, dus was het al snel beter, maar heb ze volgens mij met adam, eve en genelec van hetzelfde formaat geluisterd en daar kwam deze wel echt bovenuit. Vooral in het laag, daar moet je bij de andere merken gelijk naar een grotere speaker. En ze komen uit Berlijn, dan moet het wel goed zijn toch? 8o)

https://www.synthforum.nl/forum/mark...05-set-te-koop
 
Back
Top