Tips audio interface voor home studio? Prijsklasse €850

Einstein123

Nieuwkomer
Lid sinds
14 september 2017
Berichten
2
Dag muziekliefhebbers,

Ik wil graag een audio interface aanschaffen om mijn thuisopnames te verbeteren. Ik neem alleen instrumentale synthmuziek op via Ableton Live.
Momenteel gebruik ik de USB-connectie van een Mackie ProFX12 om zo te laten binnenkomen als ingang voor in DAW. Dat gaat, maar er zit vertraging op en het is natuurlijk beperkt.

Ik dacht aan de Focusrite Clarett 8Pre USB
https://www.coolblue.be/nl/product/8...-8pre-usb.html
Voordeel van deze interface is dat hij in een rack case past. Ideaal als ik ook live wil spelen.

Of zijn jullie meer te vinden voor een interface van Universal Audio Apollo of zelfs Arturia? In dezelfde prijsklasse...
Is het oké om een interface te kopen die via USB binnenkomt, of verkiezen jullie Thunderbolt?
Zit er verschil op latency?

Prijsklasse is rond de €850.

Dank voor jullie hulp!

Groetjes van een synthliefhebber die beter is in spelen dan in opnemen.
 
Kijk zeker ook eens naar RME, zeker als je met latency zit.
 
De Apollo's zijn in ieder geval goed. Die focusrites en RME budget bakjes daar zou ik echt niet aan beginnen. Die audio kwaliteit is zoals de prijs is: net-niet.

Je zou ook kunnen kijken naar n tweedehands Lynx Aurora 8. Dan heb je top converters voor n scherpe prijs. Die dingen zijn echt waanzinnig. Alleen wel zorgen dat je genoeg ruimte hebt om ze te laten ventileren. Kun je n ei op bakken zo heet worden die dingen. Maar dat hoort bij Klasse A ofzo....
 
Kijk ook eens naar de AntelopeAudio Discrete 4, nieuw valt ie binnen je budget.
Apollo heeft UAD, ook erg mooi spul.
 
ik heb goede ervaringen met rme ( ff400)
 
De Apollo's zijn in ieder geval goed. Die focusrites en RME budget bakjes daar zou ik echt niet aan beginnen. Die audio kwaliteit is zoals de prijs is: net-niet.

sorry , helemaal niet mee eens
er zullen best duurdere en betere converters zijn, maar de ff400 heeft prima converters en een zeer lage latency, gaat lang mee en loopt heel stabiel
al die broodjes aap...
 
sorry , helemaal niet mee eens
er zullen best duurdere en betere converters zijn, maar de ff400 heeft prima converters en een zeer lage latency, gaat lang mee en loopt heel stabiel
al die broodjes aap...

een ketting is niet sterker dan de zwakste schakel.
;)
 
Back
Top