Speakers voor NordStage2

paolo86

Nieuwkomer
Lid sinds
10 januari 2014
Berichten
21
Locatie
Achterhoek
Hallo allemaal,
Ik heb sinds 2 weken een Nord Stage 2.
Ik heb de overstap gemaakt van een cp300 naar de stage.
Nu zoek ik advies voor speakers voor thuis.
Er zijn zoveel verschillend mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
De ene zegt een stel KRK rokit speakers, de ander een set Logitech pc speakers.
Wat adviseren jullie?
Het moet gewoon lekker klinken voor thuis met een lekkere bas(hoeft niet overdreven)
Gaat gewoon om lekker thuis spelen in de woonkamer.
 
Speakers zijn een persoonlijk iets. Wat jij geweldig vind klinken kan ik vreselijk vinden en andersom. Begin eerst maar met het bepalen van je budget. Dat beperkt vaak je keuze. KRK is over het algemeen wel een goed budgetmerk. Vraag is ook, moet het lekker klinken of eerlijk? Bij eerlijk moet je naar monitor speakers gaan anders kan je feitelijk elke speaker aanschaffen die gewoon lekker in je oren klinkt.
 
Ik snap dat het persoonlijk is maar als leek heb je daar natuurlijk niet veel aan. Ik wil gewoon een mooi geluid voor in de woonkamer. wat ik inmiddels wel begrepen heb is dat een ''eerlijke'' speaker daar niets voor is?!?
Neem toch aan dat de meeste mensen die in een woonkamer versterking willen hebben kiezen voor een speaker met mooie klank, vandaar de vraag wat gebruiken jullie? Kwam er ook al ergens 1 tegen die adviseerde gewoon een stel logitech computerspeakers te nemen met subwoofer maar dat lijkt me onvoldoende toch of zit ik ernaast?
 
Eerst had ik een Logitech 2.1 setje. Nu een paar 5 inch studiomonitoren. Qua nuttig ruimtegebruik is er een duidelijke winnaar: Logitech. Als je er niet op hoeft te mixen zou ik gewoon een Logitech PC-speaker-setje met een subwoofer kopen; die dingen klinken echt prima, ze zijn alleen niet superneutraal. Scheelt flink in
- geld (ik zou er zeker niet meer dan 100 euro aan uitgeven)
- ruimte (ze passen op een Nord Stage 2)
- gebruiksgemak (volume-knop, koptelefoon-aansluiting en aan/uit-knop op de voorkant)

En als het toch niks is, ben je hooguit 100 euro armer.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top