Advies!!

Origineel geplaatst door Peter
zou je dan niet een prof. bedrijf inhuren en je alleen maar concentreren daar waar je goed in bent ?
Dan hoop ik ieder geval dat je mix talenten beter zijn dan je opmerkingsvermogen voor ironie. 8o)
 
Re: Advies!!

Origineel geplaatst door nhl2003
vraagje.

Wat voor soort mixer en versterekker en boxen enz, moet je hebben om te kunnen optreden voor 500 man.

dus wat zou goed bijpassen. wie geeft mij een goede advies met de goede apparaturen.

groet

dacht dat het hier een *synth*forum was en niet een *PA*forum.
(refererend aan het feit dat dj-gerelateerde ads en threads zonder melding worden verwijderd door een of enkele moderators)
 
Gewoon even rondkijken naar een PA 'boer' die ze verhuurt. Die hebben er verstand van en als je het over de prijs eens kan worden lijkt het me een slimme deal.
 
Origineel geplaatst door Hazes
een hoorn hoeft niet per sé voor de hoge tonen te zijn. :geslaagd: Er bestaan ook bashoorns en midhoorns. Des te lager het frequentie bereik rijkt, des te groter de hoorn wordt. Vaak wordt hij dan een aantal keer gevouwen om nog een enigszins handzaam formaat te houden voor de speakerbox.

Maar een hoorn is meestal niet geschikt voor bastonen omdat zijn frequentiebereik daarvoor niet goed is. Luister maar eens een nummer met bas er in over een hoorn dit klinkt gewoon echt niet
1_812.JPG
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
Maar een hoorn is meestal niet geschikt voor bastonen omdat zijn frequentiebereik daarvoor niet goed is. Luister maar eens een nummer met bas er in over een hoorn dit klinkt gewoon echt niet
1_812.JPG

Ik bedoel met hoorns eigenlijk niet die omroep installatiedingen. Maar meer zoiets als hieronder ;) (de sub hoorn is hier in de grond gebouwd en haalt 30Hz! op de tweede foto is de vloer opengelegd om de hoornopbouw te laten zien)

mid en hoog hoorn:
werner3.jpg


bas hoorn:
werner2.jpg
 
Om een lang verhaal kort te maken;

- ga naar je lokale geluid- en licht verhuur bedrijf
- vertel op welke lokatie je evenement plaatsvindt (wedden dat hij de lokatie kent, en je goed advies kan geven??)
- maak wel duidelijk dat het om dance gaat en niet om een sprekersinstallatie of een bruiloftje
- vraag of hij een offerte wil maken, of vraag zijn verhuurprijslijst mee.
- denk ook na over transport en op- en afbouw etc.

Laat je niet beinvloeden door ingewikkelde prietpraat over allerlei zaken waaruit je toch geen conclusie kunt trekken.

Er zijn veel merken en types die uitstekend zullen voldoen. Wattages zijn van secundair belang. (sommige mensen claimen boks'n van 3000 watt op hun hoedeplank te hebben staan) 8o)

Een goed verhuurbedrijf heeft er alle belang bij dat jij een tevreden klant wordt.

succes!! :D
 
Origineel geplaatst door manvsmachine
Maar een hoorn is meestal niet geschikt voor bastonen omdat zijn frequentiebereik daarvoor niet goed is. Luister maar eens een nummer met bas er in over een hoorn dit klinkt gewoon echt niet
1_812.JPG
Dat zijn dan ook het soort hoorns die je op de ijskar terug kan vinden. :stupid

0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg


Hier zie je een ingebouwde hoorn en onderstaand modelletje kan zelfs probleemloos van 100Hz tot 20kHz. :geslaagd:

0.7C!OpenElement&FieldElemFormat=jpg
 
Origineel geplaatst door r.5
Dan hoop ik ieder geval dat je mix talenten beter zijn dan je opmerkingsvermogen voor ironie. 8o)

Er zijn er blijkbaar meer op dit forum die je ironie niet helemaal "opmerkten" gezien hun serieuze reacties...:).., en je hetzelfde advies geven.


greetings,
Peet
 
Origineel geplaatst door Remmelt
Om een lang verhaal kort te maken;

- ga naar je lokale geluid- en licht verhuur bedrijf
- vertel op welke lokatie je evenement plaatsvindt (wedden dat hij de lokatie kent, en je goed advies kan geven??)
- maak wel duidelijk dat het om dance gaat en niet om een sprekersinstallatie of een bruiloftje
- vraag of hij een offerte wil maken, of vraag zijn verhuurprijslijst mee.
- denk ook na over transport en op- en afbouw etc.

Laat je niet beinvloeden door ingewikkelde prietpraat over allerlei zaken waaruit je toch geen conclusie kunt trekken.

Er zijn veel merken en types die uitstekend zullen voldoen. Wattages zijn van secundair belang. (sommige mensen claimen boks'n van 3000 watt op hun hoedeplank te hebben staan) 8o)

Een goed verhuurbedrijf heeft er alle belang bij dat jij een tevreden klant wordt.

succes!! :D
Ik loop stage bij een verhuurbedrijf :D http://www.dirkxelectronics.nl
 
Origineel geplaatst door Peter
Er zijn er blijkbaar meer op dit forum die je ironie niet helemaal "opmerkten" gezien hun serieuze reacties...:).., en je hetzelfde advies geven.


greetings,
Peet
:D
 
Origineel geplaatst door r.5
in de keuken afdeling? :duivels:
welke keuken :dubbel: :mega: :doei: :biertje: :duivels:
 
Back
Top