welke monitoren?

geluidskaart met monitoren

geluidskaart met monitoren

ik ben op het moment actief in het monteren van video, en het produceren van muziek is ook iets waar ik me op niet al te lange termijn in wil gaan verdiepen
nu wil ik een geluidskaart aan gaan schaffen (m-audio fasttrack pro) voor eventueel voice over's op te nemen
op het moment loopt mijn geluid van mijn pc via een normaal jvc stereotoren
maar aangezien ik toch wel toe ben aan iets nieuws, en bij een leuke geluidskaart, ook wel leuke monitoren horen, wilde ik eerst de alesis m1 active 520 monitoren aanschaffen. Maar nu zijn mij ogen ook gevallen op de krk rokit 5 gs 2 (opvolgers van de krk rp 5)(@ dre, weet jij wanneer die leverbaar zijn?)
wat vinden jullie, kan ik beter meer geld uitgeven aan krk of voldoet de alesis ook? Het gaat me er vooral om dat de boxen een lekker geluid geven, en waarmee ik toch wel weer wat jaren mee vooruit kan. Want ook hoor ik vaak dat beide monitoren een beetje gebrek hebben aan lage tonen, maar ze staan vrijwel altijd 0,5 tot 1 meter van mij vandaan. En sowieos vind ik het niet erg om over een tijd ook nog een sub dr bij aan te schaffen.
en owja hier in limburg zijn bijna geen winkels die ze verkopen dus zelf luisteren gaat eff moeijlijk
Mijn budget is 400-500 euro en sugesties zijn altijd welkom
sl.gif
 
ik heb zelf een kamer van 5 bij 6 , ( zolder ruimte )

en ik heb nu bijna een jaar de KRK RP 8 in gebruik

prima actieve monitoren , maar zijn voor een kamer van 3 bij 3 te groot

ik zou ook is kijken voor de KRK RP 5,6 serie ( niet te duur )

en zijn in de showroom te luisteren van verschillende Feedback Winkels in NL
 
Is er iemand die weet wanneer die G2 versie van de rokits naar Nederland wordt geshipt? Want volgens de site van krk is 'ie al te krijgen bij de grote muziekdealers :{

Edit: "De RP 5 G2 en de RP 8 G2 zullen medio juni in de winkels staan. De RP 6 G2 volgt een maand later." (http://www.carlmartin.nl/)

Laat ik nou net die Rp6 willen en heel weinig geduld hebben
 
En weer zo'n eentje die graag tips heeft qua monitoren. Ik maak pop/rock/soul/r&b en reggae muziek en zoek dus een setje actieve monitoren. het liefst ergens rond de 600euro per setje. Goedkoper mag natuurlijk ook. Ruimte is behoorlijk klein, ongeveer 2 bij 3 meter waarbij het dak schuin loopt. Weet niet of dat van belang is maar vermeld het er maar even bij. Heb gelezen dat krk's goed zijn voor dance achtige zaken, dus dat is niks voor mij. Wat raden jullie mij aan?
 
Is er iemand die weet wanneer die G2 versie van de rokits naar Nederland wordt geshipt? Want volgens de site van krk is 'ie al te krijgen bij de grote muziekdealers :{

Edit: "De RP 5 G2 en de RP 8 G2 zullen medio juni in de winkels staan. De RP 6 G2 volgt een maand later." (http://www.carlmartin.nl/)

Laat ik nou net die Rp6 willen en heel weinig geduld hebben

Ik ben gister bij Live Music is arnhem geweest, en daar krijgen ze de RP5 en 8 volgende week. De 6 zal nog een hele tijd op zich laten wchten omdat er nog teveel voorraad is. DUs denk aan een maand of 2.
 
luidspreker en versterker aankoop

luidspreker en versterker aankoop

ik zou graag boxen en een versterker wille kopen of actieve boxen.

de richtprijs is rond de 300 a 400 euro.

het belangrijkste is dat ik mijn geluid kan afstellen voor live te spelen.
 
ik zou graag boxen en een versterker wille kopen of actieve boxen.

de richtprijs is rond de 300 a 400 euro.

het belangrijkste is dat ik mijn geluid kan afstellen voor live te spelen.
Bericht door een moderator:
Deze thread hier toegevoegd. Blader de thread eens door, er staan al heeeeeeeeel veel goede tips in.
 
ik zou graag boxen en een versterker wille kopen of actieve boxen.

de richtprijs is rond de 300 a 400 euro.

het belangrijkste is dat ik mijn geluid kan afstellen voor live te spelen.

Kijk eens naar de RP serie van KRK. De 6" is net afgeprijsd. In ieder geval de zilveren limited edition. Die heeft een zilveren woofer en geel gele. Deze kost 150 euro. Verder is hij exact hetzelfde als de gele versie, maar die kost 200 euro.
Waarschijnlijk willen ze die serie gewoon kwijt omdat er over een maand of 2 een opvolger komt. De RP2 dacht ik.
 
Ik zit te kijken naar die KRK RP6 en overweeg een setje te halen omdat mijn huidige hifi-speakers niet geschikt zijn om goed op (af) te mixen. De prijs is in elk geval prima, en over het algemeen lees ik er hele positieve verhalen over.

Maar, vraag ik mij af, zijn die RP6'jes niet te groot voor mijn ruimte? Mijn spul staat opgesteld op een zolderkamertje van ongeveer 6x3 meter, waarbij de lange wand gebruikt wordt voor mijn audio apparatuur. Effectief is de maximale ruimte tussen mijzelf en de achterwand ongeveer anderhalve meter. De 'sweetspot' zou ongeveer in het midden van de ruimte moeten zijn, mede vanwege de lokatie van mijn mengtafeltje. Het mooiste lijkt me om de monitoren aan de wand te hangen op ooghoogte.

Overigens ben ik niet geinteresseerd in volume, ze hoeven niet afschuwelijk hard te kunnen. Af en toe eens lekker opendraaien wel, maar het huis hoeft geen uren achtereen te schudden. Ik ben vooral op zoek naar een 'eerlijk'/neutraal beeld van het geluid dat ik produceer zonder dat ik mijn buren tot last wil zijn. Ik ben ook niet voornemens mijn wanden te bekleden met eierdoppenkarton (!) of andere ongein.
 
Nee hoor Napole0n, Die kun je rustig gebruiken op je zolderkamer.
Op de plaatsing ff letten en ondergrond, zoals reflecties van mengtafels ed. En niet op een vlakke ondergrond plaatsen, eerder spikes gebruiken of inderdaad ophangen.
 
Even een domme vraag, maar die KRK's sluit je aan met standaard mono jack kabels toch? Of gebruik je speakerkabel net als met gewone hifi-speakers?
 
Er bestaan geen domme vragen!
De RP6 zijn actief zo te zien dus kun je ze met XLR of JACK van je mengtafel naar je speakers toe.
 
OK, bedankt.

Ik hoop dat ze er zaterdag nog 2 hebben staan bij Feedback, dan neem ik ze mee. Bij het mixen van mijn laatste track zaten mijn speakers me danig in de weg, het wordt tijd dat ik die zwakke schakel ook eens uit ga bannen. Die Mission speakers zijn best leuk om een CD op af te spelen maar voor mixen heb je er weinig aan.
 
Dit ontgaat me. We hebben het over monitoren en jij komt met een link naar sportkleding?
 
Ik zou ze nooit en te nimmer ophangen! beter stands kopen. Ze zijn trouwens deze week in de aanbieding!

http://www.feedback.nl/?id=103&page=4

Over de sterkte van het geluid, ze gaan echt gruwelijk hard. Ik heb er zelf paneel tussen gezet om het volume beter te kunnen controleren.
 
Aha. Ik dacht even dat Daan me een lycra broek aan wilde smeren.

En geloof me, dat is geen prettig gezicht.
 
Ik zou ze nooit en te nimmer ophangen! beter stands kopen. Ze zijn trouwens deze week in de aanbieding!

http://www.feedback.nl/?id=103&page=4

Over de sterkte van het geluid, ze gaan echt gruwelijk hard. Ik heb er zelf paneel tussen gezet om het volume beter te kunnen controleren.

Ik denk niet dat ik plek heb voor stands, da's het probleem een beetje. Ik zat te denken om 2 plateaus aan de muur te bevestigen en ze hier op te zetten.

Wat betreft het volume, er zit een aparte monitor regeling op mijn mengpaneel. Moet alleen even kijken hoe ik het oplos als ik direct mijn PC op de monitoren wil patchen zonder dat de menger er tussen zit.
 
Back
Top