welke monitoren?

Origineel geplaatst door Cisco
Heb Mackie's gehad, heb Genelec's gehad. Mijn raad naar jou?! Dynaudio Bm6A!;) Oefff... Die klinken?! Beestachtig!:duivels: [Mijn mening!] ;)

Peace...

Die staan ook op mijn verlanglijst! :halleluja
 
Zelf vond ik die BM6a's teveel bassig klinken.

Dan zijn wellicht PMC TB2 een beter alternatief. Niet dat je perse die bryston amps erbij nodig hebt maar een iets minder dure en toch nog goede versterker wil dan ook nog lukken.
 
Ik ga morgen waarschijnlijk tapco S 5's bestellen. Uit eerdere threads heb ik begrepen dat deze best goed zijn voor hun geld. Als iemand een goede reden heeft om me tegen te houden hoor ik het graag. De ellende is dat hier geen shops in de buurt zitten en dat ik geen idee heb waar ik naar moet luisteren. Het is vast beter dan 't creative setje wat ik nu gebruik :D
 
best wel lastig om een goed setje te vinden .. altijd de vraag zit er nu meer bass in als bedoeld of juist minder ? ga er maar vanuit dat alles onder de 50 hz op nearfields niet te horen is ,, altans je hoort het wel maar met sub aan klingt die 50 hz tog heel anders . eigelijk hebben we allen een pakhuis nodig met alle speakers. elke producer moet aangeven welke speaker hij heeft gebruikt en die stel je dan op net zoals hij tijdens het maken van de track had :)

Moet je nu een speaker kopen die je mooi vind klinken ? moet je nu een speaker hebben die goed uit de test komt omdat je er zelf geen kaas van heb gegeten ? aah ik weet het al we kopen gewoon allemaal dezelfde .

volgens mij moet je op een aantal dingen echt letten . Neem een eige track mee en luister dit op verschillende systemen af .. als je nu met 1 model zoiets heb van . jee beetje minder reverb had ook wel gemogen . wat staat die hihat raar in het stereo beeld ? nah dat snap ik niet bij mij thuis zit de chorus op de synth en hier hoor ik em ook over de bassline ..

Hier moet je op letten !

dat de 1 wat helderder klingt als een ander of iets meer bass heeft heeft 0,0 met goeie monitors te maken . wil je meer bass ten alle tijden dan koop je een eq en zet je op je monitors altijd de bass plus 3 db off zo .. met eq kun je de meeste verschillen die jullie horen oplossen

dus gewoon mijn monitors kopen :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Zelf vond ik die BM6a's teveel bassig klinken.



Juist niet. Je moet de bas op de BM 6A's juist gehoormatig wat zachter afmixen dan je zou willen om een goede balans te krijgen met de rest van je mix. Of op de achterkant van de monitoren de bas ietsje meer geven kan ook.
Heb daarom weleens aan mackie's gedacht (824) maar iedere keer als er weer iemand langs is geweest en zwaar onder de indruk van de BM6A's is weggegaan besluit ik om er toch maar bij te blijven.

Een vriend van me wilde ze zelfs als hifi-speakers gaan aanschaffen.:D (Ik heb hem maar even uitgelegd dat hij dan elke keer op korte afstand precies in het midden van de speakers moet gaan zitten ipv met een zak chips lekker op de bank hangen en genieten van z'n muziekop normale hifi-speakers)



gr. Tom
 
waarom altijd af gaan op test gegevens ? ik ken die jongen niet . eigelijk moet ok ook een test gaan schrijven . dan komen de behringers het beste uit bus .. dan kan iedereen met behringer truths aan zn vrienden het stukje laten lezen zodat hij het GEVOEL heeft dat het helemaal topy is .

zowel de genelec als de mackie gebruiken dezelfde units van een zelfde fabriekant

de Dynaudio zijn echter in hous gemaakt dynaudio produceert ook de speakers . ze klinken over het algemeen wat agressiever .

zodra je in een winkel staat en je luisterd even naar een setje dyns is de kans groot dat als je trug gaat naar een genelec jhet geluid minder fris klingt

andersom net zo je luisterd een tijdje naar genelec dan naar dynaudio .. klingt wat veller dan


waar gaat het nu om ? moet je een speaker hebben die het weergeefd zoals het is of zoals het mooi klingt ?
 
Origineel geplaatst door mischa
waarom altijd af gaan op test gegevens ? ik ken die jongen niet . eigelijk moet ok ook een test gaan schrijven . dan komen de behringers het beste uit bus .. dan kan iedereen met behringer truths aan zn vrienden het stukje laten lezen zodat hij het GEVOEL heeft dat het helemaal topy is .

zowel de genelec als de mackie gebruiken dezelfde units van een zelfde fabriekant

de Dynaudio zijn echter in hous gemaakt dynaudio produceert ook de speakers . ze klinken over het algemeen wat agressiever .

zodra je in een winkel staat en je luisterd even naar een setje dyns is de kans groot dat als je trug gaat naar een genelec jhet geluid minder fris klingt

andersom net zo je luisterd een tijdje naar genelec dan naar dynaudio .. klingt wat veller dan


waar gaat het nu om ? moet je een speaker hebben die het weergeefd zoals het is of zoals het mooi klingt ?


Heb Genelec gehad en nu Dynaudio.
Ik vind'agressief' daarom niet de juiste term voor wat jij probeert uit te leggen.
Agressief zijn namelijk de Genelec's meer t.o.v. de Dynaudio's. Ik vind Genelec op den duur vermoeiend worden.
De Dynaudio's zijn niet agressief maar gedetaileerder dan Genelec wat ik persoonlijk een plus vind.




gr. Tom
 
Origineel geplaatst door mischa
waarom altijd af gaan op test gegevens ? ik ken die jongen niet . eigelijk moet ok ook een test gaan schrijven . dan komen de behringers het beste uit bus .. dan kan iedereen met behringer truths aan zn vrienden het stukje laten lezen zodat hij het GEVOEL heeft dat het helemaal topy is .

zowel de genelec als de mackie gebruiken dezelfde units van een zelfde fabriekant

de Dynaudio zijn echter in hous gemaakt dynaudio produceert ook de speakers . ze klinken over het algemeen wat agressiever .

zodra je in een winkel staat en je luisterd even naar een setje dyns is de kans groot dat als je trug gaat naar een genelec jhet geluid minder fris klingt

andersom net zo je luisterd een tijdje naar genelec dan naar dynaudio .. klingt wat veller dan


waar gaat het nu om ? moet je een speaker hebben die het weergeefd zoals het is of zoals het mooi klingt ?

referentie speakers zijn er om een vertaalslag te kunnen maken
zodat het op zoveel mogelijjk andere normale systemen goed klinkt

dan gebruik je al hele andere punten om je speakers op te beoordelen ...

anyway terug naar de vraag
voor onder de 600 euro heb ik niks

althans nieuw dan .. 2 de hands wel

mijn oog is gevallen op een Amerikaans merk
en schijnen toch wel erg goed te zijn voor hun prijs ..

is actief met aparte versterker ..

NHTPro's A-20 !

specs

a-20.jpg


iemand er bekend mee ? de newgroupen zijn redelijk ethousiast
ondanks dat het een al wat ouder systeem is .. en niet zo makelijk te krijgen in europa
maar schijnen hier wel rond te hangen af en toe
 
Origineel geplaatst door mischa
waarom altijd af gaan op test gegevens ? ik ken die jongen niet . eigelijk moet ok ook een test gaan schrijven . dan komen de behringers het beste uit bus .. dan kan iedereen met behringer truths aan zn vrienden het stukje laten lezen zodat hij het GEVOEL heeft dat het helemaal topy is .

Och, tis altijd geinig om andermans bevindingen mee te nemen in een vergelijking...daarom zit je op dit forum...;)

Monitors moeten weergeven, zonder dat je op het verkeerde been wordt gezet.
*mooi klinken* is idd ook een loos begrip.
Als er shit in gaat moet ie shit weergeven.
Kortom je wilt je mix voorspelbaar maken.

Perfect is als je mix prima klinkt op de wekkerradio van je broer, en autoradio van je vader,
maar ook op een bovengemidelde hi-fi installatie, en op de dansvloer.....
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mikemix
Nee...meten is weten, maar ze zien er op voorhand indrukwekkend goed uit....

dat zoiezo .. maar looks is niet alles wat me drives .. ik zal eens checken of ik ze ergens kan beluisteren ..
 
vind het niet erg boeiend die speakers ... er zijn al zoveel nearfields .

je kunt bijna zeggen :

kzie door de nearfields de muziek niet meer
 
Origineel geplaatst door mikemix
Wat doen "ze" 2de hands?

heb ze gezien voor 900 dollar maar werd niet op geboden ..

doen nu 1399 bij de makers nieuw dus rond 700 dollar moet lukken
 
waarom zou iemand die hele goeie speakers weg willen doen ?
 
Origineel geplaatst door mischa
waarom zou iemand die hele goeie speakers weg willen doen ?

eeehhhh wat weet jij van het feit of ze goed zijn of niet ? ben wel benieuwd !

maar los van dat ken ik genoeg mensen die upgraden en dus een stapje hoger gaan ..
 
Idd, het is niet altijd omdat het niet werkt naar verwachting.
Ook met monitors kan je het zo gek maken als je zelf wilt.....
 
Back
Top