welke monitoren?

Origineel geplaatst door mischa
deze monitors gebruiken hetzelfde hoog als mijn sets :)

Ja dat zag ik al. Die dingen die ook in die Earthworks Sigma zitten toch? Zijn geloof ik een van de beste tweeters die er op dit moment verkrijgbaar zijn, maar ik las dat ze wel kieskeurig zijn qua crossover en aansturing.
 
Origineel geplaatst door mimic-k
Heb inmiddels de krk rp 5 een herkansing gegeven, in dezelfde zaak als waar ik mijn behringer heb gekocht, en ik viel bijna om! Wat een verschil met de vorige zaak!

Ik heb mijn keuze gemaakt vanaf zaterdag heb ik de krk`s.

Ik vond het al vreemd want ze zijn echt wel ok voor het geld.
 
check eens de krk rp5 € 399 of de maudio bx5 289,--

ik zou voor de rp5 gaan, kan je later evt nog een sub bij zetten
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik denk dat jij het niet begrijpt!
MIX is een magazine.
Het is dus een award van het blad MIX.

Ga voor de krk ..tzal je zeker niet tegenvallen.

gr,

Chris

Aha dank u.
 
zo, ik heb inmiddels ook m'n eerste setje monitors...
Heb de Spirit Absolute 2's van Lo-Fi overgenomen :) Dit was het enige wat m'n budget op het moment toeliet maar 't is in elk geval beter dan m'n hifi speakers.
Ze staan nu nog een beetje gaar opgesteld, maar zal er binnenkort wel wat stands voor kopen/maken of zo....
 
Volgens mij nog niet genoemd, maar wat denken jullie van een fijn setje Klein&Hummel O300D monitors.
wat een te gekke monitors zijn dit, heel mooi rustig van klank . Ze zijn wel vreselijk duur, maar absoluut het geld waard, voor mij redelijk de ultieme monitor! Ook een goed voorbeeld dat je goed laag baspoorten etc. compleet niet nodig hebt.
 
PMC LB1

PMC LB1

eindelijk dan een setje voor een goede prijs gevonden.
En nog mooie uitvoering ook, (eiken)
Ik was al een gelukkige TB 1 gebruiker maar dit is echt fantastisch.
Je kunt echt in de muziek luisteren, en het laag is zo mooi strak diep en gedoseerd.

Je hoort dus echt alles, ik begrijp nu waarom veel mastering studio's dit als
monitoring hebben staan. Ik was al een PMC convert maar dit is echt tegek.

Nadeel is wel dat je nu echt alles wat matig is wat geluids kwaliteit ook echt
gewoon keihard minder klinkt. De mastering studio is weer op een hoger plan gekomen.
 

Attachments

  • pmc-lb1.jpg
    pmc-lb1.jpg
    17,2 KB · Bekeken: 92
kost dat? ;)
 
LB1

LB1

nieuwe zijn ze rond de 2250 Euro.
Dit setje (2ndhand) was met verzenden vanuit de UK 1350 Euro.

Ik heb een 6 tal maanden lopen zoeken naar een set (ik wilde perse een set die niet ouder was dan 3 jaar).
en vond toen pas echt een set die wat prijs betrof leuk was.
 
Origineel geplaatst door DJ Fuse
als iedereen mooie shit gaat noemen:

Ik heb twee KS digitals nummer 4 en een flinke woofer in de studio.

(moet je wel een groete portemonnee meenemen:duivels: )

Vind je ze echt goed klinken???

Ik heb ze zo'n 5 jaar geleden in mn mastering op proef gehad.
Ik werd werkelijk helemaal gek van die monitors.
In eerste instantie dacht ik van "wow" maar daarna kon ik er niet meer naar luisteren.

Overigens heb ik vorige week ook nog B&W 800 nautilus beluisterd maar dat slaat helemaal nergens op.
Voor E. 19.000,- krijg je werkelijk een ontzettend vlak en fantasie-loos geluid.

Voorlopig heb ik nog geen enkele monitor gehoord die westlake en earthworks benaderen.
Misschien die van Mischa. effe bellen dus8)
 
o300r.jpg


Dit is 1 van de Klein&hummels waar ik het al eerder over had. Vrij prijzig voor 1999 (ex btw) per stuk, maar dan heb je een luidspreker die vrijwel alle luidsprekers uit die prijsklasse aankan.
Ze zijn wel compact, echt niet te geloven hoe K&H zoveel rendement (kwalitatief dan, want echt hard gaan ze niet..) uit zo'n klein kastje kunnen halen..

Heel raar dat deze speakers niet bekender zijn!
 
leuk die hummel speaker . Ik gebruik toevallig dzelfde miden dome in mn 3 weg active speakers :)
 
Zo.. ik heb net Genelec's 1029a's aangeschaft. Na veel wikken en wegen (heb 2 uur in de muziekzaak gestaan, ze werden denk ik gek van.. nee deze.. eh. toch deze. kan ik deze nog ff luisteren).
Mijn budget was €1000,- en na veel research wilde ik de Dynaudio BM5a's. Na het testen met fostex, mackie, tannoy EN genelecs kwam deze inderdaad het beste uit de bus (heeel helder, punchy en niet zo'n fel hoog. Romig hoog zelfs eigenlijk). Het grote probleem was echter dat ze te groot zijn. Hoe ik alles ook in mijn hoofd indeelde, het paste ECHT niet. Daarom maar voor de kleinste Genelecs gegaan. Bleek zelfs ook nog een demomodel te zijn dus ook flink wat korting weten te bedingen, dus uitendelijk was ik voor rond 900 klaar.
 
Ik ben laatst ook een luistertest gaan doen; ik kon kiezen uit yamaha, dynaudio, genelec speakers, ...
Na veel luisteren (verschillende nummers van verschillende stijlen) heb ik de genelec 8030a's gekozen.
Ik kan je deze werkelijk aanraden, ze hebben trouwens hun volume en on/off knop aan de front zitten wat ook wel lekker handig is als je zonder externe hardwaremixer werkt. Deze waren trouwens de kleinste monitors die in de zaak stonden van formaat maar zeker niet van klank!

Ik zou zeggen: check them out!
 
Ik vind genelec naar aanzien toch een beetje rommelig in het laag, word zo "blubberig"
Laatst een jazz trio opgenomen protools sessie, millinia EQ's en tube tech Compressors 8~
Das pas lekker. Toen ik thuis kwam hoorde ik toch een aantal zaken die ik niet over de 1031 hoorde. Beetje vreemd.


@Mischa -> Ken je ook proacs, volgens mij gebruiken hun scan speak hoog en vifa laag.


Moet toch echt eens real cash gaan verdienen om die fijne reference+ te gaan scoren!!
en een millenia, tube tech :)
 
Gewoon rp8 krk's kopen en er aan wennen...dat is niet zo veel moeite want de rakkers zij nagenoeg flat!

:D En dan natuurlijk jaren lang door blijven kutten over hoe klote het ook wel niet is om de goede monitors te kopen;)
 
Origineel geplaatst door Mostatic
Ik vind genelec naar aanzien toch een beetje rommelig in het laag, word zo "blubberig"
Laatst een jazz trio opgenomen protools sessie, millinia EQ's en tube tech Compressors 8~
Das pas lekker. Toen ik thuis kwam hoorde ik toch een aantal zaken die ik niet over de 1031 hoorde. Beetje vreemd.


@Mischa -> Ken je ook proacs, volgens mij gebruiken hun scan speak hoog en vifa laag.


Moet toch echt eens real cash gaan verdienen om die fijne reference+ te gaan scoren!!
en een millenia, tube tech :)

zou best kunnen dat het scan speak hoog en laag is. woover lijkt er in elk geval veel op .

Kan niet genoeg benadrukken dat het belangrijkste de ruimte is daarna de behuizing op een dikke 3e plaats de gebruikte speakers en dan direct gevolgd door de voorversterker ( mixer b.v. ) dan natuurlijk nog de kabels en als laatste de gebruikte versterkers .

soms kan de versterker veel verschil maken maar dat meestal niet de klank van de versterker maar de wattage .. dus hoe hard je kunt spelen zonder vervorming .

Ik ben nu bezig om pa techniek ook in een studio toe te passen . denk aan timing correctie phaze offsets eq upsamplers dacs etc etc

de rezultaten zijn zeer veel belovend kan bijna wel zeggen dat gebruik van pa techniek in een studio ten alle tijde velen malen beter is dan welke active systeem dan ook .. zelfs de dynaudio air serie die een soort rip off geleend heeft uit de pa techniek
 
Back
Top