Actieve DI's

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
1.827
Locatie
in een huis
Ik ben misschien van plan om voor live-werk eigen DI's te kopen, samen met een linemixer en actieve floormonitoren voor eigen afluistering.

Ik heb 2 19" DI's op het oog, te weten:

Phonic A6200
a6200_2.jpg


of

Behringer DI4000
behringer-di4000.jpg


Het voordeel van de Phonic boven de Behringer zijn 2 extra aansluitingen (6 i.p.v. 4), en heeft daarom ook mijn voorkeur. Heeft iemand ervaring met de Phonic DI (of allebei)? Enig idee hoe de kwaliteit van deze is?
Of heeft iemand nog suggesties voor andere merken/types? Mijn eisen zijn min. 4 inputs (liefst 6), en parallel/link outputs voor monitoring. Gebruik is bedoeld voor dig. piano en synths.
 
Ik gebruik zelf die behringer DI4000. Doet wat ie moet doen, verder geen poespas.
Om de e.o.a. vage reden heb ik nog nèt wat meer vertrouwen in behringer als in phonic.

Aangezien ik nooit met meer dan 2 synthjes op het podium sta, is 4 kanalen genoeg voor mij.
De combinatie DI-4000 -> actieve floormonitoren werkt perfect !!
Vervelend vind ik wel dat de balanced-outs aan de voorkant zitten en de ingangen achterop, dat had van mij
gerust andersom gemogen.
 
*schopje*

nog iemand met ervaringen etc. die hij/zij graag kwijt wil? ;)
 
Probleem met de MAM is denk ik dat deze geen parallel/link outputs heeft. Klopt dat? Er is overigens ook nog Behringer DI 8000.

Vraag ik ik nog heb: wat heb je per synth nu aan in/out/links nodig? Ik gebruik live nu 5 synths en ben redelijk onbekend mbt DI's die je nodig hebt voor het splitten van je signaal tbv monitoring en het signaal dat naar de main mixer gaat.

di16.jpg


DI800_medium.jpg
 
Origineel geplaatst door Sjaak
Vraag: zou het ook mogelijk zijn om met de behringer ULTRALINK PRO MX882 (= 8-Channel Splitter/Mixer) je signaal te splitsen ipv DI's te gebruiken?

Volgens de Behringer-site kun je deze bak ook als 6-in, 6-uit DI gebruiken (zie spec sheet).

Ik vind dit echter zo'n vaag dingetje, dat ik toch liever voor een "echte" DI zou gaan.

Als je 5 synth's gebruikt, en je wilt ze allemaal stereo aansluiten, wordt het een vervelend dingetje. Je hebt dan
nl 10 kanalen nodig, zo'n ultra-dikke 8-kanaals DI-800 (die op je foto) zou dan dus al te weinig zijn.
Met 1 DI-800 en 1 DI-4000 ben je wel uit de brand (en kun je splitten zoveel je wilt).
 
Back
Top