LiveMonitor voor Toetsies

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Lid sinds
24 oktober 2002
Berichten
482
Locatie
Amersfoort
Wat zijn jullie ervaringen met monitoren voor live gigs. Mijn verlanglijstje...

- stereo
- licht - in ieder geval goed draagbaar
- klein
- actief
- solide behuizing

prijs is eigenlijk minder relevant. Het moet gewoon goed spul zijn, goede balans van hoog en laag, en krachtig genoeg.
Kan er iemand mij bepaalde types aanbevelen om te gaan beluisteren?
 
Mag ik vragen waarom je het persé stereo wil hebben ?

Een merk kan ik je niet aanbevelen, maar ik vind een floormonitor wel het fijnste werken. Deze staan nooit in de weg, zijn (bijna) altijd actief en solide.
 
Ben het gewend, en ik heb - tegen alle regels van live toetsen in - veel stereo effecten in geluiden zitten. Voor vloertjes en dergelijke vind ik het dan een must om het geluid dan duidelijker te horen op de buhne. Wanneer ik die geluiden op een mono box gooi, word het een vlak en zompig geluid; dan hoor ik niet meer goed wat ik speel.
 
Origineel geplaatst door RedTitan
Ben het gewend, en ik heb - tegen alle regels van live toetsen in - veel stereo effecten in geluiden zitten. Voor vloertjes en dergelijke vind ik het dan een must om het geluid dan duidelijker te horen op de buhne. Wanneer ik die geluiden op een mono box gooi, word het een vlak en zompig geluid; dan hoor ik niet meer goed wat ik speel.


dynacord AM12, actieve 12inch floor monitor.

S-CLASS200 FA , klein maar lekker hifi:
We hebben deze speakers uitgebreid "geplaagd" op onze afdeling verhuur, en ze kunnen snoeihard, blijven heel dankzij de limiters en klinken nog lekker ook !
http://www.paudio-europe.com/products/db_product_7_2_s-class_200_fa.htm
kosten zo'n 900,00 /setje.

Mackie: moet je van houden...., alhoewel de RCF 300A (795.00) weer echt heel lekker gaat.

Persoonlijk zou ik het veeeeel handiger vinden om een ampje in het rack naast je te hangen
en twee passive floors naast je.
Kun je n.l. vanaf je plek alles lekker regelen en hoef je niet op je kop te hangen voor
vulumeknop en of eq....

Als je dan toch "passief" gaat moet (of mag...) je Syrincs & Acousticline beslist niet vergeten !

succes & greetings,
Peet
 
Ik heb de Dynacord AM12 (al een aantal jaar). Ooit gekozen na een optreden lang gewisseld te hebben tussen verschillende monitorsets in bruikleen van de winkel waar ik ze kocht (iedere set een andere). Verreweg de beste. Ik overweeg nog een tweede te kopen voor stereo, maar verder superding, goed breed frequentiespectrum, en zelfs in een forse kroeg hoe ik niet over de PA, zo hard gaat ie (onvervormd)!


Grtz,
Jeroen
 
Back
Top