Passieve tannoy op sony versterker of behringers?

eruk

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2003
Berichten
495
Locatie
Noord Holland
Ik heb een sony str-de405 versterker staan, nou wil ik 2 monitors aanschaffen, ik zat te denken aan de passieve tannoy reveals, maar ik weet niet of het verstandig is om deze aan te sluiten op die hifi versterker?? kan iemand mij dat vertellen?
Of kan ik dan beter gaan voor de actieve Behringer Truth B2031 ???
help me please
 
Kep net afgelopen zaterdag de passieve en actieve Tannoys naast de Behringer's geluisterd. Allemaal budget-monitoren, maar ja je moet wat.
Luister zelf eerst, maar ik schrok dus van hoe die Behringers klonken. Ik had nog goede hoop, zijn wel relaxte actieve monitors met ook nog eens een 8" conus voor het laag. Laag is onstrak en het hoog mist heel veel. (<-- lees als mijn mening.)
Blijft over Tannoy Reveal Passive;

Heeft die Sony versterker "Source Direct" of iets anders waarmee je alle EQ en enhance dingetjes weetikveelwat omzeild die in de versterker zitten?

Zo ja; gewoon gebruiken die versterker. Anders; ook gewoon gebruiken, Tannoys kopen en heel snel doorsparen voor andere versterker...

OF nog meer tijd besteden aan beluisteren van monitoren....

OF goed doorsparen en de Mackie HR824's kopen....:{

Suc6

Floris
 
Kheb hier ook een sony versterker met source direct knoppie en Tannoy passive Reveals. Dat werkt toch gewoon prima!

Als het hier goed op klinkt, klinkt het overal goed op... en daar gaat het bij monitoring toch om of niet dan :D
 
Ik heb een simpele NAD-audioversterker met de Tannoys passief eraan, klinkt als een huis, laag is lekker strak, bass kan ik zelfs iets terugdraaien. Ik vind de reveals passief echt een 'best buy' produkt, zijn op dit moment bij feedback volgens mij iets van 125 euri per stuk.
Dus: super, gewoon doen
 
Origineel geplaatst door dob
Kheb hier ook een sony versterker met source direct knoppie en Tannoy passive Reveals. Dat werkt toch gewoon prima!

Als het hier goed op klinkt, klinkt het overal goed op... en daar gaat het bij monitoring toch om of niet dan :D

Hier sluit ik me helemaal bij aan... ik heb zelf ook een Sony versterker met Source Direct en de Tannoy's. Ik ben helemaal geen pro op dit gebied maar ik vind het geluid echt super. Idd laag lekker strak en zuiver. En ze zijn ook nog eens mooi rood maar das persoonlijk natuurlijk.
 
mmh ik denk dat jullie me overtuigd hebben...
ik heb die tannoy bij een vriend eens gehoord en toen vond ik ze ook mooi strak klinken, weet alleen niet meer wat voor versterker hij had........
Ben het met je eens toetsenistje zeker best buy......zeker als je katja er ook bij krijgt!!!8~
 
Back
Top