altijd lichte brom van monitors

heb ook absolute2, aansluiting maakt niet uit (is voor bi-ampling).
probeer eens:
alles uit het stopcontact, alleen de versterker aan.
niets aansluiten op de versterker behalve de boxen.
blijft het geluid hetzelfde (mischien zelfs op de koptelefoon ) dan zou ik aan of de versterker twijfelen , maar meer waarschijnlijk aan de aarding ( zie ook diverse links hierover). als de bijgeluiden minder zijn dan stukje bij beetje je studio weer in gebruik nemen , en waarschijnlijk uitvinden dat het een of andere apperaat meer bijgeluid geeft dan het ander. reden: aarding, aardloop, stekker soms omdraaien helpt ook wel eens bij wat oudere apperaten. kortom het betere deductie/ detectieve werk. de electrische stroom inclusief aarding, wel/niet uittekenen brengt soms ook wat meer duidelijkheid. zoals gezegd er zijn, ook recent meerdere links over dit onderwerp op dit forum behandeld
 
is het gewoon geen 50HZ brom? van het electriciteitsnet afkomstig?
Miss. kan je wat experimenteren met verdeelstopcontacten met en zonder aardingspen. Soms kan er een raar verschijnsel optreden door de aardingslussen die aan elkaar verbonden zijn ( en bij gevolg ook al de electronische apparaten ). Dit verschijnsel kan ook een brom veroorzaken, alhoewel ik de theorie hierachter niet kan herinneren.:confused:
 
Origineel geplaatst door sunny pedaal
heb ook absolute2, aansluiting maakt niet uit (is voor bi-ampling).
probeer eens:
alles uit het stopcontact, alleen de versterker aan.
niets aansluiten op de versterker behalve de boxen.
blijft het geluid hetzelfde (mischien zelfs op de koptelefoon ) dan zou ik aan of de versterker twijfelen , maar meer waarschijnlijk aan de aarding ( zie ook diverse links hierover). als de bijgeluiden minder zijn dan stukje bij beetje je studio weer in gebruik nemen , en waarschijnlijk uitvinden dat het een of andere apperaat meer bijgeluid geeft dan het ander. reden: aarding, aardloop, stekker soms omdraaien helpt ook wel eens bij wat oudere apperaten. kortom het betere deductie/ detectieve werk. de electrische stroom inclusief aarding, wel/niet uittekenen brengt soms ook wat meer duidelijkheid. zoals gezegd er zijn, ook recent meerdere links over dit onderwerp op dit forum behandeld

ah sorry had ik nog niet gelezen.
 
Back
Top