ja alweer (monitors kopen)

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Bij het intikken in de zoekmachine kwam er heel veel threads naar voren maar na 15 min op mijn scherm turen dan maar zo .
En niet zeuren dat er genoeg threads over zijn ...
Ik ga nieuwe monitoren/tors kopen . Het gaat bijna zeker Dynaudio worden .
Alleen weet ik nog niet of ik actief of passief moet nemen .
Ik weet dus helemaal niks van versterkers .
Kan iemand mij een paar namen van versterker/amp fabriekanten geven .
Ik weet namelijk niet waar ik moet beginnen met zoeken .
Op het net het forum en de Nederlandse shops kom ik steeds steeds bij Samson Servo uit
mischien onterecht maar Samson is toch een beetje kermis merk ? Of heb ik dit mis ?
Zoals ik al zei ik weet echt niks van versterkers .
Help mij op weg bitte ...
 
niks mis met samson dacht ik zo..

vond wel :confused: dat er geen headphone aansluiting op zit..
of misschien denk ik wel te praktisch
 
Ik gebruik al enkele jaren de bm15's met een bryston b3st eindtrap, ik moet zeggen dat ik er nog steeds geen spijt van heb :) , als je eventueel geintereseerd bent dan kan je altijd een keer de set komen beluisteren.

Cheerz,

dBm 8)
 
Origineel geplaatst door dBm
Ik gebruik al enkele jaren de bm15's met een bryston b3st eindtrap, ik moet zeggen dat ik er nog steeds geen spijt van heb :) , als je eventueel geintereseerd bent dan kan je altijd een keer de set komen beluisteren.

Cheerz,

dBm 8)

Maat van mij waar ik wel eens mee samen werk heeft die ook . En die is er ook erg tevreden over .
En ik was er ook erg onder de indruk van .
Daarom wil ik ook aan de Dynaudio .
Bedankt voor het aanbod !
 
Ik heb eergisteren een Samson Servo 170 gekocht, ondanks dat meerdere mij eerder adviseerden om een 260 te kopen, de 170 zou te zacht zijn ... nou, dat vind ik best meevallen!
In combinatie met m'n Spirit absolute 2's (95 watt) kan de Servo 170 (85 watt) harder dan ik doorgaans op werk, inlc. de uitschieters, geen probleem.

Heb 'm nieuw bij Feedback R'dam voor 189 incl btw (rlx korting ivm defecte 2e hands servo 170).
Geluid is wel wat scheller als voorheen, met minder bass ....

Het is dus even wennen als je van hifi versterkers naar een studio versterker gaat 8o)
 
Ik zou ook gewoon voor actives gaan. Lekker makkelijk, spaart ruimte, en je weet zeker dat je amps en speakers perfect op elkaar afgestemd zijn. De Dynaudio BM6a's zijn redelijk betaalbaar bij Thomann etc. In die ene review bij prorec kregen ze een perfecte recensie, met een minnetje wat betreft de prijs: die was toen nog $2500 per set, nu ongeveer 1500 euro... You do the math.
 
Idd gewoon voor actieve gaan. Heb zelf ook in 't begin zo'n Servo versterker gehad. Opzich werkt 't allemaal wel, maar actieve monitoren is toch lekkerder; alles goed opelkaar afgestemd, etc.

@cream: zgn. P.A. versterkers hebben nooit een hoofdtelefoonaansluiting. Dat gaat via je mixer (de hoofdtelefoon dus..).
 
Back
Top