goede zachte nearfields

murphf

Stamgast
Lid sinds
10 januari 2004
Berichten
262
Goeienavond,

Ik ben sinds kort - speelde vroeger met cubase/atari/s950 en wat andere zooi - weer aan het musiceren met de PC. Ongelofelijk wat nu allemaal kan.

Maar to de point: omdat ik tegenwoordig - helaas - vooral 's avonds tijd heb voor het uitleven van deze hobby, zoek ik goeie, niet te dure, (liefts actieve) nearfield monitoren die (ook) zacht goed klinken. Of ze hard kunnen en dan nog niet vervormen maakt me niet veel uit.

Wat zijn jullie ervaringen, klinken je monitors zacht al goed, zijn de geluiden dan goed te onderscheiden, of wordt het pas wat als ze hard staan?

Nog andere adviezen?
 
Nearfields zijn volgens mij juist bedoeld om zacht aan te zetten tenzij je doof wil worden. Zit ook in de naam 'near' field. Zelf heb ik van die rode tannoy reveals. Zijn namelijk erg goedkoop en klinken naar mijn idee al honderdduizend keer beter dan huis en tuin hifi speakers. Actieve speakers zijn duurder maarja dan hoef je ook geen versterker meer te kopen. Ik zelf ga alsnog een keer een goede 'studioversterker' kopen en ben dan bij elkaar goedkoper uit als wanneer ik actieve speakers had gekocht. Verder heb ik me laten wijsmaken dat het nog wel uitmaakt wat voor een muziek je maakt. Succes.
 
Als je budget het trekt zou ik eens de Geithains RL906 uitproberen. Heb ik rechtstreeds vergeleken in mijn eigen studiootje met de Genelec 1030 en de ADAM P11.

Een belangrijke reden waarom ik de Geithains koos was dat ik op een zeer laag volume toch alles duidelijk kon horen (ik heb ook buren..). De ADAM was trouwens ook best goed, en een stuk goedkoper. Anyway, je kunt de Geithains 1 maand op proef krijgen gewoon bij je thuis (rechtstreeks van de Oostduitse fabriek). Ik weet alleen niet wie er voor de transportkosten opdraait als je zou besluiten ze terug te sturen.

Groet!

Iggy
 
Back
Top