Hoe hang ik m'n Tannoy Reveal Active aan m'n geluidskaart?

htf99

Paulie
Lid sinds
28 september 2003
Berichten
85
Locatie
Santpoort Noord
M'n geluidskaart output is RCA maar kan uit de tannoy user manual nou niet echt halen wat voor aansluiting(en) deze nou heeft. Heeft ie nou een XLR en een JACK aansluiting?

Ik heb dus nodig, XLR FEMALE(female toch? hebben ze het niet over in de manual) <> RCA MALE

of, JACK MALE <> RCA MALE

??
 
Re: Hoe hang ik m'n Tannoy Reveal Active aan m'n geluidskaart?

Origineel geplaatst door htf99
M'n geluidskaart output is RCA maar kan uit de tannoy user manual nou niet echt halen wat voor aansluiting(en) deze nou heeft. Heeft ie nou een XLR en een JACK aansluiting?

Ik heb dus nodig, XLR FEMALE(female toch? hebben ze het niet over in de manual) <> RCA MALE

of, JACK MALE <> RCA MALE

??


RCA is toch tulp?

de tannoy heeft jack en xlr inputs..
 
Re: Hoe hang ik m'n Tannoy Reveal Active aan m'n geluidskaart?

Origineel geplaatst door htf99

JACK MALE <> RCA MALE

??

Deze dus.....
 
de tannoy reval actives hebben ingang voor XLR (male) en phone plug.
 
Vanaf je kaart heb je dan een verloop nodig ( Zie foto )

Jack_RCA
 

Attachments

  • ver.jpg
    ver.jpg
    20,4 KB · Bekeken: 104
Re: Re: Hoe hang ik m'n Tannoy Reveal Active aan m'n geluidskaart?

Re: Re: Hoe hang ik m'n Tannoy Reveal Active aan m'n geluidskaart?

Origineel geplaatst door olafmol
RCA is toch tulp?

de tannoy heeft jack en xlr inputs..

RCA is idd Tulp, die zit op m'n geluidskaart


Maakt het kwa kwaliteit aansluiting nog wat uit of ik de JACK of de XLR van de Monitor gebruik?
 
zo'n klein handig mixertje is niet overbodig om tussen je geluidskaart en je monitors te zetten..aangezien er geen volumeknop op de monitors zit......behringer maakt hele handige kleintjes ;)
en dan kan je er ook gewoon tulpjes inprikken, werkt je mixertje als een soort convertor...maar ik zou denk ik idd gewoon zo'n tulp-naar-jack opzetstukje gebruiken en dat in de mixer dan prikken
 
Origineel geplaatst door olafmol
zo'n klein handig mixertje is niet overbodig om tussen je geluidskaart en je monitors te zetten..aangezien er geen volumeknop op de monitors zit......behringer maakt hele handige kleintjes ;)
en dan kan je er ook gewoon tulpjes inprikken, werkt je mixertje als een soort convertor...maar ik zou denk ik idd gewoon zo'n tulp-naar-jack opzetstukje gebruiken en dat in de mixer dan prikken

Er zit wel volumeregeling op maar die zit heel onhandig aan de achterkant.
 
? op de tannoys? waar?
 
Origineel geplaatst door olafmol
zo'n klein handig mixertje is niet overbodig om tussen je geluidskaart en je monitors te zetten..aangezien er geen volumeknop op de monitors zit......behringer maakt hele handige kleintjes ;)
en dan kan je er ook gewoon tulpjes inprikken, werkt je mixertje als een soort convertor...maar ik zou denk ik idd gewoon zo'n tulp-naar-jack opzetstukje gebruiken en dat in de mixer dan prikken

Het is een tijdelijke oplossing want die mixer komt er wel ben er alleen nog niet uit welke.. maar das een ander verhaal :)
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Er zit wel volumeregeling op maar die zit heel onhandig aan de achterkant.

dan heb jij wel hele speciale ;)
 
wasknijpers? :D

Mvg.

CoolRunning
 
Male is bij XLR altijd waar geluid uit komt, female is waar geluid in gaat. Net sex. Anders zou de pinnetjes achterop je reveals kunnen aanraken, en dat is niet fijn als ze aan staan. Laat staan als je hetzelfde grapje bij 'n P.A. systeem uithaalt.

Check even of de Jack ingang van de Tannoys ongebalanceerd is. dan kun je er gewoon 'n mono jack inhangen. Je kan een RCA(m)-Jack(m) snoer gebruiken, of een RCA (m-m) snoer met een verloopje RCA-jack.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Male is bij XLR altijd waar geluid uit komt, female is waar geluid in gaat. Net sex. Anders zou de pinnetjes achterop je reveals kunnen aanraken, en dat is niet fijn als ze aan staan. Laat staan als je hetzelfde grapje bij 'n P.A. systeem uithaalt.


Dat moet ik kunnen onthouden :)

Origineel geplaatst door lo-fi Check even of de Jack ingang van de Tannoys ongebalanceerd is. dan kun je er gewoon 'n mono jack inhangen. Je kan een RCA(m)-Jack(m) snoer gebruiken, of een RCA (m-m) snoer met een verloopje RCA-jack.

Hoe check ik dat dan? In de manual spreken ze over de source, of balanced of unbalanced is...

Zie http://www.cortex.westhost.com/tannoy/files/REVACMAN.PDF

Paragraaf 2.3

Sorry hoor, jullie zullen begrijpen dat dit m'n eerste monitors zijn :)
 
als je ongebalanceerde kabels (mono) gebruikt dan werkt het ook

zo makkelijk is het
 
Origineel geplaatst door Digimod
Vanaf je kaart heb je dan een verloop nodig ( Zie foto )

Jack_RCA

ik zou er liever een snoertje tussen hebben. lijkt me niet fijn voor de geluidskaart om deze erin te prikken, met nog eens een uit de kluiten gewassen jack erin.
 
Origineel geplaatst door Leo
ik zou er liever een snoertje tussen hebben. lijkt me niet fijn voor de geluidskaart om deze erin te prikken, met nog eens een uit de kluiten gewassen jack erin.

Mee eens, ik heb verloopjes gekozen aan monitor kant zeg maar.
 
Back
Top