Compacte Beginner Monitors + Amp

Jeffrey

Nieuwkomer
Lid sinds
29 december 2003
Berichten
11
Locatie
Purmerend
Allereerst nog de beste wensen aan allen!

Goed, ik ga morgen een nieuwe PSR 1100 halen om de hobby weer op te pakken na een aantal jaar. Ik heb tevens een 17" TFT aangeschaft om van mijn tweede machine hier naast mij een dedicated muziek-computer te maken en de 19" CRT die daar op is aangesloten hiermee te vervangen zodat de PSR ook past ;-)

Nu kun je hier wellicht al uit opmaken dat dit niet de meest ruime kamer is en dat compactheid dus een vrij belangrijke rol speelt. Ik ben dan ook van plan om zoveel mogelijk aan de computer te laten en zo min mogelijk externe apperatuur te hebben. Dit zal voor mij voorlopig een prima situatie zijn.

Nu is het natuurlijk wel zo dat het leuk is als je ook kunt horen wat je maakt, dus lijken mij een versterker en monitoren geen overbodige luxe. Ik ben dus op zoek naar (nieuw/2e hands) een goede beginner-amp en compacte (maar goede, als in groot bereik en zuiver geluid) monitoren, of active monitors, afhankelijk van prijsverschllen.

Iemand die mij hierover kan adviseren?
Hartelijk dank!
 
Laatst gewijzigd:
Als formaat echt het belangrijkste is dan kun je denk ik het beste voor actieve monitors gaan. Genelec 1029s bijvoorbeel zijn miniscuul en klinken erg goed. Kleine monitors hebben per definitie minder kracht in het laag, maar misschien is dat voor jouw doeleinden, en het formaat van de ruimte, niet zo erg belangrijk. Anders heb je misschien op de grond nog wel ergens ruimte voor een sub. Actieve monitors zijn er in veel soorten en maten (en prijzen!), doe even een search want er is hier al veeeeel over monitors geluld.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Als formaat echt het belangrijkste is dan kun je denk ik het beste voor actieve monitors gaan. Genelec 1029s bijvoorbeel zijn miniscuul en klinken erg goed. Kleine monitors hebben per definitie minder kracht in het laag, maar misschien is dat voor jouw doeleinden, en het formaat van de ruimte, niet zo erg belangrijk. Anders heb je misschien op de grond nog wel ergens ruimte voor een sub.

Ik zou evt. idd nog wel ruimte op de grond hebben voor een sub indien het niet voldoende blijkt. Ik zal eens gaan kijken naar het genoemde type... wellicht dat ze ze morgen toevallig hebben staan waar ik mijn keyboard ga halen.

Kan ik die active monitors gewoon direct op een geluidskaart (SB Live) aansluiten? Hoe zit dat dan met een evt. sub-uitbreiding?



Actieve monitors zijn er in veel soorten en maten (en prijzen!), doe even een search want er is hier al veeeeel over monitors geluld.

ik heb idd 18 pagina's met resultaten gevonden op mijn search, maar ik vond toch eigenlijk niet echt iets wat voor mijn situatie toepasbaar was en onder het motto 'better safe than sorry' toch maar gepost ;)
 
Je kan elke actieve monitor, met het juiste kabeltje, op je SBlive aansluiten. Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit met de geluidskwaliteit van SB kaarten, maar volgens mij was dat nooit echt top, misschien is het dan zonde om hele dure monitors te kopen, tenzij je ze 'op de groei' koopt.

Kijk trouwens ook even naar de KRK V4 monitors; die zijn ook erg klein. Voor wat minder geld heb je bijvoorbeeld een setje Tannoy Reveal actives, of Alesis monitor one mkIIs, maar die zijn allebei weer wat groter.
 
@lo-fi
Was ik al bang voor.. misschien ander soundkaartje + mixertje kopen dan maar, ding is toch wel aan vervanging toe (3 of 4 jaar oud ofzo).


@divi
Die Truths heb ik erg goede verhalen over gehoord van een professionele geluidstechnicus. Ik zag ze ook staan, zijn zelfs <€400 (kosten €380).. mocht je ze aanschaffen dan hoor ik graag je oordeel.
 
Origineel geplaatst door Jeffrey
@lo-fi
Was ik al bang voor.. misschien ander soundkaartje + mixertje kopen dan maar, ding is toch wel aan vervanging toe (3 of 4 jaar oud ofzo).


@divi
Die Truths heb ik erg goede verhalen over gehoord van een professionele geluidstechnicus. Ik zag ze ook staan, zijn zelfs <€400 (kosten €380).. mocht je ze aanschaffen dan hoor ik graag je oordeel.
zal k doen. waar zag je die voor 380€?

op deze amerikaanse site kan je ze bestellen, dan komen ze ook op 380€, maar da s natuurlijk zonder de invoerrechten
 
Mocht je in de klasse van de Genelec 1029 gaan zoeken moet je ook es kijken naar de HHB circle 3a monitors die ik te koop heb:D
Zijn ook uit te breiden met een sub, je kan een review lezen op sound-on-sound.com

Ciao

:biertje:
 
Back
Top