[review] Tannoy Reveal Active

DeSpErAtOzz

Grooveness
Lid sinds
11 oktober 2003
Berichten
160
Locatie
Limburg (BE) - Hasselt
om te beginnen, ik heb ze nu eindelijk in men bezit :D ... men vakantie kan al niet meer stuk dus :P

maar kdacht, er worden hier zo dikwijls monitor-vragen gesteld enjah, dan kan ik best eens men mening erover posten in een reviewken :)

Om te beginnen: deze boxen situeren zich in de middelprijsklasse ... zo'n 350 euro per box in belgië ... het gaat hier over de Tannoy Reveal Actives (de groen-blauwe :))

Toen ik de doos opendeed zat alles er netjes en ordelijk in: handleiding die naar mijn mening erg duidelijk is wat de plaatsing van jezelf tov de boxen, en de boxen tov zichzelf betrefd ... voor de rest is deze heel overzichtelijk, welliwaar beknopt, maar jah, eigenlijk moet in zo'n handleiding van een stelletje monitors ook niet meer instaan als een 10 tal pagina's ... ook de stroomkabels en natuurlijk de boxen zelf waren ordelijk in de makkelijk te dragen doos gestopt ... enkel vind ik de stroomkabels net iets te kort om handig te kunnen werken ... en voor de jack jack of xlr-xlr of xlr-jack kabels moet je zelf zorgen (deze 3 mogelijkheden zijn mogelik)

Dan over het geluid was ik al geruime tijd echt te spreken, ik ken verschillende mensen die er in hun bezit hebben en nu ik ze zelf op mijn mid grote kamer (4*5 meter) heb staan ondervind ik ook hier de heldere en preciese klank van de monitors, het zijn misschien geen boxen met het meeste power tov bijvoorbeeld een stel mackies of tannoy elipse maar voor deze oppervlakte maken ze meer als genoeg helder geluid :)

Hoewel sommigen vinden dat deze boxen geen goede weergave van midd-tonen geven kan ik hen absoluut geen gelijk geven ... ik vind alle klanken naar proporties en vind ze echt warm klinken ... nuja, ik ben natuurlijk mini keten boxen gewend ...

tot slot nog ff zeggen: ik maak trance en commerciele dance muziek, en soms experimenteer ik wat in drumnbass of hardstyle ... dus dat zijn de doeleinden voor de naar mijn mening geweldige boxen naar gelang z'n prijs ...

Greetz DeSpE

p.s. extra info is te vinden op http://www.tannoy.com/index.cfm
 
Goed te horen dat je er blij mee bent! :okdan:

Ik zelf wil deze eind januari zelf ook aanschaffen,

Voor mijn persoonlijke smaak, vind ik dit de ideale speakers..

Suc6 ermee!! :doei:
 
kben zelf ook blij met de mije, en thanx voor de review..ik zou ze echter eerder in de goedkope prijsklasse plaatsen dan in de middenprijs klasse..
 
Origineel geplaatst door olafmol
kben zelf ook blij met de mije, en thanx voor de review..ik zou ze echter eerder in de goedkope prijsklasse plaatsen dan in de middenprijs klasse..

goedkope prijsklasse ... dan denk ik aan ESI nEar 05 enzow ... , dat is dikwijls 350 voor 2 boxen :)
 
Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz
goedkope prijsklasse ... dan denk ik aan ESI nEar 05 enzow ... , dat is dikwijls 350 voor 2 boxen :)


tja....maar of je dat goede monitors kunt noemen? dat zijn imho meer uit de kluiten gewassen PC speakers..
 
klopt dit zijn echt speakers in de goed kope klasse, vooral in de Powered goedkope klasse.
ze zijn inderdaad niet slecht t.o.v. duurdere typen en merken.

Met trance, house, dance en dat soort muziek is het midden niet zo belangrijk, dus voor die muziek zijn ze inderdaad wel geschikt.
 
Origineel geplaatst door Grooveron
klopt dit zijn echt speakers in de goed kope klasse, vooral in de Powered goedkope klasse.
ze zijn inderdaad niet slecht t.o.v. duurdere typen en merken.

Met trance, house, dance en dat soort muziek is het midden niet zo belangrijk, dus voor die muziek zijn ze inderdaad wel geschikt.

Totaal niet juist want er zit vrijwel geen laag in omdat het hele kleine monitors zijn.
 
Re: [review] Tannoy Reveal Active

Je schrijft dat je ze warm vindt klinken? Das toch niet een goeide eigenschap voor een monitor speaker of wel?
 
warm klinken vind ik juist wel goed ... zo'n koude afgehakte sound altijd is echt niet aangenaam om naar te luisteren ... maar ik blijf erbij: MONITORS ZIJN PERSOONLIJK !!! maar ik wou met deze topic enkel even aangeven dat ik ze goed vind naar gelang men wensen van deze dingen ...

wat de grootte en de lage tonen betreft -> bulls**t :) de grootte van een box bepaald je power niet in het speciaal, van geen enkele klank, of dat nu laag mid of hoog is ... ok ... als je naar fuiven gaat-> grote boxen -> veel lawaai ... maar klinkt dat soms helder ... ik denk het niet :)

maarjah ... ieder zijn ding erover e :)
 
Ik heb ook een set Tannoy Reveal Active's, dus ik zal ook nog even een duit in het zakje doen en vertellen wat ik ervan vind:

De algemene klank is helder. Hoge tonen klinken erg goed, niet te schel, niet vermoeiend. Middengebied vind ik ook erg goed klinken, maar de monitoren hebben in dit gebied een klein beetje een warm karakter, maar niet overheersend. Wat betreft de lage tonen: echt sublaag zit er niet in (het is tenslotte geen subwoofer), maar de lage klanken zijn naar mijn idee prima gedefinieerd. Sommige basklanken hebben de neiging soms een beetje wollig te klinken als er veel mid-laag in zit, maar ook dit is niet overheersend.

Het stereobeeld is echt zeer gedetailleerd, goeie definitie van het geluid (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Behringer Truth B2031, welke een zeer directe straight-in-your-face definitie/klank hebben); vooral vocals en blazers komen zeer goed tot hun recht bij de Reveal's.

De prijs/kwaliteitverhouding is echt prima, er is naar mijn niet veel beters in deze prijsklasse (vorig jaar voor 325,- p/s gekocht). De muziekstijl waarvoor ik ze gebruik is een mengvorm van jazz, ballad/pop, synthesizer (soort van 'multimediasound' om het zo maar te zeggen).
Het oog wil trouwens ook wel wat: mooie kleur blauw, gecombineerd met grijs/zwart en een heldere blauwe led voorop.
 
Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz

wat de grootte en de lage tonen betreft -> bulls**t :) de grootte van een box bepaald je power niet in het speciaal, van geen enkele klank, of dat nu laag mid of hoog is ...

Kun je 1 kleine studiomonitor (formaatje Near 5) noemen die voldoende laag heeft om een dancetrack af te mixen ?

Of roep je gewoon maar wat........
 
dan wil ik graag weten hoe ze presteren ten opzichte van de behringer B2031 Truth monitoren (active). Link

Deze wil ik namelijk aan gaan schaffen en maak zelf ook trance. deze gaan lager dan de tannoy reveals en hoorde dat ik bij de tannoy's weer een aparte subwoofer moest hebben. ik wil nog gaan luistern, maar zag in een onlangs voorbijvliegende poll, dat de truth toch bji aardig wat mensen in het bezit is. brand maar los.
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Kun je 1 kleine studiomonitor (formaatje Near 5) noemen die voldoende laag heeft om een dancetrack af te mixen ?

De Alesis M1 MK2 Active geven heel veel bas weer! (misschien wel teveel heb ik wel eens gelezen).
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Kun je 1 kleine studiomonitor (formaatje Near 5) noemen die voldoende laag heeft om een dancetrack af te mixen ?

Of roep je gewoon maar wat........

neen dat kan ik niet ... als ze zo klein zijn is er meestal ook geknipt in het budget van de monitor ... trouwens, heb nog niet veel monitors van dat formaat gezien laat staan gehoord ... trouwens afmixen is relatief ... sommige mensen hebben mackies van 800 euro et stuk nodig om hun bassen degelijk te horen, anderen hebben genoeg aan een near5...
Trouwens het ging bij deze wel degelijk om het al dan niet kleine formaat vd tannoy's ... er zijn meerdere monitors die groter zijn maar minder goed de tonen weergeven als deze ...

aldus, geluid is relatief ... en wat noem jij voldoende laag? nog zoiets dat relatief is... wanneer is iets voldoende, wanneer niet ... persoonlijke dingen hé
 
Origineel geplaatst door sander
De Alesis M1 MK2 Active geven heel veel bas weer! (misschien wel teveel heb ik wel eens gelezen).

Dat klopt maar dat is dan ook een middenmaat, net als de Tannoy Reveal.

Klein is bijv de Yamaha MSP 5, KRK V4, ESI Near 5, Genelec 1029, Phonic P5A, Roland DS30.
 
Origineel geplaatst door Fatar
dan wil ik graag weten hoe ze presteren ten opzichte van de behringer B2031 Truth monitoren (active). Link

Deze wil ik namelijk aan gaan schaffen en maak zelf ook trance. deze gaan lager dan de tannoy reveals en hoorde dat ik bij de tannoy's weer een aparte subwoofer moest hebben. ik wil nog gaan luistern, maar zag in een onlangs voorbijvliegende poll, dat de truth toch bji aardig wat mensen in het bezit is. brand maar los.

De Behringer Truth's hebben iets meer laag dan de Tannoy Reveal's, maar ik vind persoonlijk de klank en het stereobeeld van de Reveal's veel beter; het geluid van de Truth's is naar mijn idee veel directer en minder gedetailleerd. Ook het hoog van de Truth's is ondanks de mogelijkheid om de high-pass filter aan te passen (schakelaar achterop de speaker) nog te schel. Maar ik denk dat je voor Trance geen slechte keus maakt met de Truth's, ik zou denken dat die muziekstijl iets minder veeleisend is t.o.v. mijn stijl...
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Dat klopt maar dat is dan ook een middenmaat, net als de Tannoy Reveal.

Klein is bijv de Yamaha MSP 5, KRK V4, ESI Near 5, Genelec 1029, Phonic P5A, Roland DS30.

precies en die KrK v4 heb ik zelf,ondanks dat het goede monitors zijn kunnen ze eenvoudigweg door hun grootte geen goed sub/laag weergeven
maar daarvoor heb ik een beyerdynamic koptelefoon gekocht van 200 euro,das altijd nog goedkoper dan een KrK s10 subwoofer.... en dat werkt zo eigenlijk perfect,als ik dus wil kijken of er wat rommeld in het laag hoef ik enkel mijn koptelefoon even op te zetten en correcties te maken,verder kan ik alles op de monitors afmixen,dus indien iemand kleine monitors heeft,investeer gewoon in een goede koptelefoon en niet in zo'n goedkoop ding of een peperdure subwoofer....'t is maar een idee....
 
Die kop telefoon lijkt een goed idee maar als je ooit in een goede studio bent moet je toch maar eens je
opnames afluisteren via een goed laag systeem.
Je zult versteld staan hoe aners dat klinkt als op een hoofd telefoon.
juist bij laag en Sublaag is de lichamelijke ontvangst (trilling) van belang. het kan behoorlijk diep en laag
op je hoofdtelefoon klinken maar dat zegt niet alles, dus daar moet je opletten.
verder zijn de reveals echt wel goed voor hun geld maar kunnen ze met veel grotere en
duurdere sytsemen niet mee. Maar dat lijt me ook niet meer dan logisch gezien de prijs.
Het blijft een goede aankoop voor het geld.
 
Back
Top