Wat zijn nearfield monitors?

aso

Stamgast
Lid sinds
14 februari 2003
Berichten
322
Wat zijn nearfield monitors? ik ben op zoek naar monitors en wil graag Esi near5 kopen kan iemand mij effe uitleggen!
 
der komt een uitgebreidere FAQ, waar deze vraag ook in komt te staan.

nearfeald monitoren zijn monitoren die tot 2meter van je af staan. dus voor dichtbij. actieve monitoren hebben een ingebouwde versterker en passieve hebben dit dus weer niet en daar moet een versterker tussen.
 
Dat ze voor dichtbij zijn wist ik al, maar wat is nou eigenlijk technisch gezien het verschil dan?
 
Origineel geplaatst door Ionide
Dat ze voor dichtbij zijn wist ik al, maar wat is nou eigenlijk technisch gezien het verschil dan?

Verschil tussen nearfield monitors en ???

nearfield monitors en gewone luidsprekers?
nearfield monitors en andere monitors?
 
Nearfield monitors en niet-nearfield monitors. Wat maakt een monitor een nearfield-monitor?
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Een nearfield geeft een precieze weergave van dichtbij

Technisch gesproken "toetert" hij gewoon niet zo ver als een midfield of mainfield.

mooi dat dit aan bod komt, ik zat er al op te wachten :D

nearfield is tot 2meter
midfield is tot 4meter (weet niet zeker)
mainfield???

kan iemand me wat meer vertellen over fullrange kasten, mid- en mainfield monitoren. Dit zal ik dan ff in de FAQ dumpen?
 
aah we hebben het weer over nearfields /

nearfields horen eerlijke speakers te zijn . dus speakers die zonder kleuring en grote gaten in het frequentie bereik echt laten horen wat er gebeurt in je mix .

Maar zelfs dan ben je er nog lang niet . Je ruimte je oren de afluisterpositie de versterker kabels etc spelen mee in een juiste weergave .. mischien je oren niet want die zullen echt getraind moeten worden om problemen in je mix op te sporen . een getraind oor hoort meer op goedkope nearfields dan dome oren op een top instalatie . Een leuk voorbeeld zijn de yamaha ns10 s die zijn niet vlak maar velen van ons hebben er mee leren mixen . Ik vind het altijd byzonder leuk om te zien dat iemand in een muziekwinkel die totaal niet klingt op 6 meter afstand gaat luisteren naar nearfields . Dan wordt vaak een speakers gekozen die lekker helder is en genoeg laag geeft . thuis kom je er dan snel achter dat de tracks middy klinken en te weinig laag en hoog hebben . De beste bestaan niet en zelfs als je 500 euro per stuk uitgeeft heb je rommel van de bovenste plank speelgoed hobby monitors . Maar als je ze door en door kent de aller goeiste .
 
Origineel geplaatst door mischa
. De beste bestaan niet en zelfs als je 500 euro per stuk uitgeeft heb je rommel van de bovenste plank speelgoed hobby monitors . Maar als je ze door en door kent de aller goeiste .

Je spreekt jezelf behoorlijk tegen.

Ook dure monitors moet je goed leren kennen.
 
eeh ja nu ik ik het nog eens lees zit er niet veel verband in . Het gaat erom dat je met geld niet alles kunt kopen .
 
Back
Top