Monitoren tot 500euro paartje

Origineel geplaatst door sander
Wat ik me afvraag is:

Als je dus van die Reveals hebt en je hoort weinig bas en je gebruik geen subwoofer, draai je er dan niet veelste veel bas in om alsnog de gewenste bas te horen?

Nou uit die reveals komt nog redelijk wat bas hoor. Maar wat je zegt is wel een risico. Wat dan vooral helpt is even wat commerciele mixen luisteren waarvan je weet dat de bas goed is. En natuurlijk even op een ander systeem je mix luisteren. Ik neem m'n mix meestal even mee op m'n iPod naar m'n werk (Bitterzoet), en dan knal ik 'm daar even door de boxen. Weet je gelijk hoe 't in 'n club klinkt.

Ik merk dat ik op mijn Absolute 2's (+rotel amp) nog af en toe de mist in ga. Volgens mij komt dat niet omdat ze te weinig bas hebben, maar omdat de bas niet helemaal strak afloop; met pieken en dalen dus. Dat zal overigens eerder aan mijn kamer liggen dan aan mijn monitors. Ook mix ik vaak 's avonds met het geluid vrij zacht; als je 'm dan de volgende dag goed hard zet komt het kalk van het plafond. Ze zeggen dat echt goede monitors ook lineair klinken als ze zacht staan. Misschien dat ik ooit 'n paar Mackies koop om dat te checken.
 
Origineel geplaatst door sander
Wat ik me afvraag is:

Als je dus van die Reveals hebt en je hoort weinig bas en je gebruik geen subwoofer, draai je er dan niet veelste veel bas in om alsnog de gewenste bas te horen?

sub draai je der volgens mijn niet in door extra bass derin te drukken. het gaat volgens mijn om de extra lage herrie. verder blijven de reaveals hangen op +/- 64hrz volgens mijn en de behringers gaan tot +/-50hrz.
 
Back
Top