In ear systeem (monitor)

Keyss

Nieuwkomer
Lid sinds
19 mei 2004
Berichten
21
Locatie
Zuid Holland
Hallo allemaal,
Wat gebruiken jullie voor in ear amp? Mochten jullie uiteraard gebruik maken van een inear systeem :D
Ik zit zelf te twijfelen tussen Behringer P1 (2 XLR aansluiting L&R of een Behringer P2 (1XLR aansluiting).
Graag jullie advies en ervaringen!:okdan:

Thanks, Keyss
 
Ik heb zelf de Shure PSM200 SET, dus de P2R Wireless Bodypack Receiver en P2T Transmixer met SE315 oortjes. De P2R bodypack vond ik erg handig in het begin omdat er een gewone jack op aangesloten kan worden. Daardoor hoefde ik in eerste instantie niet direct een draadloze zender te gebruiken, gewoon een groep vanuit de monitor tafel op uit laten sturen. Dat was voor m'n band waar ikzelf naast zang ook de electronica doe, dus altijd op dezelfde plek sta. Uiteindelijk toch ook de wireless zender aangeschaft voor de band waar ik alleen zang doe en dus mobieler moet zijn. Best tevreden over, gaat al wat jaartjes mee inmiddels. De P2R is trouwens wel mono, ik heb daar zelf geen problemen mee, maar als je stereo zoekt dan moet je elders kijken. Een echte amp heb je niet nodig, daar zijn juist de oortjes voor.
 
Ik gebruik een Rolls PM55p mixer. ik krijg via de TRS mezelf stereo binnen. The mic/line ingang gebruik ik voor monitor feed van FOH. Zo kan ik zelf de balans tussen mezelf en rest bepalen. Bovendien heeft de rolls een limiter. Wat mij betreft echt een voorwaarde voor wanneer je in ear speelt. Toevallig net zaterdag voor het eerst met in ears gespeeld. Heb eerst de shares SE215 aangeschaft om te kijken of het iets is). Het beviel me erg goed moet ik zeggen. Wellicht in de toekomst nog iets betere oortjes kopen, maar eigenlijk hoorde ik alles prima.

De rolls heb ik trouwens uit de VS over laten komen. Scheelt heel veel geld, moet alleen even een EU adapter kopen uiteraard.

Andere mogelijkheid is de Fischer amps. Die maken mooi spul. Nadeel van de fisher amp vind ik dat er geen limiter op de output zit, maar alleen op kanalen 1 en 2. Daardoor is hij voor mijn toepassing onhandig.
 
Back
Top