Hedd type 07 vs Adam a7x vs Eve SC208

Ok heb ze alle drie geprobeerd... en ik stuur ze allemaal terug. Had dit niet echt verwacht maar prefreer the A77X over allemaal. Wellicht probeer ik nog de EVE sc208 wnat ik vond de sc207 beter klinken dan de HEDD 07 en de Eris E8. Bij alle 3 vond ik de hogere frequenties te schel (EVE t minst) en kreeg ik snel vermoeide oren (voornamelijk de E8 ).

Denk idd dat ik alleen nog tevreden ga zijn met een 8" monitor + sub combo na verwend te zijn door de A77x's.
 
Laatst gewijzigd:
Denk idd dat ik alleen nog tevreden ga zijn met een 8" monitor + sub combo na verwend te zijn door de A77x's.
De A77x is ook een hele goede studio monitor (in een wat hogere prijsklasse dan de tweeweg monitors), maar bij de A77X is de studio-akoestiek nog belangrijker om reden dat - hoewel het ook een nearfield monitor is - deze ontworpen is voor een iets langere luisterafstand. Ik weet niet wat je aan akoestische voorzieningen getroffen hebt, maar wellicht dat daar nog iets aan te verbeteren is. Ook omdat je het had over "te veel trillen" van de ruimte. Dus daar zou ik eerst aan denken, alvorens 8" monitors te overwegen. :)

Op welke afstand heb je de A77X's nu (van je oren) staan?

[PS: Ik lees net op SF Marktplaats dat je studio naar een kleinere ruimte verhuisd. Of is deze al verhuisd?]

Had dit niet echt verwacht maar prefreer the A77X over allemaal.
Mij verbaasd dit niet, maar je studio moet wel geschikt zijn (gemaakt) voor A77X's.

...ik vond de sc207 beter klinken dan de HEDD 07
Het is natuurlijk persoonlijk wat iemand van een monitor vind, maar ik ben hier niet verbaasd over. Voorlopig blijven mijn SC207's nog wel even in de studio staan denk ik...
 
Back
Top